کد خبر: 962147
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
پنجشنبه 27 تيرماه در پايتخت ايران برگزار مي شود
دومین جشنواره شاتوت و محصولات باغی وسنتی روستایی سولقان ازتوابع بخش کن تهران با حضور، مسئولان استانی، شهری، منطقه ای و محلی و کشاورزان و باغداران منطقه عصر روز پنج شنبه 27 تیرماه در دهستان سولقان گشایش می یابد.

 

 

 

 

 

 

به گزارش جوان آنلاين مهندس ابراهیم عسگری دهیار دهستان سولقان تهران در گفت وگویی با اشاره به اینکه این جشنواره برای دومین بار و با هد ف معرفی ظرفیت های اقتصادی وکشاورزی دهستان سولقان وروستاهای همجواربرگزار می شود تصریح کرد: دهستان سولقان بخش کن وروستاهای همجوارشامل سنگان، کیگا،کشار، وردیج، واریش،  رندان و طالون و... یکی از قطب های تولید وعرضه میوه های باغی ومحصولات سردرختی تهران هستند که دربیش از1000 هکتار از باغ های منطقه میوه هایی از جمله: گیلاس، شاتوت، آلبالو، هلو، خرمالو، گردو و...، تولید وعرضه می شود و  اشتغالزایی نسبتا مطلوبی را برای مردم منطقه،باغداران،کارگران دائم و فصلی و... ایجاد کرده است. وی افزود : براساس امار های موجود جهاد کشاورزی سالانه بیش از ۹۵۰ تن میوه شاتوت در سولقان برداشت وبه بازار مصرفی تهران عرضه می شود،

 وی برگزاری دومین  جشنواره شاتوت را به همت دهیاری سولقان ومشارکت شهرداری منطقه  ۲۲، بخشداری کن، جهاد کشاورزی تهران، سازمان میراث فرهنگی استان تهران، اداره کل ورزشهای همگانی تهران ونیروهای انتظامی و...  یکی از مصادیق مشارکت مطلوب وهمدلانه  برای معرفی ظرفیت های اقتصادی وکشاورزی  این منطقه  ورونق تولید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به این نام نامگذاری شده دانست وتاکید کرد: این جشنواره با محوریت میوه خوش طعم وپر طرفدار شاتوت عصر روز پنج شنبه 27 تیرماه در قالب بیش از ۳۰غرفه در فضایی به مساحت بیش از 1000 مترمربع و با  عرضه شاتوت ومحصولات محلی وسنتی وتولیدات خانگی اعم از مرباجات، عرقیجات گیاهی وعسل  سولقان و...با  حضور مسئولان ومدیران ملی واستانی گشایش می یابد و پیش بینی ما این است که مسئولان محترم  استانی، شهری،منطقه ای ومحلی  وباغداران،کشاورزان، صاحبان مشاغل خانگی واقشار مردم با حضور گرم خود رونق بخش این جشنواره باشند .

وی تاکید کرد: سالانه بیش از هزاران تن از انواع میوه های سردرختی این منطقه به بازار تهران عرضه می شود ومیوه های تولیدی این منطقه خوش آب وهوای  تهران به لحاظ برخورداری از آب وهوای مناسب وحاصلحیزی اراضی  دارای کیفیتی مطلوب وبر خوردار از استانداردهای صادرات  است.

عسگری تصریح کرد: در این جشنواره علاوه بر معرفی میوه خوش طعم شاتوت که خواص درمانی موثری در کنترل فشار خون  وبرگ درخت ان نیز خواص درمانی وبهداشتی دارد ومشتقات ان مثل مربا،شربت،کیک وبستنی، ،سایر محصولات خانگی اعم از عرقیجات گیاهی ؛خشکبار، عسل، مرباجات و میوه های  سردرختی فصلی این منطقه،آیین ورسوم محلی، پیشینه تاریخی، برخی آثار تاریخی وهویتی منطقه هم به بازدید کنندگان معرفی خواهد شد. دهیار سولقان تاکید کرد: این جشنواره با هدف رونق تولید واشتغال،حمایت از مشاغل خانگی وتولیدات بومی و توسعه اقتصادی منطقه وعرضه مستقیم محصولات کشاورزی برگزار می شود.

 جشنواره شاتوت روز پنج شنبه از ساعت 17 تا 21 و روز جمعه 28 تیرماه از ساعت 9 تا 21 پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان تهرانی است واین پیوند شهر وروستا که درسایه جشنواره شاتوت اتفاق می افتد می تواند لحظات شاد وفرحبخشی را برای گردشگران منطقه سولقان رقم بزند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار