کد خبر: 962120
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
معاون مهندسی ایران‌خودرو گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، خودرو‌های جدید با دانش فنی جوانان ایرانی وارد بازار می‌شود.
سرویس اقتصادی جوان آ‌نلاین: عادل پیرمحمدی معاون تحقیقات و مهندسی شرکت خودرو سازی ایران خودرو، با بیان اینکه خودروسازی از دو بخش صنعت قطعه سازی و طراحی تشکیل شده و مهمترین آن قطعه است گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی ایران چیزی به اسم صنعت قطعه سازی در کشور وجود نداشت و تمام موارد مربوط به خودرو، به بحث مونتاژکاری و اسمبل کردن بر می‌گشت؛ به طوری که خیلی از نشان‌های خودرو‌ها هم از خارج از کشور وارد می‌شد.

پیرمحمدی افزود: اوایل دهه ۷۰ صنعت خودروسازی و قطعه سازی پایه گذاری شد و تا به امروز با پیشرفت‌های صورت گرفته، زنجیره تامین و قطعه سازی به بیش از ۱۲۰۰ واحد کوچک و بزرگ رسیده و همچنین طی ۲۵ سال گذشته صنعت طراحی خودرو و قطعه هم به خودکفایی کامل نزدیک شده است.

معاون تحقیقات و مهندسی شرکت خودرو سازی ایران خودرو در خصوص نقش شرکت‌های خارجی دنیا در صنعت خودرو سازی کشور گفت: هم اکنون شرکای خارجی در بحث انتقال دانش فنی درحال کار هستند و قرارداد‌ها با این عنوان تنظیم می‌شود. برنامه ریزی در خودروسازی باید طوری صورت گیرد که مونتاژکاری از پایه حذف شود چرا که این موضوع آفتی برای صنعت خودرو است.

پیر محمدی تصریح کرد: برنامه ریزی در خودروسازی‌ها صورت گرفته تا خودرو‌های جدید با دانش فنی جوانان ایرانی وارد بازار شود.

وی در خصوص مشکلات موجود در بومی سازی، طراحی، ساخت و ... حوزه خودرو اظهار کرد: مجموعه خودروسازی و قطعه سازی از ۲۵ صنعت مادر کشور سرویس می‌گیرد.

پیرمحمدی ادامه داد: صنایعی مانند صنعت فولاد، مس، آلومینیوم، پتروشیمی، نفت و ... در صنعت خودروسازی کشور نقش بسیار مهمی دارند و بومی سازی در این صنایع باعث بومی سازی در صنعت خودروسازی می‌شود که این امر وابسته به صنایع بالادستی است. به طور مثال برای خودرو بومی و باکیفیت نیاز به ورق‌های کششی و با استحکام بالا است. اگر هم اکنون بخواهیم خودرو‌ها را با استاندارد روز دنیا تولید کنیم مجبور به واردات هستیم، ولی اگر صنایع فولادی و بالا دستی به بومی سازی کامل برسند به طور طبیعی دیگر نیازی به ارز بری و واردات از کشور‌های خارجی نیست.

به گفته وی زنجیره تولید که از فولاد، پتروشیمی و ... تشکیل شده با تکامل کامل می‌تواند صنعت خودروسازی را هم به طور ۱۰۰ درصدی بومی کند.

معاون تحقیقات و مهندسی شرکت خودرو سازی ایران خودرو تصریح کرد: خودرو سازی هم اکنون نیازمند صنایع بالادستی است و با خودکفایی صنایع فولادی و الکترونیکی و سرمایه گذاری بلند مدت بانک مرکزی می‌توان خیلی راحت به این صنعت جان دوباره داد و کنار آن جدا از ارز آوری، از خروج ارز هم جلوگیری کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار