کد خبر: 961719
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
سرويس ايران جوان آنلاين: بعد از آتش سوزی‌های اخیر در مراکز تجاری کشور، کارگروه ویژه‌ای در ستاد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تشکیل و تخریب کتابخانه امیرقلی امینی اصفهان را در دستور کار قرار داد.
امیر هلاکویی سرپرست کتابخانه‌های عمومی اصفهان با اشاره به اینکه کتابخانه امیرقلی امینی با گنجینه غنی از کتاب‌ها، مجموعه‌ای از میراث به جا مانده شهر اصفهان بود، گفت: بعد از حادثه پلاسکو، در راستای حفظ جان مردم و همکاران کتابخانه، کارگروه ویژه‌ای با همت ستاد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای تصمیم‌گیری در ارتباط با این کتابخانه فرسوده، بر پا شد. در نهایت با توجه به خطر‌های موجود بازسازی کتابخانه از دستور خارج شد و تخریب آن در اولویت قرار گرفت.

وی افزود: در سال ۱۳۹۶ با مذاکرات صورت گرفته با فرماندار وقت و شهرداری اصفهان و با حمایت خیران نظیر زنده یاد حاج‌محمد سلامتیان مقرر شد که موضوع ساختن کتابخانه جایگزین امیرقلی امینی در الویت قرار گیرد.
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه شرایط تحریم‌های ظالمانه در حق مردم ایران و اوضاع اقتصادی سبب شد که اعتبارات کافی برای ساخت کتابخانه جایگزین امیرقلی امینی فراهم نشود، تصریح کرد: برای تحقق ساخت کتابخانه جایگزین امیرقلی امینی که از طرح‌های مهم اداره کل نهاد کتابخانه‌های کشور است می‌توان بر روی حمایت خیران استان اصفهان تکیه کرد، از سوی دیگر سازمان‌هایی که در این امر یاری رسانند می‌توانند طبق مصوبه دولت از یک چهارم مالیات معاف شوند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه ۵۰ هزار جلدی کتابخانه امینی به کتابخانه مسجدالرضا رهنان منتقل شده است، بیان داشت: با حمایت خیران، کتابخانه مسجد الرحمان الیادران تجهیز شده و در یک ماه آینده در راستای پاسخ‌گویی به نیاز مردم منطقه یک شهرداری افتتاح شود.
هلاکویی تصریح کرد: شهرداری منطقه یک هنوز درباره اینکه بخشی از کتابخانه امیرقلی امینی در طرح توسعه خیابان قرار بگیرد اطلاعاتی نداده است، اما رایزنی‌ها بر این امر استوار است که بخش‌هایی از این کتابخانه در طرح‌های آزادسازی شهرداری منطقه یک واقع خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار