کد خبر: 961297
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
شهردار تهران از افزایش معابر دوچرخه در تهران خبر داد و گفت: در خیابان طالقانی، حافظ، کریم‌خان، بلوار کشاورز و ... مسیر‌های دوچرخه ایجادشده است و حتما توسعه بیشتری خواهیم داشت.
سرویس جامعه جوان آنلاین: پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم سه‌شنبه‌های بدون خودرو که همراه با وزیر ارتباطات از میدان توحید تا پارک لاله تهران را رکاب زدند در جمع خبرنگاران در خصوص تاثیر حضور وزیر ارتباطات در چنین برنامه‌هایی گفت:‌به هر تقدیر مراسم روز سه‌شنبه‌های بدون خودرو و رکاب زنی با دوچرخه یک اقدام نمادین است و از سه‌شنبه‌ها شروع شده و امیدوارم همه روز‌های ما روز‌های بدون خودرو باشد.

وی گفت: کاستن از استفاده از خودرو‌های شخصی امری مهم و ضروری برای شهر تهران محسوب می‌شود و حضور مسؤولان آن هم مسؤوان دولتی وارشد در این مراسمات وکمک به شکل گیری روز‌های بدون خودرویی نقش بسزایی دارد.

حناچی گفت: من به آقای وزیر به عنوان جوان‌ترین عضو کابینه گفتم که خوب است شما در این مراسم حضور داشته باشید که ایشان هم استقبال کردند و تشریف آوردند البته یادمان باید باشد که روز سه‌شنبه‌های بدون خودرو حتما به معنای استفاده کردن از دوچرخه نیست و مسؤولان می‌توانند پیاده یا با استفاده از مترو و اتوبوس خود را به سر کار برسانند ومهم این است که از خودروی شخصی استفاده نکنند.

شهردار تهران در پاسخ به این سؤال که جا دارد معابر مشخص شده برای استفاده از دوچرخه‌سواران افزایش پیدا کند، زیرا این روز‌ها تعداد خیابان‌های کمی برای دوچرخه‌سواران بهسازی شده است، گفت: این اقدام در حال انجام است و در مرکز شهر مثل خیابان طالقانی، حافظ، کریم‌خان، بلوار کشاورز خیابان‌هایی اختصاص پیدا کردند و این اقدام ارتباط مستقمیی با استقبال شهروندان از گسترش این مسیر‌ها دارند.

حناچی گفت:‌این اقدام در دستور کار است و حتما ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که روز گذشته مطلبی در برخی رسانه‌ها مطرح شد با این مضمون که گفته بودید سرمایه‌های مردم در خانه‌های خالی تهران محبوس و بلوکه شده است آیا شما برنامه‌ای برای این رهایی از محبوس شدن پول‌ها دارید یا خیر گفت: این موضوع در دولت هم مطرح شد به هر حال ما در شهری مثل تهران مسکن تولید کرده‌ایم آنهم به اندازه نیاز، اما تقاضای مؤثر را جواب نداده است یعنی مسکن در جهت دیگری تولید شده است.

شهردار تهران گفت: در خصوص تعداد واحد‌های خالی هنوز اتفاق نظر واحدی وجود ندارد، اما حتما چند صد هزار خانه خالی از سکنه در تهران وجود دارد. در دنیا این موضوع را با مالیات بر املاک تعدیل کردند، اما ما در این خصوص خلایی در قوانین‌مان داریم.

حناچی گفت:‌در خصوص واحد اول و دوم مالیات حداقلی وجود دارد، اما برای کسی که واحد‌های بیشتری دارد مالیات حداکثری در نظر می‌گیرند و کسی هم حق ندارند دارایی‌های عمومی را بلوکه کند.

وی گفت: این موضوع در دولت مطرح است و امیدواریم هر چه سریع‌تر راهکاری برای آن اندیشیده شود. البته در خصوص اینکه شهرداری تهران می‌تواند در این خصوص کاری کند یا خیر، به نتیجه نرسیده است، زیرا این موضوع چند وجهی است.

شهردار تهران گفت:‌از یک سو هزینه اجاره بها افزایش پیدا کرده است و همین امر باعث شده است افراد اجاره نشین از دولت توقع آن را داشته باشند که برای آن‌ها کاری کنند. از طرف دیگر کسانی که سرمایه‌شان را در امر خرید خانه گذاشته‌اند توقع خواب سرمایه‌شان را کرده‌اند و دنبال گرفتن سود و بهره‌شان هستند؛ و همین امر باعث شده تا تعادلی بین این دو موضوع برقرار نباشد که باید تلاش کنیم این تعادل برقرار شود.

حناچی گفت:‌البته این موضوع از جنس و ذات ساختمان سازی نیست بلکه یک موضوع کاملا اقتصادی است و با اقتصاد مردم سر و کار دارد که امیدواریم دولت در آینده نزدیک بتواند راهکار مناسبی برای آن بیندیشد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار