کد خبر: 960957
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱
۲۱۵ نفر از مردم منطقه سیستان به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان گرد و خاک راهی مراکز درمانی شدند.

سرویس جامعه جوان آنلاین: مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۵ نفر از مردم منطقه سیستان به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان گرد و خاک راهی مراکز درمانی شدند.

عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: با توجه به شدت گرفتن توفان طی چند روز اخیر در شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز ۲۱۵ نفر تاکنون به به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان گرد و خاک راهی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها شدند.

وی با اشاره به آماده باش نیرو‌های امدادی و درمانی در منطقه سیستان افزود: طی این مدت پس از تماس با سامانه ۱۱۵ اورژانس بلافاصله نیرو‌های اورژانس جهت اقدامات لازم به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: از این ۲۱۵ نفر مصدوم ۱۶۰ نفر پس از مراجعه درمان و ترخیص و ۵۵ نفر نیز در بیمارستان بستری شدند.

وی تصریح کرد: براساس هشدار‌های هواشناسی مبنی شدت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه و افزایش غلظت ریزگرد‌ها در منطقه سیستان از مردم این منطقه به ویژه بیماران، سالمندان و کودکان خواهشمندیم در این مدت از تردد‌های غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار