کد خبر: 960631
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
هنرمند کاریکاتوریست جوان کشورمان:
یکی از کاریکاتوریست‌های جوان کشورمان تعدادی از آثار خود را در نمایشگاه کاریکاتوری تحت عنوان «سیلی‌های سخت» و با پیام افول امریکا به نمایش گذاشته است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: حسین یوزباشی کاریکاتوریست جوان مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری که با یکی از آثار خود در نمایشگاه کاریکاتور «سیلی‌های سخت» حضور دارد، در گفتگو با تسنیم گفت: نمایشگاه «سیلی‌های سخت» به همت مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری برپا شده است. در این راستا طی روز‌های گذشته آقای شجاعی‌طباطبایی از بنده دعوت کردند تا اثری متناسب با موضوع هدف قرار گرفتن پهپاد متجاوز امریکایی برای شرکت در این نمایشگاه ارائه کنم. من سعی کردم کمی از این مصداق فاصله بگیرم و به موضوع عام‌تری بپردازم که این مصداق را نیز در دل خود شامل شود که آن هم جمله معروف مقام معظم رهبری مبنی بر افول امریکا بود. تلاش کردم به زبان تصویر این جمله را بازنمایی کنم. وی ادامه داد: عنصر تصویری اصلی در اثر من، عکسی از یک بالن است که معترضان سیاست‌های امریکا در کشور‌های مختلف در خلال راهپیمایی‌ها و تظاهراتشان به عنوان یک نماد از آن استفاده می‌کنند. در این اثر نوعی وجه طنز و فکاهی وجود دارد که به طور مستقیم به ماهیت شخصیت و رفتار پرخاشگرانه، کودکانه و قلدرمآبانه رئیس‌جمهور امریکا اشاره می‌کند.
این کاریکاتوریست گفت: کاری که من با این عنصر تصویری انجام دادم این بود که اتفاقی که ممکن است به صورت بدیهی برای هر بالن یا بادکنکی که بیش از حد باد دارد، بیفتد را مدنظر قرار دادم که این اتفاق ترکیدن است. من این بالن را سوراخ کردم و از داخل این سوراخ، علائم و نشانه‌های هویتی حاکمیت امریکایی خارج می‌شود. این بالن خالی از باد، پس از مدتی دیگر هیچ هیبتی نخواهد داشت. همچنین از مقابل دهان شخصیت ترامپ، حرف‌های پرتکرارش به صورت نامنظم و مواج خارج می‌شود و به نوعی فرومی‌ریزد؛ از صحبت‌های وی درباره مذاکره گرفته تا صحبت از تحریم، تهدید و حمله نظامی و... البته هنگامی که به این قسمت‌ها می‌رسد دیگر هیچ هویت خوانشی‌ای ندارد و دیگر شما به راحتی نمی‌توانید کلمات اظهار شده توسط وی را بخوانید، زیرا تهدید‌های نظامی امریکا کمترین ارزش هویتی را دارد. در قصه سقوط پهپاد نیز به دنیا ثابت شد که به قول رهبر انقلاب دوران بزن در رو به پایان رسیده است.
یوزباشی افزود: سویه کاری من همواره سویه فرهنگی بوده است و در این حوزه موضوعی نیز سعی کرده‌ام ساکت و محافظه‌کار نباشم. اگر بخواهم پیام اثرم را در یک خط بگویم، آن یک خط این است که همه گزینه‌ها سقوط کرده‌اند و امریکا رو به افول است. این تنها حرف من نیست بلکه حرف بزرگ و رهبر ماست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار