کد خبر: 958456
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
جزئی‌ترین مسائل نیز زیر ذره‌بین پلیس
رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: عدم صداقت در گفتار و عدم توجه در امانتداری از جمله دلایل افزایش پرونده قضایی در کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسلام غلامی در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: امانت و راستگویی دو نشانه برای یک زندگی سالم در اجتماع است.

وی با بیان اینکه خلف در گفتار و عدم توجه به امانتداری جامعه را با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌کند، گفت: اگر زندانی و یا پرونده قضایی زیاد است نشان از بی‌توجهی به این دو مقوله است. 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی خدمت‌رسانی به مردم، تامین امنیت، رعایت ادب، ظلم ستیزی و دفاع از حقوق مظلومین را از وظایف نیروی انتظامی برشمرد و افزود: ویژگی بارز نیروهای مسلح ما، اعتقاد آنان است و وظیفه تقویت بنیه اعتقادی و سیاسی مجموعه که ممکن است دچار آسیب شود را سازمان عقیدتی سیاسی به عهده دارد.

وی تصریح کرد: عدم صداقت در گفتار و عدم توجه در امانتداری از جمله دلایل افزایش پرونده قضایی در کشور است. 

غلامی متذکر شد: حتی باور میزان حجم کاری در پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها و سایر مجموعه‌های نیروی انتظامی سخت است چراکه جزئی‌ترین مسائل نیز زیر ذره‌بین قرار گرفته و بی‌توجه از کنار آن رد نمی‌شوند. 

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر یک میلیون و 400 هزار تماس با پلیس 110 در استان صورت گرفته است که اکثر آنها مسائل جزئی بوده است. 

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:  از مردم خواهشمندیم به خاطر مسائل جزئی وقت خود و یا نیروی انتظامی و قوه قضایی را نگیرند چراکه بیشتر این مسائل نیاز به دادگستری و پلیس ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: همیشه میزان جرائم در ماه‌های معنوی و مذهبی از جمله رمضان و محرم کمتر است چراکه در این ماه‌ها انسان‌ها عذاب وجدان داشته و احساس گناه می‌کنند. 

غلامی به فرا رسیدن هفته عقیدتی و سیاسی در ناجا اشاره کرده و گفت: در هر کشور یک نیروی مسلح وجود دارد ولی آنچه که نیروی مسلح در ایران را با سایر کشورها متمایز کرده است همین وجود عقیدتی و سیاسی است. 

وی متذکر شد: ایجاد سازمانی به نام عقیدتی و سیاسی از تدابیر معمارکبیر انقلاب اسلام بود که بسیار پربرکت بوده است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: سازمان عقیدتی و سیاسی دارای معاونت‌های مختلفی اعم از سیاسی، تربیتی، نظارت و ارزشیابی، تحقیقات و روابط عمومی و خانواده است که هر کدام وظایف خود را دارند. 

وی ادامه داد: اصل هدف عقیدتی و سیاسی در نیروی انتظامی همان افزایش بصیرت دینی و سیاسی در نیروهای مسلح است که الحمدالله خروجی آن را می‌توان در مجموعه مشاهده کرد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر