کد خبر: 956961
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
 پس از اتفاقات جام ساساری ایتالیا و از دست رفتن مدال طلای محمدباقر یخکشی آزادکار وزن ۶۱ کیلوگرم ایران بدلیل حضور بر روی سکوی دریافت مدال با تی شرت ورزشی، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با تدارک یک نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: محمدی در ابتدای این نشست با تسلیت درگذشت تورج لارودی پیشکسوت رسانه ایران گفت: مسیر سختی را پیش رو داریم. با توجه به حال و روز کشتی نیاز است که بیشتر بر روی کارمان تمرکز کنیم. این اولین نشست خبری من بعد از ۷ ماه است و اگر در خدمت تیم ملی باشم بعد از جهانی نیز در نشست خبری در خدمت دوستان خواهم بود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد افزود: از ۲۰ آبان در خدمت تیم ملی هستم. خیلی دوست ندارم به گذشته برگردم هر چند خاطره خوبی ندارم و همیشه یاد آن دوران من را آزرده می‌کند. بعد از ۱۰ سال این مسئولیت سنگین به من سپرده شد و امیدوارم این بار را به منزل برسانم. از همان ابتدا سعی کردم از همه موجودیت کشتی دعوت کنم. حضور چهره‌های جوان در تیم ملی موضوعی است که در سه دهه گذشته شاهد آن بودیم. کشتی گیران نوجوانی که ۷ ماه پیش در نوجوانان بودند اکثراً به تیم ملی دعوت شده و به مسابقات مختلف رفتند. شرایط موجود نیز حاکی از وفاق و همدلی میان کادر و کشتی گیران است کما اینکه در قهرمانی آسیا شاخصه اصلی تیم نیز همین موضوع بود. این ارتباط قبلاً کمتر دیده می‌شد و به موفقت تیم کمک می‌کند. از همه می‌خواهم به این آرامش کمک کنند و انتقادات سازنده خود را مطرح کنند.

چه امکاناتی داده شده که توقع کسب هر ۶ سهمیه در جهانی را دارند؟

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار در همه اوزان سعی داریم به همه موجودیتمان بها بدهیم و در هر وزن ۵ یا ۶ کشتی گیر داریم. بر اساس شرایط متفاوت اوزان به کشتی گیران جوان و با تجربه میدان دادیم تا هیچ کشتی گیر شایسته‌ای از قلم نیفتد و عدالت در حال انجام است. کشتی گیری که در مسابقات مختلف بوده حتماً نباید شرایط مشابهی با کشتی گیری که حضور نداشته داشته باشد. مطمئن باشید دوران طلایی کشتی ما بعد از المپیک توکیو خواهد بود و شرایط ما خیلی بهتر خواهد شد. توکیو یکی از سخت‌ترین المپیک‌ها برای ورزش ما خواهد بود. البته متاسفانه زمان را کامل از دست دادیم. نه اینکه ناامید باشیم و بگوییم دیر شده است، اما کادر فنی حداقل به ۴ سال زمان نیاز دارد و با این شرایطی که آمدیم باید معجزه کنیم. مگر چه امکاناتی در اختیار کادر فنی گذاشته‌ایم که توقع داریم در جهانی هر ۶ سهمیه المپیک را بگیریم و در المپیک هم موفق باشیم. می‌دانید طی دو سال گذشته چه اتفاقاتی برای کشتی آزاد ما افتاده است. نمی‌خواهم زحمات سایرین را نادیده بگیرم، اما واقعیت این است شرایط کشتی آزاد ما در دو سال گذشته خوب نبوده و ما تیم ششم و نهم جهان را تحویل گرفتیم و کار بسیار سختی با وجود خلاء‌هایی که در اوزان مختلف وجود دارد، داریم.

حقوق یکسال بنا ۵ هزار دلار نیست، اما فوتبالیست برای یک بازی ۵ هزار دلار پاداش می‌گیرد

محمدی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید اگر رییس فدراسیون مشخص شود شرایط تضمین کار را نیاز داریم. یک کادر فنی باید بداند تا کی در خدمت تیم ملی است. چرا با مربیان خارجی با پول‌های آنچنانی کار می‌کنند. من خجالت می‌کشم درباره دستمزد سرمربیان تیم‌های ملی کشتی و کادر فنی صحب کنم. اگر به دلار بخواهم بگویم در طول سال بنا پایین‌تر از ۵ هزار دلار دریافت می‌کند در حالی که در فوتبال برای یک بازی ۵ هزار دلار پاداش می‌گیرند. حقوق فدراسیون به سرمربیان تیم‌های ملی ۶ میلیون تومان است و کمیته المپیک هیچ حقوقی نمی‌دهد.
سرمربی تیم ملی ادامه داد: احساس کردیم، چون نیاز است در کنار کشتی قرار گرفتیم و خدا را شکر اتفاقات خوبی در این مدت کوتاه افتاد. ما فقط با کشتی‌گیر مبارزه نمی‌کنیم بلکه با داوران و عوامل داخل که به بیرون خط می‌دهند هم طرف هستیم. متاسفانه الان از داخل فدراسیون کسانی هستند که منتظر زمین خوردن کشتی هستند. شرایط کشتی ما خوب نیست و در مسابقات خارجی برای ما شمشیر را از رو بسته‌اند و می‌ترسم در مسابقات جهانی اتفاقات بدی برای کشتی ما بیفتد چرا که خیلی از اتفاقات بیرون تشک می‌افتد.


پناهی‌زاده در روز مسابقه ۴۰ دقیقه با خانم ادیت صحبت کرد

محمدی با اشاره به اتفاقات جام ساساری و پس گرفتن مدال یخکشی، با بیان اینکه در جریان این قانون نبودیم، گفت: در فدراسیون کشتی وظیفه چه کسی است که بخشنامه‌ها را به ما اطلاع بدهد؟ هیچ فردی درباره این موضوع چیزی به ما نگفت و ترکش آن ما و کشتی را گرفت. چرا این بلا سر ما می‌آید. خانم ادیت ۷ بار به کشور ما آمده و ارتباط خیلی نزدیکی با فدراسیون و خانم پناهی‌زاده که در روابط بین الملل فدراسیون است دارد و حتی روز مسابقات ۴۰ دقیقه با او صحبت کرد. حق کشتی گیر ما در کشتی امیر محمد یزدانی را ندادند و وقتی اعتراض کردم کارت قرمز دادند. ۴ طلا یک نقره و ۳ برنز نتیجه خوبی بود و روز به روز در حال پیشرفت هستیم.





کمیته المپیک پیگیر حق ماست

وی در پاسخ به این سوال که چرا تیم را با وجود این دشمنی‌ها از مسابقات بیرون نکشید، گفت: اگر دست من بود حتماً این کار را می‌کردم. حاج آقا نیا با تی شرت روی سکو رفت و مدالش را گرفت، اما خانم ادیت خیلی بی ادبانه رفتار کرد و وقتی مدال را گرفت لایک نشان داد. در دستورالعمل کاملاً نوشته نشده لباس آستین کوتاه یا بلند باشد. یک گرمکن به یخکشی دادند که آرم ایتالیا داشت و ما قبول نکردیم. نماینده اتحادیه جهانی به حبیبی گفت: رفتن بر روی سکو با تی‌شرت هیچ اشکالی ندارد. موضوع دیسکالیفه هم بعد از رفتن روی سکو انجام شد. کمیته المپیک دیروز اعتراض رسمی خود را اعلام کرد. صالحی امیری پیگیر حق ماست و امیدوارم حق این بچه ضایع نشود و بتوانیم مدال او را پس بگیریم.

وی با نمایش یک نامه درباره محمدحسین محمدیان گفت: تاریخ این نامه مربوط به ۲۰۱۸ است که نشان می‌دهد ۲ ماه قبل از پایان محرومیت ۴ ساله اش می‌تواند در خدمت تیم ملی باشد، اما الان بعد از یکسال من در جریان آن قرار می‌گیرم. روابط بین الملل خیلی بخش مهمی است، اما الان پاشنه آشیل ما شده است. خانم پناهی زاده دیروز به حبیبی گفته شما که عشق سفرید من گفته بودم به ایتالیا نروید. یعنی او می‌خواهد برای ما تعیین تکلیف کند که به یک رویداد موثر در رنکینگ نرویم. امیدوارم هرچه زودتر کسانی که قلبشان با کشتی است در فدراسیون باشند و کسانی که می‌خواهند کشتی ضربه بخورد دیگر حضور نداشته باشند.

پناهی زاده دوست ندارد کشتی ما موفق شود و به دنبال ضربه بر کشتی ماست

وی افزود: کسی نیست از حق ما دفاع کند و ما واقعاً بی کس هستیم. وقتی کشتی گیر ما روی تشک می‌رود انگار ما ۴ بر صفر عقب هستیم. حق کشتی گیران ما را براحتی در ایتالیا خوردند و در جهانی قزاقستان هم ممکن است اتفاقات بدی برای کشتی ما بیفتد. اتهام به کسی نمی‌زنم، اما این موضوع مشکوک است. وقتی می‌رسیم با موضع بد با ما صحبت می‌کنند. این خانم ادیت ۷ بار به ایران آمده و با برخی در فدراسیون کشتی ارتباط تنگاتنگ دارد. خیلی نمی‌خواهم وارد این موضوع شوم. پناهی زاده دوست ندارد کشتی ما موفق شود و به دنبال ضربه بر کشتی ماست. او قبلاً در فدراسیون بوده و الان وجود او برای من معضل است. کاملاً مشخص است دل او با ما و کشتی نیست.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاقات را به مسئولان سابق فدراسیون ربط می‌دهد، گفت: دیگر نمی‌توانم بیش از این توضیح بدهم و اتفاقات رخ داده کاملاً گویای همه چیز است.

در ادامه این نشست خبری، هادی حبیبی، سرپرست تیم ملی با اشاره به کارشکنی‌های میزبان و خانم ادیت مسئول برگزاری رقابت‌ها، در رابطه با اینکه سالار توکلی مسئول روابط بین الملل فدراسیون گفته متن قانون را به اطلاع تیم‌های ملی رسانده است، گفت: ۲۰ اسفند به ما اعلام شد که درباره بحث پرچم و لباس متحدالشکل است و اصلاً بحثی درباره تی شرت در این آیین نامه نیست. در سالن با دکتر توکل صحبت کردم و با پناهی زاده هم تلفنی صحبت کردم گفتند چنین قانونی وجود ندارد. واقعاً با ما مغرضانه برخورد کردند. اخلاقی هم با خانم ادیت صحبت کرد که گفته نه فقط بخاطر تی شرت بلکه بخاطر برخی رفتار‌های دیگر نیز این محرومیت را اجرا کردیم. وقتی نماینده اتحادیه جهانی گفت: مشکلی ندارد، چرا باید اینگونه برخورد کنند.

امیدوارم این موضوع مهندسی شده نباشد

محمدی در ادامه نشست با انتقاد از اینکه موفقیت تیم کاملاً تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفت، گفت: امیدوارم این موضوع مهندسی شده نباشد!

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در ادامه با اشاره به موجودیت فنی کشتی گفت: ما خودمان را با روس‌ها و آمریکایی‌ها مقایسه نمی‌کنیم. آن‌ها شرایط خاص خودشان را دارند. بعد از جام تختی هم گفتم حتی ما برای کسب سهمیه هم مشکل داریم. ما ۳ مسابقه کسب سهمیه مسابقات جهانی، چین و بلغارستان را داریم و واقعاً کار سختی داریم. با این وجود دنبال این هستیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. یکی از ایرادات رنکینگ این است که کاملاً متعلق به شخص است. به کشتی گیران گفتم تا ۱۶ شهریور هیچکس ملی پوش نیست و در این تاریخ تیم اعزامی به مسابقات جهانی مشخص می‌شود.

وی افزود: مثلاً کریمی نیاز به رنک داشت و با طلایی که گرفت جایش در جدول جهانی تثبیت شد چرا که کاکس یک سمت جدول و او سمت دیگر است. اما ما در برخی اوزان نمی‌توانیم در رنک قرار بگیریم مثل ۵۷، ۶۱ و ۶۵ کیلوگرم پس نیازی نیست به مسابقات رنکینگ در این اوزان برویم.

برادر ابراهیمی برای او حاشیه درست می‌کند

محمدی در ادامه با بیان اینکه نظم و انضباط اردو برایش اهمیت ویژه‌ای دارد گفت: کاری ندارم برای جواد ابراهیمی در ۵ یا ۶ سال گذشته چه اتفاقاتی افتاده است، اما او در جام تختی به ارشک محبی باخت در جام جهانی هم به کشتی گیر چهارم یا پنجم آمریکا باخت پس شانسی نمی‌توانست برای حضور در آسیایی داشته باشد، اما چیزی هم اعلام نکردیم. با این وجود او دو اردوی آخر را ترک کرد و یک برادری هم دارد که حاشیه برایش درست می‌کند. ابراهیمی حتی به جام جهانی هم نباید می‌رفت، اما باز او را اعزام کردیم.

۶ و ۷ تیرماه انتخابی تیم ملی در برخی اوزان برگزار می‌شود

محمدی در پاسخ به این سوال که آیا معیار انتخاب ملی پوشان انتخابی است یا خیر و در این صورت در وزن رضا یزدانی چه تصمیمی برای انتخاب ملی پوش این وزن خواهد گرفت؟ گفت: اینکه باید با توجه به شرایط حال حاضر کشتی تصمیم بگیریم بسیار مهم است. امیدوارم روزی برسد در هر وزن ۵ یا ۶ کشتی گیر خوب داشته باشیم، آن وقت انتخابی بگذاریم که من هم چنین رویکردی را می‌پسندم، اما الان باید با توجه به بضاعتمان عمل کنیم. در برخی اوزان خلاء داریم و کشتی گیران دوم یا سوم فاصله زیادی با نفر اول دارند و ما نمی‌توانیم کشتی گیر اول را مدام سر وزن بیاوریم که عادلانه نیست و به او ضربه می‌خورد. ۶ و ۷ تیرماه انتخابی تیم ملی در برخی اوزان برگزار می‌شود.





شاید درباره علیرضا گودرزی تجدید نظر کنیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در ادامه افزود: در ارتباط با رضا یزدانی صحبت اولمان این بود که باتجربه‌ها را در کنار جوانان حفظ کنیم. در کنار او فروتن، زرین کمر و شعبانی را داریم. درباره علیرضا گودرزی کاری ندارم در جام تختی با چه کسانی کشتی گرفت، اما قبل از آسیایی او نیز بدون اجازه اردو را ترک کرد. او اخیراً درخواستی داشته و شاید درباره او تجدید نظر کنیم. ما به همه میدان می‌دهیم و فکر می‌کنم هیچکس نیست که بی انگیزه باشد.

محمدی در ادامه با بیان اینکه برخی کشتی گیران ما فقط تا المپیک می‌توانند حضور داشته باشند، گفت: ما به غیر از جهانی و المپیک به فکر سال‌های بعد هم هستیم و فکر می‌کنم کاری که در رده‌های پایه و بزرگسالان در حال انجام است کشتی ایران را برای سال‌های آینده نیز بیمه می‌کند.

من و بنا بخاطر نگرانی از وضعیت کشتی بار‌ها صحبت کردیم

وی در ادامه با بیان اینکه امیدوار است تکلیف فدراسیون هر چه سریع‌تر روشن شود گفت: من و بنا بخاطر نگرانی از وضعیت کشتی بار‌ها صحبت کردیم چرا که زمان بسیار کمی داریم. فقط یکسال زمان مفید برای موفقیت در المپیک داریم. آیا این زمان برای کسب موفقیت کافی است؟

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با بیان اینکه در چند روز آینده مربیان دیگری به کادر فنی تیم ملی اضافه می‌شوند، گفت: مربیان سازنده نیز زحمات زیادی می‌کشند و آن‌ها را به طرق مختلف از جمله حضور در تورنمنت‌ها می‌بینیم و امیدوارم به ما کمک کنند.

درخواست حسن یزدانی منتفی است/ ‏‬ کشتی گیر نمی‌تواند برای کادر فنی تعیین تکلیف کند

به گزارش ایسنا، محمدی در ارتباط با اینکه گفته می‌شود حسن یزدانی درخواست داشته همت مسلمی تا المپیک کنارش باشد، گفت: یزدانی چنین درخواستی نداشته و فقط در ارتباط با جام یاشار دوغو بوده که منتفی است. روحیات من را می‌دانید و کشتی گیر نمی‌تواند برای کادر فنی تعیین تکلیف کند. مگر او در گذشته اصلاً در کنار یزدانی بوده است؟ اما ما مسلمی را در کنار تیم به قهرمانی آسیا اعزام کردیم.

وی درباره شرایط سید احمد محمدی نیز گفت: سید احمد محمدی باید در جام تختی کشتی می‌گرفت، اما اردو را رها کرد و رفت. او هم درخواستی داده که باید بررسی کنیم.

تحویل گرفتن این تیم ملی فقط کار یک عاشق دیوانه است

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: کاری که من کردم و تیم ملی را تحویل گرفتم فقط کار یک عاشق دیوانه است. ما نه قراردادی داریم و نه می‌دانیم تا کی باید باشیم. اگر قرار باشد به این موضوعات فکر کنیم اصلاً نباید کار کنیم. کشتی از همه چیز برای ما مهمتر است و امیدوارم کشتی ایران موفق باشد.

در انتخابات کشتی حرمت شکنی نشود

وی در ادامه درباره برخی بی اخلاقی‌ها در فضای انتخابات فدراسیون کشتی گفت: از همه کسانی که در سال‌های گذشته در فدراسیون بودند تشکر می‌کنم و این اتفاقاتی که در دو سال گذشته برای کشتی ما در مسابقات جهانی افتاد شاید طبیعی باشد و ممکن است برای همه بیفتد. خیلی دوست ندارم وارد بحث انتخابات شوم. همه ما با یکدیگر هم تیمی بودیم و امیدوارم حرمت شکنی نشود و رقابت سالمی برگزار شود. همه کاندیدا‌ها قابل احترامند و امیدوارم هر کسی رییس فدراسیون می‌شود بهترین کارایی را داشته باشد. یک نفر نمی‌تواند به تنهایی بار کشتی را به دوش بکشد و همه باید با هم باشیم.

کشتی با مشکلات مالی روبرو است

محمدی درباره موانع مالی فدراسیون کشتی گفت: هنوز کارمندان فدراسیون حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و کشتی با مشکلات مالی روبرو است. باید همه کمک کنند آن‌وقت از کشتی انتظار موفقیت داشته باشند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره حضور برخی کاندیدا‌ها در اردوی تیم ملی گفت: سعی کردیم این موضوع را مدیریت کنیم و هر کدام از این قهرمانان بیایند در خدمت آن‌ها خواهیم بود. امیدوارم هر چه زودتر تکلیف کشتی با برگزاری انتخابات در نیمه نخست تیرماه مشخص شود. قطعاً باید تکلیف ما و زمانی که در تیم ملی هستیم روشن شود. ما باید بدانیم ابزار و امکانات و شرایط چگونه است تا با خیال آسوده کار کنیم.

وی در پایان درباره پیش بینی خود از میزان کسب سهمیه المپیک در مسابقات جهانی قزاقستان گفت: سعی می‌کنیم بیشترین سهمیه را بگیریم، اما کارمان در برخی اوزان بی نهایت سخت است. امیدوارم اگر در برخی اوزان نشد در چین یا بلغارستان بگیریم، آن وقت ممکن است شرایطی که برای حمید سوریان پیش از المپیک ۲۰۱۶ رخ داد پیش بیاید.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار