کد خبر: 956703
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
در پی قصور صورت گرفته در پخش صحبت‌های یک مداح در یکی از ضیافت‌های مذهبی که از شبکه ۵ سیما پخش شد، با دستور رئیس رسانه ملی مدیر شبکه ۵ سیما و مدیر پخش این شبکه برکنار شدند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش فارس، در پی پخش مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در بخش کوتاهی از برنامه که به صورت زنده روی آنتن بود، متأسفانه یک مداح برخلاف سیاست‌های وحدت‌آفرین رسانه ملی عمل کرد که با واکنش‌های مختلفی مواجه شد. بنا بر این گزارش، علی‌عسکری در دستوری به معاون سیما با تأکید بر اینکه حفظ و حرمت امت اسلامی همواره سیاستگذاری اصلی رسانه ملی بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بوده است، تصریح کرد: با توجه به قصور صورت گرفته و پخش ناگهانی این سخنان که موجب رنجش خاطر برادران، خواهران و علمای بزرگوار اهل سنت شده است باید در اسرع وقت مدیر شبکه و مدیر پخش برکنار شوند. بنابراین گزارش پیش از این نیز مرتضی میرباقری معاون سیما ضمن توبیخ مدیران شبکه ۵ با تأکید بر اینکه پخش زنده سخنان نامربوط مداح حاضر در هیئتی که مراسم آن از شبکه ۵ سیما پخش می‌شده خارج از اراده مدیران شبکه بوده است، تصریح کرد: با عذرخواهی از برادران و خواهران و علمای بزرگوار اهل سنت اعلام می‌کنم هم تهیه‌کننده و مدیر این برنامه اخراج و هم شخص مدیر شبکه ۵ سیما به دلیل این کوتاهی توبیخ شده است. در این ارتباط حجت‌الاسلام محسن عرفاتی درباره پخش زنده هیئت‌های مذهبی از تلویزیون تأکید کرد که سیاست‌های سیما در این زمینه مشخص است و قبل از ماه رمضان نیز در جلساتی این سازوکار برای متولیان تشریح شده است.
حجت‌الاسلام محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و دبیر شورای معارف سیما در گفت‌وگو با مهر درباره برنامه‌ریزی‌ها برای پوشش زنده مراسم‌های دهه آخر ماه رمضان و شب‌های قدر بیان کرد: در مورد ساز و کار و ملاحظات پوشش زنده برنامه هیئت‌های مذهبی از شبکه‌های تلویزیون و سیاست‌هایی که در این راستا اتخاذ شده با دست‌اندرکاران و متولیان این مکان‌ها و برنامه‌ها به صورت مفصل صحبت و خطوط کلی مطرح شده است. متولیان برگزاری این مراسم مناسبتی خودشان از این ساز و کار اطلاع دارند، سیاست‌ها و خط قرمز‌ها را می‌دانند و البته قبل از ماه رمضان هم درباره این مسائل به صورت مفصل صحبت شده و هماهنگی صورت گرفته است.
سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در پایان اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که برای پخش برنامه‌های زنده انجام شده است، امیدواریم امسال بهترین برنامه‌های مذهبی را در ایام باقی مانده ماه رمضان برای پخش از شبکه‌های مختلف سیما داشته باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار