کد خبر: 956270
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
سرویس بین الملل جوان آنلاین: چند منبع آگاه در وزارت خارجه امریکا اعلام کردند واشنگتن به آنکارا دو هفته مهلت داده از قرارداد خرید اس ۴۰۰ روسیه انصراف دهد، با این وجود یک مقام وزارت خارجه ترکیه دستیابی این کشور به سامانه موشکی اس ۴۰۰ را یک ضرورت توصیف کرد.
در شرایطی که مقامات ترکیه گفته‌اند سامانه دفاعی اس ۴۰۰ را از روسیه خریداری می‌کنند، دولت امریکا همچنان به دنبال منصرف کردن آنکارا از این توافق است.
به گزارش سی ان بی سی، چند منبع آگاه ضمن هشدار در مورد پیامد‌های منفی این اقدام ترکیه اعلام کردند: «واشنگتن دو هفته به آنکارا فرصت داده با انصراف از قرارداد خرید سامانه اس ۴۰۰ روسیه، قرارداد تسلیحاتی عمده‌ای با امریکا امضا کند یا مورد مجازات‌های سنگین ناشی از قرارداد اس ۴۰۰ قرار بگیرد». براساس اظهارات این منابع آگاه وزارت خارجه امریکا، آنکارا تا پایان هفته اول ماه ژوئن فرصت دارد معامله با روسیه را لغو و سامانه دفاع موشکی پاتریوت امریکا ساخت شرکت «رایتون» را خریداری کند در غیر این صورت با لغو قرارداد خرید اف ۳۵ شرکت «لاکهید مارتین» به‌رغم پرداخت هزینه ۱۰۰ فروند از این نوع جنگنده و نیز تحریم‌های امریکا و کشور‌های عضو ناتو مواجه خواهد شد. به گفته منابعی که خواستند نام‌شان فاش نشود، این آخرین پیشنهاد واشنگتن در این مورد بوده و مهلت مطرح شده، تمدید نخواهد شد. وزیر دفاع ترکیه در واکنش به اولتیماتوم واشنگتن، تأکید کرد که برای تحریم‌های احتمالی امریکا به دلیل خرید سامانه‌های روسی «اس ۴۰۰» آمادگی دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار