کد خبر: 956137
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
ادعای رضوی کار دست خودش و بانک مرکزی داد! هادی رضوی در دادگاه قبلی و هم روزگذشته ادعا کرد، نامه‌ای به بانک مرکزی زده و درخصوص ذی نفع واحد بودن خود استعلام داشته است و فردی به نام حنیفی معاون نظارت بانک مرکزی جواب نامه وی را داده و تأیید کرده است که این فرد از حد اعتباری مشخص‌شده تخطی نکرده است!
نيره ساری
سرویس جامعه جوان آنلاین: نامه‌ای که طبق اظهارات قاضی مسعودی مقام مستند آن بدون امضا به دادگاه ارائه شده و تأکید چندباره هادی رضوی باعث شد تا قاضی اظهار کند، حنیفی را احضار خواهد کرد تا جریان این استعلام مشخص شود! به دنبال این اظهارات قاضی تأکید کرد، برخی مراجع ما سوء جریان دارند که پاسخ استعلامات را به درستی نمی‌دهند! آنچه قاضی به آن اشاره کرد به گونه‌ای دیگر از سوی مسئول مطالبات بانک سرمایه هم مطرح شد و اعلام کرد: آقای همتی و مسئولان بانک مرکزی جواب ما را بدهید! آیا شما گفتید در روند اخذ تسهیلات رضوی مشکلی نبوده است؟!
دادگاه سوم با دفاعیات هادی رضوی کلید خورد. وی ادعا داشت از بانک مرکزی درباره موضوعات کیفرخواست سؤال کرده تا عنوان اخلال را بدانم و بانک مرکزی هم جواب استعلامش را داده است. وقتی قاضی از وی پرسید چه کسی پاسخ این استعلام را داده است، هادی رضوی گفت: آقای حنیفی معاون نظارت بانک مرکزی!
اشاره وی به این نام باعث شد تا قاضی مسعودی مقام بگوید: قطعاً ما آقای حنیفی را خواهیم خواست که آیا صلاحیت چنین اظهارنظری را داشته‌اند بیایند و پاسخگو باشند!
مسعودی‌مقام همچنین در بخش‌های دیگری از دادگاه که این شبهه از سوی مسئول مطالبات بانک سرمایه مطرح شده، گفت: برخی مراجع ما سوء جریان دارند که پاسخ استعلامات را به درستی نمی‌دهند.

ایراد نگیرید، ساکت!
وقتی نوبت به دفاعیات وکیل رضوی رسید، جمله خود را با نارضایتی از جو دادگاه آغاز کرد. هرچند یک‌بار قاضی به وی تذکر داد که دادگاه جو خوبی دارد، اما حاشیه‌روی‌های آقای وکیل، قاضی دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی را مجبور کرد تا بالاخره با تحکم و تندی صحبت کند. وکلا با یکدیگر صحبت می‌کردند، چند باری در میان صحبت‌های مسئول مطالبات بانک سرمایه تذکر دادند و در نهایت قاضی را مجبور به تذکر تند و جدی کردند تا بگوید: ۱۴ ساعت دفاع کردید و مستندات ارائه کردید، در هیچ کجای کشور چنین چیزی نیست، شئون وکالت را رعایت کنید، غلط و اشتباه هم بگوید به شما مربوط نیست! این در حالی است که قاضی مسعودی‌مقام را به سعه‌صدر بالا می‌شناسند و حتی متهمانی که پیش روی این قاضی می‌ایستند بار‌ها و بار‌ها از صبوری وی قدردانی کردند.
حاشیه‌های آقای وکیل در حالی است که اجازه حرف زدن به هادی رضوی نداد و گفت: به اندازه کافی حرف زدی، بشین! اما وقتی در حال دفاعیات از موکلش بود، بعد از چند دقیقه حاشیه‌روی گفت: به دلیل خستگی و تشنگی توان دفاع ندارم!
بخش‌های دیگری از دادگاه به ارائه مستندات علی محمدی اختصاص یافت. وی گفت: با پدیده‌ای رو به رو هستیم که می‌گوید ابر و باد و مه و خورشید و فلک، دست به دست هم دادند و صفحاتی را در پرونده وی گذاشتند! علی محمدی با شرح مستند از شگرد‌های پولشویی هادی رضوی و تاراج پول معلمان از طریق همکاری مدیران نالایق بانک سرمایه بیان داشت: اضافه برداشت بانک سرمایه از بانک مرکزی ۱۱۷ هزار میلیارد است.
نکاتی که علی محمدی به آن اشاره کرد از موارد کلیدی پولشویی بود. به طور مثال وی در بخشی از دادگاه بیان داشت: طبق قانون تنها بر مبنای ۶۰ درصد از بالاترین میزان فروش شرکت وام تعلق می‌گیرد، مفاصه حساب آقای رضوی ۸۰۰ میلیون تومان است، اما چرا ۹۸۰ میلیارد نوشته شده است؟! این یعنی آقای رضوی می‌توانسته ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون وام بگیرد نه ۸۰ میلیارد! علی محمدی در این مقطع خطاب به سایر متهمان بانک سرمایه پرسید: بانکی‌ها جواب مردم را بدهید، شما در بانک چه می‌کردید؟!
بخش دیگری از انتقادات مسئول مطالبات بانک سرمایه به بانک مرکزی و خلأ‌های قانونی برمی‌گشت و گفت: افسوس می‌خورم که سیستم بانکی دقت نکرده و الان وضعیت این شده است. با فریب، میلیارد‌ها ریال اخذ شده و همه چیز به ظاهر قانونی، اما طلبکار هم هستند. علی محمدی همچنین پیرو ابهام در مورد استعلام رضوی از بانک مرکزی هم گفت: آقای همتی و مسئولان بانک مرکزی جواب ما را بدهید! آیا شما گفتید در روند اخذ تسهیلات رضوی مشکلی نبوده است؟!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
0
متاسفم برای بانک مرکزی و مدیران و کارشناسانش
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار