کد خبر: 955231
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
ضرورت تدوین آیین‌نامه اجرایی و نقشه راه برای برگزاری
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان شرقی به تقویم فرهنگی و رسانه‌ای استان اضافه شده و همه ساله به صورت مرتب برگزار می‌شود.

محمد محمدپور در آیین تجلیل از برگزار کنندگان و دست‌اندرکاران چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ‌آذربایجان‌شرقی،‌ اظهار داشت: هدف غائی ما رشد و تعالی و وحدت جامعه در عین تکثر و تنوع دیدگاهها است  چراکه در سایه تضارب آرا، افکار و اندیشه‌هاست که فرهنگ و به تبع آن رسانه در جامعه رشد و ارتقا می‌یابد.

وی، با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره مطبوعات در استان، توسعه فضای رسانه‌ای، تقویت جایگاه مطبوعات ‌و  افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه محتوایی رسانه‌ها و همچنین ایجاد زمینه پویایی و نشاط رسانه‌ای توام با فضای رقابتی سالم و مطلوب در میان فعالان رسانه‌ای استان را مهمترین رویکرد جشنواره مطبوعات عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تصریح کرد: برگزاری جشنواره مطبوعات برای تعالی این حوزه یک ضرورت است و باید یک آیین‌نامه‌ اجرایی و نقشه‌ راه برای برگزاری بهتر و باشکوه‌تر دوره‌های بعدی آن تهیه و تدوین شود.

وی همچنین از نقد منصفانه به عنوان ابزاری برای بهبود روش‌ها در برگزاری و استمرار جشنواره یاد کرد.

وی با بیان اینکه همه سلایق مختلف در این رقابت فشرده حضور داشتند، گفت:  ضرورت ایجاد فضای رقابتی مورد توافق همه است تا همگان توانمندی‌ها و داشته‌های خود را به محک ارزیابی بگذارند. بنابراین وجود برخی از نواقص احتمالی با چنین حجم عظیمی از آثار دور از انتظار نیست که باید در دوره های بعدی این ضعف ها نیز برطرف شود.

محمدپور،‌با اشاره به اینکه این جشنواره نمایانگر تمام توانمندی حوزه‌ رسانه‌ استان نبود گفت: با توجه به اینکه تعدادی از فعالان و اهالی حرفه‌ای رسانه‌‌ به عنوان برگزار کنندگان و داوران در جشنواره حضور ‌داشتند و به لحاظ اخلاقی و حرفه‌ای در بخش رقابتی حضور نیافتند، بنابراین این جشنواره نمایانگر بخشی از توانمندی استان در حوزه‌ی رسانه بود.

وی همچنین از پیشکسوتان حوزه‌‌ رسانه نیز خواست تا در جشنواره‌های آتی در بخش رقابتی حضور یابند.

وی افزود: جشنواره مطبوعات و پایگاه های خبری بستر مناسبی برای ارزیابی کمی و کیفی در عرصه رسانه بوده و موجب شناسایی استعدادهای برتر در این حوزه می شود.

محمدپور، با اشاره به اهمیت برگزاری سالانه این رویداد فرهنگی در عرصه رسانه اظهار داشت: برگزاری سالانه این رویداد نوعی خودارزیابی رسانه ها، مطبوعات و پایگاه های خبری بوده و در رشد کیفی آن ها موثر است.

وی تاکید کرد: برگزاری جشنواره‌های مطبوعات و رسانه ها به معنای تجلیل از افراد آفرینشگر در حوزه رسانه بوده و موجب رقابت سالم در بین فعالان این عرصه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه از کمیته برگزاری این جشنواره ها خواست تا از هم اکنون استارت برگزاری جشنواره پنجم را در تبریز بزنند؛ تا شاهد شکوفایی استعدادهای درخشان در این حوزه و تقویت کیفی و کمی آثار و نیز ارتقای اعتبار این جشنواره‌ها باشیم.

محمدپور خواستار استمرار برگزاری دوره‌های آموزش حرفه‌ای برای افزایش مهارت‌های روزنامه نگاری در سطح استان و کشور شد و گفت: توجه ویژه به استعدادهای شهرستانی در حوزه آثار مطبوعاتی و تقویت زیرساخت‌های کار رسانه‌ای در سطح شهرهای آذربایجان شرقی امری مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت حفظ صیانت از جایگاه ارزنده اطلاع رسانی، از فعالان رسانه ای خواست تا با تقویت سرمایه های اجتماعی و اعتماد عمومی و انتشار اخبار مستند و واقعی با هر گونه شایعه پراکنی و ایجاد جو التهابی در سطح جامعه مقابله کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: ممکن است انتشار چنین اخباری آرامش روانی شهروندان را به مخاطره اندازد، فعالان رسانه استان باید با تقویت رسانه های رسمی، با برخی رفتارهای هنجارشکنانه از سوی  رسانه های غیرمجاز در سطح فضای مجازی مقابله کنند.

در این آیین از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران چهارمین جشنواره مطبوعات استان تجلیل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر