کد خبر: 954631
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
سند ۲۰۳۰ هویت فرهنگی را نشانه گرفته است
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مدنی آذربایجان با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ هویت فرهنگی کشورمان را نشانه گرفته است، گفت: پخش آهنگ و ترانه مبتذل در برخی مدارس، به نوعی نشان دهنده غفلت متولیان فرهنگی است و از این رو چراغ خطری در حوزه تعلیم و تربیت است.

سعید پاشایی با بیان اینکه استقلال مسلما یکی از معیار های بسیار مهم برای ایجاد یک حکومت آرمانی است و در این میان استقلال سیاسی استقلال اقتصادی و ... که هر کدام سهم به سزایی در رشد و بالندگی و ایجاد یک کشور مستقل می توانند ایفا کنند، یادآور شد: امروزه دشمنان این نظام با ترفندهای مختلف از جمله توطئه فرهنگی و نفوذ فرهنگ غربی در صدد تضعیف ارزش های اعتقادی و دینی ما هستند.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها و متولیان این حوزه باید مراقب نقشه‌های شوم دشمنان علیه ملت ایران باشند، یادآور شد: در این بین استقلال فرهنگی سهم به سزایی را ایفا می کند، شاید هم مهمترین آنها برای دستیابی به یک کشور کاملا مستقل و موفق باشد چنانکه امام خمینی(ره) هم در اوایل انقلاب می فرمایند؛ انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود .

به گفته وی با کمی مطالعه تاریخی و جغرافیایی می بینیم که همواره کشورهای مختلف سعی بر حفظ مرزهای فرهنگی خود داشته اند و همچون مرزهای جغرافیایی از فرهنگ و اصالت خود نیز پاسداری می‌کردند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مدنی آذربایجان تاکید کرد: در عصر امروز نیز کشورهای اروپایی و آمریکایی پیشرفته در صنعت و اقتصاد این مهم را درک می‌کنند و قوانین خاص پوشش در مدارس و دانشگاه‌های برتر دنیا یک نمونه از صد ها نمونه اقدامات این کشور ها در حوزه حفظ فرهنگ کشورهای خودشان است.

وی در ادامه با بیان اینکه اهمیت فرهنگ باعث شده است که در سال‌های اخیر سردمداران حکومت‌های استکباری راهی جز جنگ‌های پرهزینه با سلاح‌های نظامی را برگزینند و آن جنگ فرهنگی است، خاطرنشان کرد: برای مقابله با جمهوری اسلامی نیز همیشه این ابزار مورد استفاده استکبار جهانی بوده است و اسم شبیخون فرهنگی، جنگ نرم یا تهاجم فرهنگی را زیاد شنیده‌ا‌یم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مدنی آذربایجان افزود: یکی از اقدامات اخیر غرب برای تسلط و نفوذ فرهنگی بیشتر در دنیا و به خصوص خاورمیانه و ایران که به نظر می رسد پایه های فرهنگ اصیل تایخی خود را با بسط دادن به فرهنگ غنی اسلامی محکم کرده است تدوین سند ۲۰۳۰ بود که در همان اول کار با تذکر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه الحاق ایران به سند ۲۰۳۰ استقلال فرهنگی ما را با خطر مواجه می کند و هشدار های کارشناسان به نظر می رسید خطرش دفع شده است .

پخش ترانه مبتذل در مدارس،  چراغ خطری در حوزه تعلیم و تربیت است

به گفته این فعال دانشجوی استان حال با گذشت مدتی به نظر می‌رسد این سند ننگین که نه بر روی کاغذ بلکه در عمل وارد کالبد آموزش و پرورش ما شده است و با غفلت برخی مسوولان و خیانت خود فروخته گان دارد کار خودش را پیش می‌برد.

وی یادآور شد: در هفته گذشته انتشار هم زمان کلیپ‌های رقص و همخوانی هماهنگ دانش آموزان با یک آهنگ خاص که نه در فرهنگ غنی اسلامی و نه در فرهنگ اصیل اسلامی می‌گنجد چراغ خطری را در حوزه تعلیم و تربیت برای ما روشن کرده است .

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه مدنی آذربایجان با تاکید بر اینکه دشمنان این انقلاب با انتشار این گونه کلیپ‌هایی در فضای مجازی درباره مدارس، سعی در ناامید کردن مردم متدین و انقلابی هستند، گفت: مسوولان باید در این ارتباط پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه تمام ایثارگری‌ها، غیرتمندی‌ها و شهادت‌طلبی‌ها در طول تاریخ زاییده همین فرهنگ اسلامی و دینی ما بوده است، اظهار داشت: اجرای کلیپ‌های رقاصی و آهنگ‌های مبتذل در برخی مدارس کشور، نشان از نفوذ هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی مخرب در جامعه است و در این ارتباط نیز دشمنان نه تنها اسلام بلکه هویت ایرانی و فرهنگ اصیل ما را هدف قرار داده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر