کد خبر: 954291
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
واکنش فرماندهان ارشد نظامی به اعزام ناو هواپیمابر امریکا به منطقه
به نظر می‌رسد نظامیان امریکایی کمی عاقل‌تر از افرادی هستند که اداره کاخ سفید را بر عهده دارند و بعید است بخواهند دست به اقدامی علیه ایران بزنند. نظامیان امریکا می‌دانند که هر اقدام آنان علیه ایران با پاسخ بسیار محکم و فراموش نشدنی جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو می‌شود. آن‌ها می‌دانند که در یک چنین بحرانی ممکن است کسی شلیک اول را بکند، اما دامنه آن شلیک محدود به یک محل و منطقه خاص نخواهد شد. این عبارات بخشی از اظهارات فرماندهان ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران است که در واکنش به ادعای جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا درباره اعزام ناو هواپیمابر به منطقه عنوان شده است.
سرویس سیاست جوان آنلاین: مشاور امنیت ملی امریکا اخیراً در اظهارنظری، جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرده که ایالات متحده یک نیروی تهاجمی برای خاورمیانه و به منظور ارسال پیام واضح به ایران اعزام کرده که هر گونه حمله به منافع ایالات متحده یا متحدانش را با «نیروی ضربتی» مواجه می‌کند. جان بولتون با بیان اینکه امریکا این تصمیم را در پی برخی نشانه‌ها، تحرکات و هشدار‌ها گرفته است، در عین حال جانب احتیاط را رها نکرده و اظهار داشته: ما در پی جنگ با ایران نیستیم، اما کاملاً آماده‌ایم تا هر گونه حمله ازسوی عوامل ایران به‌ویژه سپاه پاسداران یا دیگر نیرو‌های نظامی وابسته به ایران را پاسخ دهیم. بولتون اعلام کرده که امریکا گروه تهاجمی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را به همراه یک نیروی ضربت از هواپیما‌های بمب افکن به منطقه فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) اعزام می‌کند.
درباره این اقدام وزارت دفاع امریکا که بسیاری آن را در ادامه عملیات روانی امریکا برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی به قبول خواسته‌های غیرقانونی آن‌ها ارزیابی می‌کنند، فرماندهان ارشد نظامی با تأکید بر اینکه نیرو‌های مسلح امریکا کمی عاقل‌تر از اداره‌کنندگان کاخ سفید هستند، معتقدند: امریکا قادر به اقدام نظامی علیه ایران نیست.

نظامیان امریکایی کمی عاقل‌تر از سران کاخ سفید هستند
سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی، رئیس دانشگاه دفاع ملی در گفت‌وگو با ایرنا درخصوص تهدیدات امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفته است: نظامیان امریکایی کمی عاقل‌تر از افرادی هستند که اداره کاخ سفید را بر عهده دارند و بعید است بخواهند دست به اقدامی علیه ایران بزنند. وی افزوده: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از نظر نظامی در آمادگی کامل هستند و می‌توانند به خوبی از کشور دفاع کنند. وحیدی تصریح کرده: نیرو‌های ایران همه تحرکات دشمن را رصد می‌کنند و به صورت کامل برای هر پیشامدی آماده شده‌اند. وزیر پیشین دفاع تأکید کرده است: نظامیان امریکا می‌دانند که هر اقدام آنان علیه ایران با پاسخ بسیار محکم و فراموش نشدنی جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو می‌شود. سردار وحیدی یادآور شد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای رویارویی با هر تهدیدی استوار و محکم آماده هستند و می‌توانند با هر پیشامد غیرمنتظره‌ای رویارو شوند.
کیوان خسروی، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در واکنش به بیانیه بولتون درباره اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منطقه گفت: بولتون فاقد فهم نظامی و امنیتی است و اظهارات وی بیشتر جنبه خودنمایی دارد. خسروی به ناکامی‌های مستمر ارتش امریکا در مواجهه با بحران‌های منطقه‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: بعید است فرماندهان و بدنه ارتش امریکا تمایلی به آزمودن توانمندی‌های اثبات شده نیرو‌های مسلح ایران داشته باشند.

امریکا قادر به اقدام نظامی علیه ایران نیست
مشاور فرمانده کل قوا، اما معتقد است: امریکایی‌ها قادر نیستند فضایی را در افکار عمومی جهانی ایجاد و امکاناتی را بسیج کنند که بتوانند علیه ما اقدام نظامی صورت بدهند. سردار حسین دهقان در مصاحبه‌ای با شبکه العربی قطر درباره ارسال نامه رسمی مقامات امریکایی راجع به عدم حمله به ایران گفت: ضرورتی وجود ندارد که ما منتظر دریافت نامه‌ای از طرف امریکایی‌ها یا علاقه‌مند به دریافت چنین نامه‌ای باشیم. ممکن است بعضی از جریان‌های سیاسی یا بعضی از رسانه‌ها با توجه به تحلیلی که از شرایط دارند یک چنین برداشتی یا نگاهی را داشته باشند. آنچه مسلم است ما باورمان بر این است و همه شواهد و قرائن هم این را می‌گوید که امریکایی‌ها نه مایلند و نه قادر هستند که بخواهند کاری را انجام بدهند.
وی افزود: این بدان معنا است که عدم تمایل‌شان ناشی از عدم امکانی هست که آن‌ها می‌توانند در اختیار داشته باشند برای اینکه بخواهند منطقه را به آشوب و تشنج بکشانند یا احتمالاً اقدام نظامی علیه ما انجام بدهند. حالا چه در یک اقدام محدود که بخواهند بعضی از مراکز یا بعضی از پایگاه‌های ما را مورد حمله قرار دهند یا اینکه بخواهند یک جنگ گسترده و همه جانبه‌ای برپاکنند. به هر حال نه منطقه ظرفیت پذیرش یک بحران فراگیر را دارد نه امریکایی‌ها قادر هستند فضایی را در افکار عمومی جهانی ایجاد و امکاناتی را بسیج کنند که بتوانند علیه ما اقدام نظامی صورت بدهند. سردار دهقان درباره اظهارات اخیر جان بولتون درخصوص اعزام ناو هواپیمابر امریکایی به خلیج فارس تصریح کرد: به هر حال امریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و عربستان بنا دارند که به یک نوعی شرایط را ترسیم کنند که منطقه در آستانه یک بحران جدی است، ولی خود آن‌ها می‌دانند که در یک چنین بحرانی ممکن است کسی شلیک اول را بکند، اما دامنه آن شلیک محدود به یک محل و منطقه خاص نخواهد شد.
مشاور فرمانده کل قوا در این گفت‌وگو درباره احتمال بستن تنگه هرمز از سوی ایران عنوان کرد: بستن تنگه هرمز چیزی نیست که خارج از دایره توان ما باشد ولی ما همواره بحث‌مان بر این بوده که تنگه یا برای همه باز است یا اگر قرار باشد که برای ما محدودیت ایجاد شود، قاعدتاً این محدودیت دامنه‌اش شامل حال دیگران هم می‌شود. پس اگر قرار باشد اینکه محدودیت در رابطه به صادرات نفت ما ایجاد بشود و این گذرگاه راهبردی بخواهد از دایره حاکمیت ما یا در جهت تأمین منافع ما عمل نکند، یقیناً ما هم این را به‌عنوان یک ابزار بکار خواهیم گرفت.

دشمنان را تا قبرستان تاریخ بدرقه خواهیم کرد
اما شاید بتوان پاسخ صریح‌تر مقامات نظامی کشورمان به تحرکات امریکا در منطقه غرب آسیا و اعزام ناو به این منطقه را در نامه قدردانی سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه از مجلس شورای اسلامی جست‌وجو کرد. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی و تشکر از اقدام انقلابی و شجاعانه نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل اتهام منفعلانه امریکا به این نهاد مقدس، تصریح کرده است: ما به اذن خداوند اراده کرده‌ایم بیرق پیروزی را بر فراز قله‌های رفیع عالم برافرازیم و دشمنان ایران اسلامی را با شکست‌ها و تحقیر‌های فراموش ناشدنی تا قبرستان تاریخ بدرقه کنیم. به نصرت الهی ایمان داریم و به وعده‌های تخلف‌ناپذیر او اطمینان که در گام دوم انقلاب شکوه تمدن اسلام چشمان شرق و غرب عالم را به خود خیره خواهد نمود و ایران عزیز اسلامی‌مان سربلندتر از هر زمان همچون خورشید عالمتاب در میانه آسمان پیشرفت و عظمت جهان خواهد درخشید. ما تا پیروزی نهایی در میدان جهاد و شهادت می‌مانیم.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناصرامرایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
0
ما هم آماده ایم تا رفع فتنه شهید شویم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار