کد خبر: 954159
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
۹۰ دقیقه تا صعود
امشب همه نگاه‌ها به ورزشگاه آنفیلد است. به مصاف لیورپول‌–بارسا و نخستین بازی دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا که تکلیف اولین فینالیست را مشخص می‌کند.
دنيا حيدری
سرویس ورزش جوان آنلاین: شکست ۳ بر صفر در نیوکمپ کار شاگردان کلوپ را سخت کرد تا جایی که او و تک‌تک شاگردانش در انتظار رخ دادن معجزه برای صعود به فینال باشند. معجزه‌ای شبیه به آنچه در دقیقه ۸۶ بازی با نیوکاسل رخ داد تا بندرنشینان همچنان به کسب عنوان قهرمانی این فصل لیگ برتر انگلیس امیدوار باشند.
قرمز‌های مرسی‌ساید با وجود باخت سنگین در خانه حریف، اما امید زیادی به معجزه دارند. کاپیتان هندرسون می‌گوید این تیم دعا می‌کند معجزه‌ای رخ دهد و لیورپول بتواند به فینال راه یابد: «کار سختی در پیش داریم. فقط معجزه می‌تواند ما را به فینال برساند، اما به بازی در آنفیلد و دستیابی به هدف امیدواریم و تا آخرین لحظه برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم.» کلوپ هم قصد دارد تیمش را با همین نگاه امیدوارانه روانه مصاف با آبی‌وانار‌ی‌ها کند: «به بازیکنانم و اعجاز فوتبال اعتقاد دارم. هرگز فکر نمی‌کردم در بازی برگشت مجبور به جبران سه گل باشیم. برای ۹۵ دقیقه یا حتی بیشتر، آمادگی کامل داریم و قدم به قدم پیش خواهیم رفت. باید در دفاع منسجم باشیم و در خط حمله نیز بالاتر از حد انتظارات ظاهر شویم. تکرار می‌کنم که تمام سعی‌مان را روی جبران نتیجه خواهیم گذاشت.»

بازی امشب برای بندرنشین‌ها بازی مرگ و زندگی است. کاتالان‌ها در بازی رفت با درخشش مسی بازی را با نتیجه‌ای پرگل به سود خود خاتمه دادند و حالا یاران کلوپ برای جبران شکست سنگین در خانه حریف ۹۰ دقیقه دشوار در پیش دارند، آن هم در حالی که در این بازی حساس، محمد صلاح نیز نمی‌تواند قرمز‌ها را همراهی کند.
لیورپول دو شب قبل در جریان رقابت‌های لیگ برتر انگلیس یک بازی سنگین را پشت سر گذاشت و با حساب ۳ بر ۲ از سد نیوکاسل گذشت. بردی که در دقایق آخر بازی به دست آمد و باعث شد تا این تیم همچنان یکی از شانس‌های قهرمانی باشد. این برد، اما یک خبر بد به دنبال داشت و آن مصدومیت محمد صلاح بود. بازیکن کلیدی لیورپول که در بازی رفت یک فرصت طلایی را از دست داد. فرصتی که در صورت حذف در آنفیلد هرگز خود را بابت آن نخواهد بخشید. بدتر از همه اینکه صلاح دیگر حتی فرصتی برای جبران ندارد و یکی از مهم‌ترین بازی‌های این فصل تیمش را باید از بیرون زمین به تماشا بنشیند.

درست همانطور که گرم سونس هم اشاره کرد، شرط بستن روی پیروزی بارسا عقلانی‌تر است، اما این تیم درحالی برای آخرین بازی نیمه‌نهایی راهی آنفیلد می‌شود که پس از ۲۳ هفته متوالی بی‌شکستی در لالیگا در زمین سلتا ۲ بر صفر مغلوب شد. نتیجه‌ای که نشان می‌دهد شکست کاتالان‌ها دور از انتظار نیست، خصوصاً که این تیم در بازی امشب برابر یاران کلوپ، دمبله را نیز به همراه ندارد و همین مسئله اعصاب والورده را به هم ریخته است: «دمبله برای ما بازیکن مهمی است و از دست دادنش در آستانه بازی‌های مهمی که در پیش داریم برای ما ضربه بزرگی است. باید فکری به حال این مشکل بزرگ بکنیم.»
ابراز نگرانی والورده از مصدومیت دمبله در جریان بازی با سلتا نشان می‌دهد که مرد اول نیمکت کاتالان‌ها برخلاف بسیاری، تیمش را از پیش‌برنده این بازی حساس نمی‌داند، شاید، چون سرمربی آبی‌واناری‌ها بهتر از هر کسی می‌داند تیمی که چیزی برای از دست دادن ندارد تا چه اندازه می‌تواند خطرناک باشد، به خصوص اگر این تیم لیورپول، یکی از مدعیان سرسخت قهرمانی در لیگ برتر انگلیس باشد و به همین دلیل است که با وجود برتری ۳ بر صفر در بازی رفت همچنان نگران نبودن دمبله در بازی برگشت است. البته او ستاره‌ای، چون مسی را در ترکیب تیمش دارد، بازیکنی که در بازی رفت مثل همیشه ثابت کرد در کسری از ثانیه می‌تواند نتیجه یک بازی را تغییر دهد و با درخشش‌های همیشگی همه نگاه‌ها را به خود جلب کند. بازیکنی که بدون تردید بزرگ‌ترین برگ برنده والورده در بازی امشب در آنفیلد برابر لیورپول است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار