کد خبر: 953874
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:
غفلت در میدان جنگ به معنای از دست رفتن همه تلاش‌هایی است که تا امروز داشته‌ایم و شما باید با ایجاد تشکل‌های طلبگی در جبهه مبارزه با دشمن نقش‌آفرینی کنید.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به کتاب مفاتیح الحیات آیت‌الله جوادی آملی اظهار نمود : نوعی از اجتهاد آن است که علما تلاش می‌کنند حکم خدا را به دست بیاورند و امروز احکام خدا در کتاب‌های متعددی ذکر شده، در نوع دیگری از اجتهاد علما می‌کوشند یافته‌های اجتهاد نوع اول را برای مردم تبیین کنند و این همان اجتهاد اکبر است.

حجت‌الاسلام محمد قطبی با مخاطب قرار دادن شرکت‌کنندگان این جشنواره گفت : احکام خداوند باید در جامعه استقرار پیدا کند و شما که با هنرتان می‌کوشید سبک زندگی مردم تجلی آموزه‌های الهی باشد همگی مجتهد هستید.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمن در فضای فرهنگی، سیاسی، مجازی و اقتصادی آرایش جنگی گرفته و رهبر انقلاب آتش به اختیار داده‌اند بهترین ابزار فرهنگ و هنر است، جبهه مبارزه با دشمن فضای مجازی است و اگر کسی در این شک کرد باید به فهم فرهنگی خودش تردید کرد.

قطبی با اشاره به ظرفیت‌های فضای مجازی افزود: فعالیت‌های هنری در کسری از ثانیه منتشر می‌شوند و این یعنی امروز اسلحه در دست ماست اما به‌جای شلیک به سمت دشمن مشغول تمیز کردن لوله اسلحه هستیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ضمن تبیین لزوم فعالیت سازمان‌یافته تأکید کرد: غفلت در میدان جنگ به معنای از دست رفتن همه تلاش‌هایی است که تا امروز داشته‌ایم و شما باید با ایجاد تشکل‌های طلبگی در جبهه مبارزه با دشمن نقش‌آفرینی کنید.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صافی ضمن اشاره به روایتی از امام رضا (ع) عنوان کرد: معجزات پیامبران همواره به زبان هنر روز بوده است، پیامبر اسلام در عصر سخنوری ظهور کرد و معجزه ایشان از جنس سخن و بیان فصیح بود.

مسؤول برگزاری جشنواره فرهنگی هنری امین با اشاره به این‌که جشنواره امین اولین جشنواره فرهنگی هنری حوزه‌های علمیه خواهران در کشور است، اظهار کرد: دریافت بیش از 800 اثر در کمتر از 3 ماه حکایت از غفلت مسؤولان از این ظرفیت تأثیرگذار دارد و باید شوق زیادی در مسؤولان فرهنگی حوزه‌های علمیه برای جبران گذشته ایجاد کرد.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران مولود انقلاب اسلامی هستند و در چهل سالگی باید انقلاب اسلامی از زاویه فرهنگی هنری به جامعه و دنیا شناسانده شود.

صافی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب بر فرهنگ و هنر در بیانیه گام دوم و نام‌گذاری سال با عنوان رونق تولید یادآور شد: در برابر آرایش جنگی همه‌جانبه دشمن در عرصه‌های مجازی، فرهنگی و هنری انقلابی‌ها باید آرایش جنگی بگیرند، بر همین اساس طلاب در حوزه‌های علمیه با استفاده از شیوه‌های جذاب این عصر به بیان معارف دین بپردازند و از سوی دیگر هنر را از بی‌راهه به‌سوی ارزش‌ها هدایت کنند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار