کد خبر: 953764
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
گفت وگوی "جوان آنلاین" با سرمربی تیم ملی تکواندو در آستانه مسابقات جهانی
تمرین آمادگی هوگوپوشان ملی پوش کشورمان در حالی در خانه تکواند پیگیری می‌شود که قرار است هفته آینده برای شرکت در بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی "منچستر" انگلیس برگزار می‌شود اعزام شوند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: فریبرزعسکری سرمربی تیم ملی تکواندو در گفت و گو با "جوان آنلاین" درباره شرایط فعلی ملی پوشان افزود: در حال ملی پوشان از شرایط نسبی خوبی برخوردارند البته هوگوپوشان ما که به تیم ملی راه پیدا کرده‌اند تمرینات سختی را پشت سر گذاشتند. ضمن اینکه ما دو ماه پیش مسابقات خوبی را سه مرحله در کیش برگزار کردیم که تمامی ملی پوشان در آنجا محک خوبی خوردند و در حال حاضر همه آن‌ها از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار هستند. ما در این مدت بازیکنان جوانی را به تیم اضافه کردیم که اگر بتوانند در منچستر عملکرد خوبی داشته باشند، در رنکینگ صعود چشمگیری خواهند داشت و می‌توانند خودشان را به رده‌های بالا برسانند. به همین دلیل مسابقات جهانی، میدان خیلی حساس و معتبری برای کسب سهمیه المپیک است. امیدوارم جواب اعتمادم را در مسابقات جهانی از جوان‌ها بگیرم.
عسگری: برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال‌ها به منچستر می‌رویموی در ادامه افزود: با شناختی که بچه‌ها دارم می‌دانم که آن‌ها بهترین نتیجه ممکن را کسب خواهند کرد. ما دراین مسابقات حریفان سرسختی داریم و با توجه به جوان بودن برخی هوگوپوشان ما کار بسیار سختی پیش رو خواهیم داشت، اما اعتقاد قلبیم این است توانایی کسب بهترین مدال را در منچستر خواهیم داشت.
سرمربی تیم ملی تکواندو در ادامه خاطر نشان کرد: ما ۲۰ اردیبشهت تهران را به مقصد منچستر ترک خواهیم کرد. در این دوره، چون معتقد بود به غیر از مسائل فنی باید در بعد مسائل روانی هم روی تمرکز هوگوپوشان برنامه ریزی خاصی داشت یک روانشناس را در اردو‌ها همراه خود داشتیم تا در مسابقات بتوانیم بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم. این دوره مسابقات جهانی نسبت به ادوار قبلی تفاوت‌هایی دارد. قبلا نحوه امتیازدهی هم در رده بندی و نتیجه تیمی تاثیر گذار بود، اما با تغییراتی که در سیستم امتیازدهی اعمال شده و امتیاز بالایی که فدراسیون جهانی برای مدال طلا در نظر گرفته است، تیم‌ها برای قهرمانی یا حتی ایستادن روی سکو، باید مدال طلا بگیرند. این تغییرات کار تیم‌های قدرتمند را سخت می‌کند و به نفع تیم‌هایی است که در یک یا دو وزن تک ستاره دارند. با این وجود تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا در مسابقات جهانی از اعتبار تکواندوی ایران دفاع کنیم. ما در ۱۸ سال گذشته همواره روی سکوی مسابقات جهانی بودیم. ۲ عنوان قهرمانی، ۶ نایب قهرمانی و ۱ عنوان سومی حاصل کار ما در این سال‌ها بوده است. اما این دوره کار ما خیلی سخت‌تر شده است و اگر در منچستر طلا نگیریم قطعا روی سکو نخواهیم رفت.
عسگری در پاسخ سئوال "جوان آنلاین" مبنی بر اینکه چرا در اردوی خارج از کشور نداشتید اظهار داشت: ما طبق برنامه ریزی که داشتیم سعی کردیم تا یک اردو در کشور آلمان برگزار کنیم تا سطح فنی و روانی هوگوپوشان را بالاببریم، اما با توجه به شرایط اقتصادی این امر محقق نشد وگرنه قطعا این مسابقات می‌توانست محک جدی برای هوگوپوشان باشد، اما به هر حال تاکید می‌کنم که شاگردانم با تمام توان در منچستر مبارزه خواهند کرد و با اینکه جوان هستند، اما حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. امیدوارم بچه‌ها در این دوره از مسابقات بچه‌ها روز مسابقات بتوانند در نقطه اوج عملکرد خودشان باشند که اگر انشالله این اتفاق خوب بیفتد، می‌توانند نتایج خوبی را هم کسب خواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار