کد خبر: 953500
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۴
مدیر کمیته اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب مطرح کرد
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: مدیر کمیته اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب آماری جالب از پرجست‌وجوترین موضوعات در سایت اطلاع‌رسانی نمایشگاه ارائه داد.
محمدحسین متولی در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد: مهم‌ترین وظیفه کمیته اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب، ارائه اطلاعات لازم به مخاطبان برای دسترسی ساده‌تر آن‌ها به ناشران مورد نظر است. در این راستا همه ساله نرم‌افزاری آماده می‌شود که مخاطبان با مراجعه به غرفه‌های اطلاع‌رسانی موجود در فضای نمایشگاه می‌توانند با کمک نیرو‌های اطلاع‌رسان، به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند. وی افزود: امسال برای اولین بار سایت ویژه اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب در نشانی اینترنتی www.book32.ir راه‌اندازی شده که با هدف ساده‌شدن دسترسی مخاطبان به اطلاعات نمایشگاه کتاب طراحی شده است. در این سایت علاوه بر اینکه مخاطبان می‌توانند به سادگی نقشه‌های مختلف نمایشگاه، برنامه‌های جنبی، اطلاعات جانمایی ناشران و... را دریافت کنند، امکان جست‌وجوی ناشران و کتاب‌های عرضه شده وجود دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: البته در سال‌های اخیر بخشی از سایت ثبت‌نام ناشران به امر جست‌وجو اختصاص می‌یافت، اما از آنجا که کارکرد اصلی سایت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور اطلاع‌رسانی خبری است، عملاً دسترسی به بخش جست‌وجوی ناشران و کتاب‌ها در کنار مجموعه عظیم اطلاعات کاربردی دیگر که در آن سایت وجود دارد دشوار بود. همچنین جست‌وجوی آن سایت به شکل بسیار حرفه‌ای و برای افراد متخصص در حوزه جست‌وجو طراحی شده که برای مخاطب عام، ممکن بود ایجاد سردرگمی کند. به همین دلیل کمیته اطلاع‌رسانی سی‌و‌دومین نمایشگاه کتاب، یک وب‌سایت به شکل ویژه برای اطلاع‌رسانی براساس قانون سادگی هرچه بیشتر در طراحی UI/UX و سرعت بالا اجرا کرد. متولی ادامه داد: یکی از نکات بارز وب اطلاع‌رسانی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، وجود اطلاعات درباره وضعیت جست‌وجو‌ها است. محمدحسین متولی مدیر کمیته اطلاع‌رسانی سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به موضوع اهمیت داده و اطلاعات در بحث بازاریابی به این موضوع اشاره کرد که امسال، داده‌های مربوط به جست‌وجو‌های مخاطبان در اختیار ناشران و مردم قرار خواهد گرفت تا از آن در فرآیند‌های تحلیل بازار و برنامه‌ریزی بازاریابی خود استفاده کنند.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب افزود: در وب‌سایت اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب، دو نوع جست‌وجو وجود دارد؛ جست‌وجو بر اساس نام ناشر و جست‌وجو بر اساس مشخصات کتاب‌ها. برای اولین بار، آمار جست‌وجو‌های مخاطبان نمایشگاه کتاب در سایت اطلاع‌رسانی توسط کمیته اطلاع‌رسانی سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌شود. تا روز ششم نمایشگاه کتاب، بخشی از ناشرانی که نام آن‌ها بیشترین میزان جست‌وجو را در این سایت داشته است عبارت بوده‌اند از: چشمه، قطره، ققنوس، نگاه، نی، نیلوفر، سوره مهر، خوارزمی، نشر نو، کوله‌پشتی، مرکز، نیماژ، ماهی، پارسه و هرمس.

به گفته متولی در بخش جست‌وجوی کتاب، بیشترین جست‌وجو‌ها به ترتیب عبارت بوده‌اند از: ملت عشق، من سر قولم هستم، انسان خردمند، دنیای سوفی، خودت باش دختر، سووشون، وقتی نیچه گریست، نخل و نارنج، جزء از کل، کلیدر، مثل آمازون باشید، کیمیاگر، شدن، کوری، اثر مرکب، هری پاتر، هنر شفاف اندیشیدن، تئوری انتخاب، اکنون، سمفونی مردگان، گاو بنفش، جنگ و صلح، مسری، من پیش از تو، شازده کوچولو، صد سال تنهایی، از خوب به عالی، بینوایان، زبان بدن، ۱۹۸۴، بورس، راز، روش تحقیق، بوف کور، اسیر در قلاب، قلعه حیوانات، دختر و مکافات.

وی تأکید کرد: این، آمار مربوط به اطلاع‌رسانی از طریق وب‌سایت book32.ir و بر اساس داده‌های بیش از یکصد هزار جست‌وجوی انجام شده در شش روز اول نمایشگاه کتاب ارائه شده است. داده‌های کامل جست‌وجو‌ها همراه با جست‌وجوی انجام شده در ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی سطح نمایشگاه بعد از پایان نمایشگاه منتشر خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار