کد خبر: 952833
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
گفت وگوی "جوان آنلاین" با پیشکسوت داوری در پی حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان
دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان که می توانست در تعیین تکلیف قهرمان هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر تاثیرگذار باشد با تساوی به پایان رسید . بازی حساسی که در حضور حدود ۸۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی و به قضاوت بیژن حیدری آغاز شد و نهایت با حاشیه و زد و خورد فراوان به پایان رسید.
وحید صابری‌
سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : محمد ریاحی پیشکسوت داوری در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره قضاوت بازی پرسپولیس وسپاهان و حواشی آن گفت: بیژن حیدری در بازی دیشب قضاوت خوبی را داشت. در بیشترمواقع نزدیک صحنه خطاها بود. سعی کرد تا با اخطارهای کمتر بازی را مدیریت کند و اجازه ندهد جو متشنج شود اما به هر حال بازی آنقدر از حساسیت بالایی برخودار بود که قبل از شروع بازی هم زد و خورد بین تماشاگردان بوجود آمده بود.
ریاحی: داور باید سوت توقف بازی را می زدوی در ادامه افزود: یکی ازدلایلی که این بازی بسیار متشنج کرده بود عدم کنترل روحی روانی دو مربی درکنار زمین بود. متاسفانه مربیان ما بجای اینکه خودشان بازیکنان و نیمکت را آرام کنند بیشتر باعث تشویش هواداران می شدند و همین به آتش اختلافات میان هواداران را بیشتر و بیشتر می کردند. در هر صحنه ای در زمین می دیدیم که مربیان با داور بازی انتقاد و اعتراض می کردند در حالی که این موضوع در فوتبال روز دنیا حتی باری بازیکنان هم منسوخ شده است چه برسد به مربیان. ریاحی: داور باید سوت توقف بازی را می زدکمیته انظباطی باید با حواشی این بازی با اقتدار برخورد کند. من پیش از این بازی هم گفته بودم که در چند بازی آخر فصل احتمال این حاشیه ها وجود دارد. باید بازی بعد پرسپولیس و ترکتور و بقیه دیدارها رای کمیته انظباطی اعلام شود تا آن بازی ها هم به حاشیه و زد و خورد کشیده نشود.
ریاحی: داور باید سوت توقف بازی را می زدریاحی در پاسخ به سئوال "جوان آنلاین " مبنی بر اینکه در چند صحنه داور اشتباهاتی را مرتکب شد اظهار داشت: ببینید اولا من جز یک صحنه که در دقیقه ۶۷ رخ داد اشتباه خاصی را از داور ندیدم. فرض هم بگیریم که اشتباهی بوده اما بی شک آنقدر فاحش نبوده که بخواهیم عملکرد داور را زیر سئوال ببریم. من تنها اشتباه این داور را در دقیقه ۶۷ رقم دیدم که باعث ایجاد جنجال تا آخر بازی شد. سید جلال حسینی پس از از دست دادن توپ، با آرنج به محمد کریمی زرد که مستحق دریافت کارت زرد بود اما داور خطایی نگرفت و همین امر موجب به جوش آمدن قلعه‌نویی شد.

ریاحی: داور باید سوت توقف بازی را می زدپیشسوت داوری در ادامه خاطر نشان کرد: داور بازی می توانست با توجه به حواشی که در زمین و سکوها وجود داشت کمی بازی را متوقف کند و پس از وقفه برگشت آرامش به سکوها بازی را ادامه دهد. داورها طبق قوانین اگر بخشی از ساختمان ورزشگاه ریزش داشته باشد و یا زد و خورد شدیدی بوجود آید یا آتش سوزی رخ دهد می تواند تا برگشت آرامش بازی را متوقف کند. به نظر دیشب داور می توانست این کار را بکند تا درانتها این بازی این گونه به زد و خورد و حاشیه کشیده نشود.

ریاحی: داور باید سوت توقف بازی را می زدمن قبلا هم گفته ام که به غیر از محرومیت هایی که کمیته انظباطی باید برای بازیکنان در نظر بگیرد خود باشگاه هم با تنبیه مالی می توانند تاثیر زیادی در مقوله فرهنگ سازی داشته باشند. ما سه هفته پر افت و خیز را پیش رو داریم و نمی دانیم چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد برای همین باید با برنامه تمام تمهیدات لازم در جهت امنیت این دیدارهای باقی مانده را انجام دهیم.
ریاحی: داور باید سوت توقف بازی را می زد



نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار