کد خبر: 952785
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴
رقابت‌هـــای دوومیدانـــی قهرمانی آسیا در حالی به پایان رسید که تیم ملی کشورمان با کسب دو مدال نتوانست حتی به لحاظ حفظ تعداد مدال، عملکرد دوره گذشته، یعنی مسابقات ۲۰۱۷ دهلی را تکرار کند تا زنگ خطر برای کسب سهمیه المپیک در این رشته پرمدال به صدا درآید.
حامد قهرمانی
سرویس ورزش جوان آنلاین : ایران در دهلی توانست به چهار طلا و یک برنز دست یابد.   احسان حدادی، حسن تفتیان، حسین کیهانی و علی ثمری قهرمان شدند و مسلم نیادوست هم به نشان برنز رسید، اما در این دوره به طلای حدادی و نقره بهنام شیری در پرتاب دیسک قناعت کرد و عملکرد ناامید‌کننده‌ای داشت. این در شرایطی است که مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دوومیدانی پیش از اعزام تیم به مسابقات ۲۰۱۹ قطر از نتیجه‌گیری بهتر نسبت به دوره قبلی خبر داده بود: «در دوره گذشته بهترین نتیجه را گرفتیم که در تاریخ دوومیدانی ایران بی‌سابقه بود. در دوحه تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را کسب کنیم. امیدوارم از نظر کمی بتوانیم همان پنج مدال را تکرار کنیم.»
هرچند که کیهانی نتیجه کیفی و نهایی را پیش‌بینی نکرده بود، اما حضور ورزشکاران صاحب‌عنوان و مدال‌آور دوومیدانی آسیا در ترکیب تیم ملی این نوید را می‌داد که علاوه بر تکرار پنج مدال دهلی با درخشش بیشتری هم روبه‌رو باشیم که این امر محقق نشد و این رشته پرمدال و المپیکی شروعی ناامید‌کننده در سال کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ داشت.
دوومیدانی کشورمان در قطر علاوه بر شکست در میدان مسابقه در بحث به دست آوردن کرسی آسیایی هم تقریباً ناکام ماند تا اوضاع ورزش مادر وخیم‌تر شود. آنچه مسلم است اینکه دوومیدانی برای حضوری قدرتمند در المپیک باید به فکر برنامه‌ریزی دقیق‌تر از آنچه برای قهرمانی آسیا صورت گرفت باشد که در غیر این صورت تمام رؤیا‌هایی که برای حضور در المپیک در سر داریم به باد خواهد رفت، چه رسد به اینکه بخواهیم در میدان بزرگ المپیک صاحب مدال و عنوان شویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار