کد خبر: 952532
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
دومین جشنواره پیاده راه با هدف ترویج فرهنگ سلامت و پیاده روی و ارتقای تعاملات اجتماعی در اسلامشهر برگزار شد.
دومین جشنواره پیاده راه همزمان با هفته سلامت با هدف ترویج فرهنگ سلامت و پیاده راه و ارتقای تعاملات اجتماعی با حضور چشمگیر اقشار مختلف مردم در خیابان ایرانشهر اسلامشهر برگزار شد .
بهاره عشقی صابر


در این جشنواره فرهنگی ورزشی که از سوی سازمان ترافیک و حمل و نقل شهری اسلامشهر و با همکاری و هماهنگی شورای اسلامی شهر ، شهرداری، اداره ورزش و جوانان، هیئت دوچرخه‌سواری و نیروی انتظامی شهرستان اسلامشهر برگزار شد، شرکت کنندگان در جشنواره ضمن پیاده روی در مسیر تعیین شده با حضور در ایستگاه‌های فرهنگی مستقر در محل در مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کردند و نظرات خود را با موضوع ترافیک شهری به صورت نقاشی بیان نمودند.
سمیه شیرازی مدیر عامل سازمان ترافیک و حمل و نقل شهری شهرداری اسلامشهر در گفتگو با خبرنگارجوان در اسلامشهر اظهار داشت: در راستای ترویج پیاده راه و ارتقای فرهنگ دوچرخه سواری دومین جشنواره فرهنگی ورزشی به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت و همزمان با روز سه شنبه های بدون خودرو در اسلامشهر برگزار شد .
شیرازی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت : با توجه به اینکه شهر اسلامشهر به عنوان شهر پایلوت در بحث ایمنی راه در سطح کشور تعیین گردیده ، برنامه‌های مختلفی در جهت ارتقای ایمنی و سلامت شهروندان با همکاری دستگاه‌های مختلف در سطح اسلامشهر برگزار می‌شود .
وی افزود: در دومین جشنواره پیاده راه که عصر امروز در خیابان ایرانشهر برگزار شد، شهروندان اسلامشهری با پیمودن مسیر تعیین شده به صورت پیاده روی خانوادگی و انفرادی و دوچرخه سواری در جهت ایجاد شهری ایمن با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی گام برداشته و ساعاتی خوش و خاطره انگیزی را در ذهن و یاد خود یاد ثبت کردند.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهری اسلامشهر با اشاره به استقرار ایستگاه‌های فرهنگی در مسیر تاکید کرد : با راه اندازی ایستگاه رادیو پیاده راه پیام های ایمنی و ترافیکی در بخش های حمل و نقل شهری و دوچرخه سواری در معابر و رعایت قوانین ایمنی و امنیت ترافیک شهری برای شهروندان حاضر در جشنواره پخش می شود.
وی با تأکید به اثرات فرهنگی و معنوی برگزاری جشنواره پیاده راه و ارتقاء سطح ایمنی شهروندان بیان کرد : در حاشیه برگزاری این جشنواره شرکت کنندگان ضمن انجام فعالیت های ورزشی با مسائل ترافیکی و شهری آشنا شده و تعاملات اجتماعی بیشتری با دیگر شهروندان برقرار می کنند .
شیرازی با اشاره به اینکه این طرح در نقاط دیگر شهر نیز اجرا خواهد شد خاطرنشان کرد: در دومین جشنواره پیاده راه با توجه به اینکه شرایط دوچرخه سواری برای شرکت کنندگان فراهم شده بود تعداد زیادی از شهروندان در سنین مختلف با دوچرخه های خود مسیرهای تعیین شده را طی کردند و صحنه ها و لحظات لذت بخشی را به وجود آوردند.
انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر