کد خبر: 952378
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
فردی که به عنوان پیمانکار وارد باشگاه پرسپولیس شد و با باشگاه استقلال هم همکاری دارد، با حضور در جایگاه ویژه و کنار مدیرعامل سرخپوشان دیدار سرخپوشان برابر الاهلی را از نزدیک تماشا کرد!
اقای مدیرعامل حبیب زاده در پرسپولیس چکاره است؟سرویس ورزشی جوان آنلاین: سالهاست افرادی با خصوصیات و نیت‌های مختلف خود را به تیم‌های مطرح و پرطرفدار نزدیک می‌کنند تا بتوانند به اهدافی که مد نظرشان است برسند. در این میان برخی مدیران نیز به راحتی اعتبار و جایگاه اجتماعی تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس را در اختیار این افراد قرار می‌دهند و احتمالاً به واسطه همین امر منافعی هم می‌برند.
اقای مدیرعامل حبیب زاده در پرسپولیس چکاره است؟
عامل بردن فوتبالیست‌ها به پارتی‌ها
چند سال پیش زمانی که نهاد‌های نظارتی به پرونده چند فوتبالیست مشهور ورود کردند تا تخلفات آن‌ها را بررسی کنند، به رد پای فردی رسیدند که حضور پررنگی در اردو‌ها و تمرینات پرسپولیس داشت و بعداً مشخص شد که وی در بردن این بازیکنان به پارتی‌ها و مهمانی‌ها نقش داشته است.

حضور سو استفاده کنندگان قطع نشد
هر چند نهاد‌های نظارتی تذکرات لازم را به مسئولان وقت باشگاه دادند تا از حضور این فرد در اردو‌های تیم جلوگیری کنند، اما این اتفاق ریشه کن نشد و افراد دیگری با بهانه‌های مختلف خود را به پرسپولیس نزدیک کردند تا هم به شهرت برسند و هم بتوانند از کنار دوستی با بازیکنان مشهور به خواسته‌های دیگرشان برسند.

بی تدبیری مدیران و دادن بهترین امتیازات.
اما این پایان سو استفاده از نام بزرگ تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیست و برخی افراد از بی تدبیری مدیران این دو باشگاه نهایت استفاده را می‌برند و یا آکادمی فوتبال این دو باشگاه را در اختیار می‌گیرند و یا به عنوان پیمانکار و… فعالیت می‌کنند. گرفتن امتیاز مدرسه فوتبال یکی از راحت‌ترین حربه‌هایی است که این افراد می‌توانند به باشگاه نزدیک شوند و از کنار نام آن استفاده‌های خاص خودشان را ببرند.


اقای مدیرعامل حبیب زاده در پرسپولیس چکاره است؟
ورود فردی ناشناس به دو باشگاه
واگذاری ورزشگاه و امتیاز مدرسه فوتبال پرکاربردترین اتفاق سال‌های اخیر در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است. در این بین یکی از افرادی که در سال‌های اخیر توانسته به طور مشترک امتیاز مدرسه فوتبال استقلال و پرسپولیس را در اختیار داشته باشد، سهند حبیب زاده است.

مجری طرح استعدادیابی وزارت ورزش!
وی که سابقه ورزشی ندارد شهریورماه سال ۹۷ یک عنوان مهم را به خود اختصاص داده بود. در خبری که پیرامون انتصاب وی انتشار یافت آمده بود: «دفتر آموزشِ‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش زیر نظر معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در نظر دارد بزودی دستورالعمل تأسیس کانون‌های مشاوره استعدادیابی ورزشی را در کشور صادر نماید. بر این اساس سهند حبیب‌زاده به عنوان مجری این طرح درصدد است تا با ایجاد مراکز استعدادیابی پزشکی و ورزشی، تحول عظیمی را در تمامی رشته‌های ورزشی به وجود آورد که بی شک در صورت تحقق این مهم شاهد یک رنسانس در ورزش کشور خواهیم بود. همچنین وی خبر داد بزودی یک مرکز مجهز پزشکی ورزشی در این راستا با مشارکت چندین اسپانسر معتبر ایجاد خواهد شد. پیش از این نیز شاهد طرح ساماندهی و توسعه مدارس فوتبال توسط دکتر حبیب زاده بودیم که عملکرد وی در این خصوص قابل قبول و درخشان بود.»

طرح استعدادیابی وزارت ورزش چه شد؟
پرسش اول در مورد وی این است که طرحی که قرار بود تحول عظیمی در ورزش ایران ایجاد کند به کجا کشید؟ از شهریور سال گذشته تاکنون که وی این مسئولیت را برعهده داشته چه اتفاقی برای استعدادیابی در ورزش ایران رخ داده؟ و سوال مهمتر اینکه ایشان چه تخصصی در ورزش داشته‌اند که به عنوان مجری طرح استعدادیابی وزارت ورزش منصوب شده‌اند؟ پرسش دیگر اینکه «مرکز مجهز پزشکی ورزشی» که قرار بود بزودی ایجاد شود چه شد؟

پیمانکار مجموعه ورزشی شهید درفشی فر
ورزشگاه درفشی فر که یکی از مجموعه‌های کامل تهران است و از چند سال پیش در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار گرفت، پس از آنکه چند سالی مورد بهره برداری تیم بزرگسالان این باشگاه قرار گرفت، به دلیل کیفیت نامناسب زمین برای سرخپوشان قابل استفاده نبود و به همین خاطر شاگردان برانکو راهی ورزشگاه شهید کاظمی شدند.

اما بعد از این اتفاق ورزشگاه به پیمانکاری واگذار شد که ابهامات زیادی در مورد نحوه واگذاری وجود دارد و برخی عنوان کرده‌اند که تشریفات قانونی در مورد این واگذاری صورت نگرفته است. با این حال حبیب زاده به عنوان پیمانکار این مجموعه را در اختیار گرفت و مشخص نیست چه میزان از درآمد این مجموعه به باشگاه می‌رسد و چه میزان به جیب پیمانکار می‌رود؟

فعالیت مشترک در استقلال و پرسپولیس
سهند حبیب زاده که حالا در همه جا کنار مدیرعامل پرسپولیس است و در بازی برگشت سرخپوشان و الاهلی عربستان چسبیده به ایرج عرب در جایگاه ویژه نشسته بود، همکاری نزدیکی هم با باشگاه استقلال دارد و امتیاز مدرسه فوتبال آبی‌ها در اختیار وی است! اینکه چرا وی هم با پرسپولیس همکاری می‌کند و هم امتیاز مدرسه فوتبال استقلال را در اختیار داشته در نوع خود جالب است. همین چند روز پیش بود که محمدعلی یحیوی که مربی دروازه بان‌های تیم امید پرسپولیس بود به خاطر آرزوی موفقیت کردن برای استقلال اخراج شد، اما حبیب زاده امتیاز مدرسه فوتبال هر دو باشگاه را در اختیار دارد و مورد تکریم مدیرعامل پرسپولیس هم قرار می‌گیرد و در اردو‌ها و سفر‌ها کنار ایرج عرب است!

حضور در جلسه هیأت مدیره پرسپولیس
حبیب زاده که مشخص نیست مسئولیت دقیقش در پرسپولیس چیست در یکی از تصاویر منتشر شده روی سایت باشگاه پرسپولیس کنار اعضای هیأت مدیره حضور داشت! وی که پیمانکار مجموعه ورزشی درفشی فر است مشخص نیست چگونه از هیأت مدیره باشگاه سر درآورده است؟ آیا سایر پیمانکاران هم این فرصت را دارند که بروند در جلسه هیأت مدیره باشگاه بزرگی، چون پرسپولیس؟

همراهی پرسپولیس در سفر‌ها
وی که مشخص نیست چه آورده‌ای برای پرسپولیس دارد و با کدام منطق وارد این باشگاه شده در اکثر سفر‌ها کنار سرخپوشان است و در دیدار برگشت پرسپولیس برابر الاهلی عربستان در جایگاه ویژه کنار مدیرعامل سرخپوشان نشسته بود! حبیب زاده در اردوی آماده سازی پیش فصل پرسپولیس در کرواسی هم حضور داشت و عنوان شده که برخی لیدر‌های باشگاه هم او را همراهی کرده‌اند.

مدیرعامل پرسپولیس چند مشاور می‌خواهد؟
ایرج عرب که در حراست وزارت ورزش بود و از آنجا به پرسپولیس آمد و بعد از کنار رفتن گرشاسبی سرپرست باشگاه شد، هنوز نتوانسته مشکلات مالی تیم را حل کند و کار را به جایی رسانده که ممکن است برانکو با این کارنامه موفق به خاطر دریافت نکردن مطالباتش از پرسپولیس برود. در این شرایط ایرج عرب چند مشاور دارد که مشخص نیست قرار است برای باشگاه چه کنند و چه کمکی به تیم داشته باشند. عنوان شده بود که سهند حبیب زاده مشاور مدیرعامل است. حسین خبیری هم که در رفت و برگشت به پرسپولیس رکورددار است هم به عنوان مشاور فعالیت می‌کند و چند نفر دیگر هم در بخش‌های مختلف به مدیرعامل مشاوره می‌دهند! بعید است در هیچکدام از باشگاه‌های دیگر مدیرعامل این همه مشاور داشته باشد!

درآمد میلیاردی از مدرسه فوتبال کجا می‌رود؟
براساس مطلبی که روی سایت باشگاه پرسپولیس منتشر شده افرادی که امتیاز مدرسه فوتبال باشگاه را دریافت می‌کنند مبلغ ۱۵ میلیون تومان به باشگاه پول می‌دهند. این در حالی است که درآمد ورزشگاه درفشی فر از مدرسه فوتبالی که با نام پرسپولیس و در ورزشگاه پرسپولیس فعالیت می‌کند چند میلیارد است. سوال این است که این درآمد میلیاردی کجا می‌رود؟ آیا باشگاه پرسپولیس همان ۱۵ میلیون تومان را دریافت می‌کند و بقیه به جیب پیمانکار می‌رود؟

ابهامات دیگری که باید رفع شود
در مورد همکاری برخی افراد در باشگاه پرسپولیس ابهامات زیادی وجود دارد که علی دایی هم در مصاحبه چند روز قبلش به بخشی از آن‌ها اشاره کرده و خواستار ارائه توضیحات از سوی مسئولان باشگاه پرسپولیس شده بود. بدون تردید باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس باید عملکرد شفافی در همه بخش‌ها داشته باشد، اما شنیده‌ها از داخل باشگاه حاکی از این است که برخی فعالیت‌های افراد خاص با ابهاماتی مواجه است که باید در مورد آن‌ها شفاف سازی بیشتری صورت بگیرد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار