کد خبر: 952042
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
امنیت و اقتدار ایران اسلامی مرهون رهبری نظام، خون شهدا و زحمات عزیزانی است که سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند، بی‌هیچ شک و شبهه‌ای واقفیم که زیستن در سایه امنیت، نعمت بزرگی است که با تلاش و مجاهدت این عزیزان بر کشور سایه انداخته است.

 امنیت از مقوله‌های اساسی است که وجود آن در تمام ابعاد زندگی بشری به گونه‌ای قابل لمس و مؤثر احساس می‌شود و از دیرباز تاکنون در حیات انسانی منشأ تحولات و دگرگونی‌های فراوان شده است.

گمنامی را نمی توان در نام خلاصه و معنا کرد، این نامِ پرآوزه مختص آنهایی است که بی نام و نشان ۲۴ ساعته در انجام وظیفه ذاتی خود در تلاشند و یقیناً امنیتی که در ایران اسلامی وجود دارد به برکت سرباز گمنام امام زمان (عج) محقق شده است.

سرباز بودن به خودی خود در بین ما معنی مشخصی دارد، سرباز بودن با دفاع کردن عجین شده است اما هدف از دفاع در این عرصه مهم است، هدفی که باعث می شود برای رسیدن به آن از جان خود هم بگذری تا دیگران به آسایش برسند.

تهدیدات امروز که کشور اسلامی ما و مردممان را مورد هجمه قرار داده است نیاز به یک نیروی اطلاعاتی کارآمد و دقیق را بیش از پیش نشان می‌دهد، نیرویی متعهد و انقلابی و در عین حال پرتلاش و زیرک تا بتواند به درستی وظایف محوله را به انجام برساند.

سربازان گمنام امام زمان (عج) کسانی هستند که در عین گمنامی، به جهت تلاش شبانه روزی در برقراری امنیت، به انسان‌هایی خوشنام مبدل شده‌اند که در قلب ملت جای دارند چرا که می‌دانیم در عصر حاضر و در این اوضاع نابسامان امنیت در مناطق مختلف جهان اگر کشور ما همچنان از گزند و حیله‌های شیطانی و شوم دشمنان اسلامی مصون مانده است، باید به صراحت گفت که همه ما این نعمت بزرگ را مدیون و وام‌دار افرادی هستیم که هم‌اکنون "سربازان گمنام امام زمان(عج)" نام گرفته‌اند و چه زیبنده است این نام برای مدافعانی همواره بیدار و بی‌ادعا.

امروز میهن اسلامی ما در مقطعی به سر می‌برد که از هر سو مورد هجمه دشمنان برای رسیدن به منافع به هر قیمتی است، با این وجود و در سایه همت و غیرت جوانانش از نیروهای نظامی، امنیتی، لشکری و دفاعی قدرتمندی برخوردار است که به واسطه تلاش نیروهایی فداکار و جان به کف رقم خورده است که در ازای این همه مجاهدت فقط نام سرباز بر آنها تعلق گرفته، چرا که در کشور ما همه ملت این نام عظیم را عجین شده با دفاع و جنگ می‌انگاریم، اما اینها کافی نیستند برای یک عمر تلاش، یک عمر مجاهدت، یک عمر فداکاری و جانفشانی.

ایمان به خدا و عشق به وطن مهمترین عامل موفقیت این مجاهدان خاموش در حراست از بخش‌های مختلف ایران اسلامی است و لبخند و رضایت مردم، شیرین‌ترین لحظه برای سربازانی است که حافظ اسرار مردم و خنثی‌کننده توطئه دشمنان نظام هستند.

گمنامی سربازان امام زمان(عج) از آن جهت اهمیت می یابد که به ویژه در سال‌های اخیر عملکرد وزارت اطلاعات بسیار شاخص بوده است و از آن جمله می‌توان به دستگیری عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی شرق ایران، ‌جاسوس‌های متعدد، نفوذ در اپوزیسیون خارج از کشور و سرویس‌های جاسوسی بیگانگان و مقابله با توطئه چینی دشمنان در فضای مجازی اشاره کرد.

علاوه بر آن مبارزه در بخش‌هایی همچون اقتصادی، شرکت های هرمی، ‌زمین‌خواری، فرهنگی و مقابله با مدعیان دروغین که به دنبال سوءاستفاده از احساسات دینی و فریب مردم هستند، از دیگر فعالیت های شاخص وزارت اطلاعات است.

چرایی نامگذاری سرباز گمنام امام زمان(عج)سوالی است که ذهن را درگیر خود ‌می‌کند، شاید گمنامی لازمه اصلی خدمت در نهادی چون اطلاعات است و اینکه خدمت به جمهوری اسلامی، خدمت به نظامی است که برای حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) زمینه سازی می‌کند و می‌توان گفت به همین دلیل خادمان به ملت در پوشش‌های  اطلاعاتاتی را بی‌شک باید سرباز گمنام امام زمان(عج) نامید.

با این وجود باید اذعان کرد هر چند گمنامی که امروز برای نیروهای وزارت اطلاعات در نظر گرفته شده، آنها را در پشت صحنه اتفاقات قرار داده اما این افراد مجاهدت‌های بسیاری بالایی را برای تامین امنیت مردم انجام داده‌اند.

امروز هر چند ما حضرت صاحب (عج) را به چشم خود نمی‌توانیم مشاهده کنیم اما ایشان در میان مردم جامعه حضور داشته و رفت و آمد دارند و بسیاری از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد در سایه عنایات امام زمان (عج) حل و فصل می شود بنابراین کسانی هم که به صورت گمنام و خاموش در جامعه در حال فعالیت هستند، به عنوان سربازان گمنام ایشان و در زمره زمینه‌سازان ظهور قرار می‌گیرند.

اما روشن‌ترین پاسخ برای چرایی نام سربازان گمنام برای مجموعه اطلاعاتی کشور  به نظر این باشد که باید گفت در اهمیت و جایگاه والای فعالیت خدمتگزاران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران همین بس که امام خمینی(ره) لقب و عنوان سرباز گمنام امام زمان(عج) به این مجموعه اطلاق کردند و این بالاترین لقبی است که تحت عنوان مدال سرباز گمنام امام زمان(عج) به تامین‌کنندگان امنیت این مرز و بوم داده شد. 

هر که هست با توجه به رخدادهای جهانی و به خصوص منطقه بلاخیز خاورمیانه در حال حاضر کمتر کسی یافت می‌شود که در سال‌های اخیر از ناامنی‌های موجود در کشورهای منطقه و حتی جهان بی‌خبر باشد، کشتار و ناامنی در میان کشورها، از افغانستان، عراق، سوریه، یمن و پاکستان گرفته تا زیر گرفتن افراد توسط خودروها، تیراندازی‌های مرگبار و تهدید به بمب‌گذاری در کشورهای اروپایی و آمریکایی.

ایران در دل آتش و جنگ و در خطرناک‌ترین منطقه جهان قرار گرفته است اما به مدد جان‌فشانی مدافعان حرم و سربازان گمنام امام زمان (عج) ملت ایران در امنیت کامل به زندگی خود ادامه می‌دهند.

در چنین شرایطی که کشور در آن قرار گرفته است هر روز اخباری مبنی بر درگیری با اشرار مسلح، دستگیری باندهای تروریستی، درگیری با گروه‌هایی که به‌نوعی قصد ورود به کشور داشتند، کارشکنی در بازار برای تحت‌الشعاع قرار دادن اقتصاد و... به گوش می‌رسد.

درست است که این خبرها تلخ هستند و هر کدام به‌تنهایی رعب و وحشت را در میان مردم ایجاد می‌کنند اما بخش دل‌چسب و شیرین قضیه آنجاست که هیچ‌کدام از این تحرکات تروریستی یا اقتصادی به نتیجه نمی‌رسند چراکه هستند مردانی جان‌برکف  و سینه سپر کرده در برابر هر تیری که بخواهد به سمت ایران و مردمانش نشانه رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر