کد خبر: 951857
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور با بیان اینکه مسدود شدن صفحه شخصی بسیاری از مسئولان ما در اینستاگرام بزرگترین بی‌احترامی به ملت ایران بوده، اعلام کرده که اگر دولت راهکار مناسبی در این زمینه ارائه نکند، چاره‌ای جز فیلتر اینستاگرام وجود ندارد.
سرویس اجتماعی جوان آنلاین: روز گذشته تعدادی از صفحات اینستاگرامی منتسب به برخی از مقامات نظامی و حتی دولتی فعلی و سابق کشور بسته شده است! همچنین صفحات دیگری که با نام سپاه پاسداران و سپاه قدس که در اینستاگرام فعالیت می‌کردند نیز مسدود شده است.
 
صفحات مربوط به فرماندهان سپاه به ویژه سردار قاسم سلیمانی جزء صفحات محبوب در اینستاگرام بود و از سرتاسر دنیا این صفحات دنبال و روز به روز بر طرفداران آن افزوده می‌شد. این صفحات خدمات گسترده سپاه به مردم را بازنمایی می‌کرد و فعالیت‌های عمرانی و خدماتی را به سمع و نظر مخاطبان می‌رساند. گویا همین محبوبیت باعث شد تا آمریکا بیش از پیش احساس خطر کند و پس از اقدام به تروریستی اعلام کردن سپاه حالا مسدود کردن صفحات این نهاد انقلابی و مردمی را در پیش بگیرد.

امروز جواد جاویدنیا، معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور با بیان اینکه اتفاقات اخیر و مسدود شدن صفحه شخصی بسیاری از مسئولان ما در اینستاگرام بزرگترین بی‌احترامی به ملت ایران است، گفت: «دولت اگر راهی بجز فیلترینگ دارد ورود کرده و بر آن اعمال حاکمیت کند؛ اما اگر واقعاً راهی باقی نمانده، چاره‌ای جز فیلتر شدن اینستاگرام نیست.»

جاویدنیا ادامه داد: «هرچند که در گذشته این اتفاق پیش‌بینی شده و حتی در مقطعی وزارت ارتباطات به دنبال برقراری مذاکره بوده، اما این اقدام کافی نیست. باید طبق مصوبات فضای مجازی همه نرم‌افزار‌های مجازی و دیتابیس‌های آن‌ها به کشور منتقل شود و متعهد شوند که قانون ما را رعایت می‌کنند در غیر این صورت مجوزی برای آن‌ها صادر نمی‌شود.»

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور اظهار داشت: «این ساماندهی را وزارت ارتباطات باید انجام دهد که متاسفانه هیچ گونه اقدامی نشده و اکنون می‌بینیم اعمال قانونی و حاکمیتی از ایران در این زمینه انجام نگرفته است.»

جاویدنیا گفت: «متاسفانه در مورد اینستاگرام از همان ۵ سال پیش گفته شد فیلتر هوشمند انجام می‌شود و به رغم اینکه دادستانی کل مخالف این اتفاق بود متاسفانه با اصرار دولت و صرف هزینه کلان، این اتفاق افتاد، اما یکی دو روز بیشتر دوام نیاورد و هزینه و وقت صرف شده به هدر رفت؛ پس از آن گفتند مذاکره می‌کنیم که آن هم نتیجه‌ای نداشت، بنابراین در این شرایط اعلام می‌کنیم اگر راهی بجز فیلترینگ باقی مانده اعلام کنند و دولت به آن ورود کند و بر آن اعمال حاکمیت شود، اما اگر راهی باقی نمانده، چاره‌ای جز فیلتر شدن اینستاگرام نیست.»

گفتنی است که سال گذشته نیز زمزمه‌های فیلترینگ اینستاگرام تا پایان آذرماه به گوش می‌رسید، اما این کار انجام نشد و پرونده آن نامشخص باقی ماند. به نظر می‌رسد که این‌بار اینستاگرام به خط پایان رسیده و از آنجایی که از سوی وزارت ارتباطات اقدام مناسبی صورت نگرفته، دادستان کل کشور به این مسئله ورود کرده و در صورتی که دولت راهکار مناسبی در این زمینه ارائه نکند، اینستاگرام برای همیشه فیلتر می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار