کد خبر: 950040
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول از تخلیه روستا بنه عاطی از توابع بخش چغامیش دزفول برای پیشگیری از خطر احتمالی سیل خبر داد.
جوان آنلاین: محمد حیدری، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: با توجه به شرایط جوی، ۵۰ درصد روستای بنه عاطی از توابع بخش چغامیش در معرض خطر سیلاب بود بنابراین برای امنیت و جان مردم، اهالی این روستا جابه‌جا و به محل اسکان‌های تعیین شده انتقال داده شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که احتمال دارد روستا‌های دیگر این شهرستان تخلیه شوند، افزود: با توجه به شرایط جوی و پیش‌بینی‌های هواشناسی و نیز خطر سیلاب به خاطر افزایش دبی رودخانه هر احتمالی وجود دارد. در حال حاضر بازدید از روستا‌های شهرستان در دستور کار است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با بیان اینکه در حال حاضر در چندین نقطه درگیر هستیم، گفت: متأسفانه در سال‌های متوالی کسی به سیل‌بند‌ها رسیدگی نکرده است و با افزایش دبی آب رودخانه برخی جا‌ها ظرفیت و استحکام لازم را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، دبی رودخانه دز در حال حاضر به ۱۸۰۰ مترمکعب بر ثانیه رسیده و بنا بر اعلام شرکت بهره برداری از منابع آب شمال خوزستان، دبی‌ایم رودخانه به دلیل رها سازی آب پشت سد دز و سامانه پرقدرت بارشی پیش رو به بیش از این میزان نیز افزایش خواهد یافت بنابراین مردم و مسافران باید برای تردد مراقب باشند.

سامانه بارشی طی ساعاتی از ظهر شنبه در دزفول شروع به باریدن کرد و اداره هواشناسی دزفول نیز اعلام کرده که سامانه بارشی پرقدرت تا اواخر روز دوشنبه از منطقه خارج می‌شود.

ستاد مدیریت بحران دزفول از شهروندان و مسافران نوروزی خواسته که تا روز سه‌شنبه از حضور در مناطق کوهستانی مانند سردشت و شهیون و همچنین از استقرار و تردد در مناطق نزدیک به حریم رودخانه دز بشدت خودداری کنند.

صبح شنبه بوستان‌های ساحلی و بخش‌هایی از جاده ساحلی دزفول به زیرآب رفتند.

بارش شدید باران در یک هفته اخیر موجب افزایش حجم آب ورودی سد‌های کرخه و دز شده به گونه‌ای که زنگ خطر وقوع سیلاب عظیم طی هفته جاری برای برخی شهر‌های استان خوزستان به ویژه شهرستان‌های حاشیه رودخانه دز و کرخه به صدا درآمده است.

همانند بارندگی هفته گذشته در دزفول، چندین مکان عمومی مسقف همچون حسینیه ثارالله، اردوگاه‌ها، برخی خوابگاه‌های دانشگاه‌های آزاد و پیام نور، برخی سالن‌های ورزشی و همچنین کمپ‌های نوروزی برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی و ساکنان روستا‌های در معرض سیلاب آماده شده است.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دروغ
|
United States
|
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
0
کی روستای مارو تخلیه کردی که ماخبردار نشدیم؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار