کد خبر: 947902
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
مسابقات جام بین المللی فجر
مسابقات جام بین المللی فجر (گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو) امروز از ساعت ۱۵ با رقابت وزنه برداران دسته۸۱ کیلوگرم در تالار وزنه برداری (سالن ایرانیان) مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد که نیکو مولر از آلمان با مجموع ۳۵۵ کیلوگرم قهرمان شد. وزنه بردار لتونی با مجموع ۳۴۵ کیلوگرم دوم شد و صفا الجمیلی از عراق با مجموع ۳۴۲ کیلوگرم بر سکوی سومی ایستاد. در این وزن میرمصطفی جوادی برای اولین بار در مسابقات بین المللی حاضر شده بود و نسبت به حریفان خود کم سن سال بود. وی در حرکت یکضرب وزنه ۱۵۰ کیلوگرم، در حرکت دوضرب وزنه ۱۸۱ کیلوگرم را مهار کرد و با ثبت مجموع ۳۳۱ کیلوگرم به مقام پنجم دست یافت.
سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری : مصطفی جوادی وزنه بردار ۱۸ ساله تیم ملی کشورمان در گفت وگو با "جوان آنلاین" گفت: مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود. با توجه به اینکه قهرمانان اروپا در این دوره حضور داشتند، اما اگر کمی تجربه بیشتری داشتم می‌توانستم روی سکو قرار بگیرم. به هر حال تمام تلاشم را کردم و امیدوارم در آینده نزدیک روی سکو قرار بگیرم و برای کشورم افتخارآفرینی داشته باشم.
وی افزود: من در یک ضرب با رکورد ۱۵۰ کیلو گرم کارم را به پایان رساندم. البته برای وزنه بالاتر اقدام کردم که نتوانستم آن را بالای سر ببرم. در دو ضرب ۱۸۱ را به راحتی بالای سر بردم که در نهایت با مجموع ۳۳۱ کیلوگرم عنوان پنجمی را به دست آوردم.
جوادی: بی تجربگی‌ام باعث شد نتوانم روی سکو بروموزنه بردار ۱۸ ساله تیم ملی کشورمان در ادامه خاطر نشان کرد: نیکو مولر از آلمان با رکورد ۱۵۷ یک ضرب، ۱۹۸ دوضرب و مجموع ۳۵۵ کیلوگرم خیلی خوب می‌زنه می‌زد. من با توجه به اینکه برای اولین بار بود در چنین سطحی وزنه می‌زدم، اما از عملکرد خودم ناراضی هستم و توانایی کسب عنوان سومی را داشتم. در تمرینات به مراتب بهتر وزنه زده بودم، اما همان طور که گفتم در مسابقات نتوانستم عملکردم را به نمایش بگذارم. حریف لتونیهم بسیار وزنه بردار خوبی بود و آن که شنیدم در آینده یکی از اعجوبه‌های این رشته خواهد شد.
اما فردا در ادامه مسابقات و در آخرین روز از ساعت ۱۱ رقابت حساس و دیدنی ۱۰ وزنه بردار دسته ۹۶ کیلووگرم برگزار خواهد شد. سهراب مرادی با رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم در صدر این وزن قرار دارد. "کیانوش رستمی" هم با رکورد وروی ۳۸۰ کیلوگرم در جایگاه دوم ایستاده است. وزنه بردارانی از لتونی و آلمان به ترتیب با رکورد ورودی ۳۵۸ کیلوگرم و ۳۵۵ کیلوگرم در رده‌های بعدی قرار دارند. رقابت ۱۲ وزنه بردار اوزان ۱۰۹ و ۱۰۹+ کیلوگرم از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود. در دسته ۱۰۹ کیلوگرم ۸ وزنه بردار با یکدیگر رقابت خواهند کرد که کیاقدمی و علی هاشمی دو ملی پوش کشورمان با رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم در جایگاه نخست ایستاده‌اند. "آرتورس" از لتونی با رکورد ورودی ۳۹۰ کیلوگرم در رده بعدی قرار دارد.
در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم ۴ وزنه بردار حضور دارند که "علی داودی" با رکورد ورودی ۴۲۰ کیلوکرم صدرنشین است. "اسد" از سوریه با رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم دوم و "علیرضا سلیمانی" با رکورد ورودی ۳۸۰ کیلوگرم در جایگاه سوم جای گرفته است.
پیش از این در روز اول مسابقات جام بین المللی فجر (گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو) با رقابت ۵ وزنه بردار اوزان ۶۱ کیلوگرم و ۶۷ کیلوگرم برگزار شد که در دسته ۶۱ کیلوگرم "مان" وزنه بردار آلمانی با مجموع ۲۷۴ کیلوگرم در صدر قرار گرفت. شرکت کننده آلمانی در حرکت یکضرب ۱۱۸ کیلوگرم، در حرکت دوضرب ۱۵۶ کیلوگرم و مجموع ۲۷۴ کیلوگرم به سه مدال طلا دسته ۶۱ کیلوگرم رسید.
همچنین "زبیری" از عراق با مجموع ۲۸۰ کیلوگرم در جایگاه نخست دسته ۶۷ کیلوگرم ایستاد. وی در حرکت یکضرب ۱۲۴ کیلوگرم، در حرکت دوضرب ۱۵۶ کیلوگرم و مجموع ۲۸۰ کیلوگرم سه مدال طلای دسته ۶۷ کیلوگرم را از آن خود کرد.
رقابت دسته ۷۳ کیلوگرم نیز از ساعت ۱۷ با رقابت ۵ وزنه بردار آغاز می‌شود که این مسابقه نیز از شبکه ورزش سیما به صورت مستقیم روی آنتن می‌رود. در این وزن "دانیازر اسماعیلوف" از ترکیه با رکورد ورودی ۳۳۰ کیلوگرم اول است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار