کد خبر: 947361
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
جلیلی:
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از بیکاری 7 هزار مهندس کشاورزی در استان خبرداد و گفت: اولویت جهادکشاورزی ایجاد زمینه اشتغال است

رسول جلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، گفت: از تعداد ۱۱ هزار و ۹۳۲ نفر از اعضای حقیقی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی در حدود ۷ هزار نفر جویای کار بوده و فراهم نمودن زمینه اشتغال برای این اعضا جزو اهداف و اولویت های سازمان است.

وی، با اشاره بر ضرورت و اهمیت اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در استان افزود: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی توانمندترین بازوی بخش کشاورزی است که می توانیم با استفاده از توان اعضای این بخش، طرح پهنه بندی جامع اطلاعات کشاورزی را همسو با طرح کاداستر اراضی در جهت گردآوری اطلاعات توصیفی و مکانی اراضی عملیاتی نماییم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، ادامه داد: برنامه عملیاتی بخش کشاورزی در 23 زمینه و به تعداد 55 پهنه در جهاد کشاورزی استان تهیه شده ولی باید برای هر روستا برنامه جداگانه ای ترسیم شود و در تحقق این برنامه ها نظام مهندسی کشاورزی نقش موثری می تواند ایفا کند.

وی، عنوان کرد: باید با اصلاح الگوی کشت محصولاتی با مصرف کم آب به کشاروزان استان معرفی کرد و انتخاب مرزعه های الگویی و ترویجی در بین کشاورزان موثرترین  راه آگاهی بخشی به آنان در این زمینه است.

جلیلی، با بیان اینکه اعضای نظام مهندسی کشاورزی استان می توانند نقش موثری در افزایش راندمان تولید در بخش کشاورزی داشته باشند، بر استفاده هر چه بیشتر از توانمندیهای این قشر در جهت توسعه پایدار بخش کشاورزی تاکید کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، تاکیدکرد: با توجه به پتانسیل‌های بالای استان در بخش کشاورزی و ضرورت حرکت به سمت کشاورزی نوین با در نظر گرفتن شرایط خاص دریاچه ارومیه و مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی، با تشکیل کارگروه تحقیق و توسعه در بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان در راستای جلب مشارکت بهره برداران و دلسوزان این بخش امیدواریم قدمهای موثرتری برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر