کد خبر: 947262
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش «گام دوم»:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مشکلات اصلی اقتصاد کشور به دلیل تحریم نیست، گفت: مشکل اصلی اقتصاد کشور در فرومایگی، تن‌پروری و ناکارآمدی در داخل است، البته تحریم نیز یک توطئه است، ولی مشکل توطئه‌پذیری است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مشکلات اصلی اقتصاد کشور به دلیل تحریم نیست، گفت: مشکل اصلی اقتصاد کشور در فرومایگی، تن‌پروری و ناکارآمدی در داخل است، البته تحریم نیز یک توطئه است، ولی مشکل توطئه‌پذیری است.
 
به گزارش فارس، حسن رحیم‌پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی که با عنوان «گام دوم» برگزار شد، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب برای استفاده از جوانان گفت: در حوزه مدیریت‌ها راه درست ترکیب عقل پیر و اراده جوان است. برخی افراد وقتی پیر می‌شوند اگر سالم هم مانده باشند، گرفتار فرسایش محافظه‌کاری می‌شوند و قدرت یا جرئت گرفتن تصمیم‌های بزرگ را از دست می‌دهند. در جوان هم ممکن است بی‌تجربگی موجب شود دوباره یکسری از کار‌ها از صفر شروع شود. ما اگر بخواهیم در گام دوم موفق باشیم باید بتوانیم عقل پیر و جوان را با هم ترکیب کنیم. وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به بدعهدی‌های غرب و امریکا در قبال تعهدات خود در برجام افزود: در این ۴۰ سال گذشته از انقلاب تاکنون این همه تحریم و توهین به ملت ایران نشده و این در حالی است که در این مدت مسئولان بیشترین امتیاز را داده و بیشترین عقب‌نشینی را داشته‌اند. رحیم‌پورازغدی ادامه داد: برخی معتقدند این توهین‌ها و تحریم‌ها به دلیل شعار‌های انقلاب و حمایت از مظلومان ایجاد شده است ولی آن‌ها نباید بی‌عرضگی‌های خود را گردن شعار‌های انقلاب بیندازند، مسلماً انقلاب برای همین شعار‌ها شکل گرفت و اگر شعار‌ها غلط بود نباید انقلابی هم رخ می‌داد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مشکل در شعار‌های انقلاب اسلامی نیست، چون امروز بچه‌های یمن، لبنان و سوریه با شعار‌های ما توانستند در مقابل دشمن پیروز شوند و به همین دلیل ما در امنیت هستیم. وی با اشاره به ناکارآمدی برخی مسئولان یادآور شد: وقتی مسئولان ناکارآمد و غیرپاسخگو باشند تحریم هم اثرگذار است، البته برخی از مدیران تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند ولی کم‌کاری برخی از مسئولان هم ربطی به شعار‌های انقلاب ندارد. شعار‌های انقلاب اسلامی منشأ قدرت ماست. رحیم‌پور‌ازغدی تأکید کرد: امروز نه تنها مشکل اقتصاد ما در تحریم‌ها نیست بلکه در فرومایگی، تن‌پروری و ناکارآمدی‌ها در داخل است، البته تحریم نیز یک توطئه است که از سوی دشمنان علیه ما اعمال می‌شود.

ایدئولوژی انقلاب اسلامی دشمن را از منطقه بیرون کرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به قدرت ایران در منطقه و جهان گفت: ایدئولوژی انقلاب اسلامی دشمن را از منطقه بیرون کرد. این خون حججی و شهدای انقلاب اسلامی است که به ملت‌های منطقه چگونه جنگیدن با دست خالی را آموخت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به افرادی که در دانشگاه‌ها می‌گویند چیزی با عنوان اتاق فرمان صهیونیست و نظام سرمایه‌داری در کار نیست، گفت: اگر پای اتاق فرمان صهیونیست و نظام سرمایه داری در کار نیست پس چرا یک کمپانی کوچک نمی‌تواند وارد معامله با ایران شود، در هر حال آقایان یا باید وجود اتاق فرمان صهیونیست‌ها را یا بی‌عرضگی‌های خود را بپذیرند.
رحیم‌پورازغدی با اشاره به تلاش غرب برای حذف رقبای خود در حوزه‌هایی همچون نانو، هسته‌ای و نظامی یادآور شد: غربی‌ها که در چند جنگ مختلف در منطقه شکست خورده‌اند نمی‌خواهند در حوزه‌های علمی رقیب پیدا کنند و توصیه بنده به دانشجویان این است که شاخ غول را بشکنند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی ما را قوی می‌کند، ولی امروز همه چیز شده اقتصاد برجامی و اعتماد به دشمن، همان طور که بیماری ایدز قدرت دفاعی را از بدن می‌گیرد و موجب می‌شود که بیمار با یک سرماخوردگی بمیرد اگر اقتصاد خود را نیز بر پایه اقتصاد مقاومتی مقاوم نکنیم در مقابل توطئه‌ها آسیب‌پذیر می‌شویم. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: وقتی که توطئه‌پذیر و تحریم‌پذیر می‌شویم آن وقت است که می‌گوییم کلید به دست دشمن است. در هر حال آقایان خودشان مردم را متوهم کردند تا با مفاسد اقتصادی مبارزه نکنند و آدم‌های کارآمد مدیریت‌ها را برعهده نگیرند، پس راه‌های آسان را رفتید و این در حالی است که راه آسان در اکثر مواقع بدترین راه است.
وی بیان کرد: وقتی دو گزاره علت اصلی مشکلات اقتصادی تحریم است و علت تحریم‌ها هم شعار‌های انقلابی و مقاومت در برابر استکبار است را در کنار هم می‌گذاریم، آن وقت راه‌حل می‌شود اینکه اقتصاد راه‌حلی ندارد جز اینکه در برابر استکبار وا بدهیم و این برهان مشهور به برهان احمق‌هاست.

تمام قوا و به ویژه دولت مسئول هستند

رحیم پورازغدی با تأکید بر اینکه تمام قوا و به ویژه دولت در برابر مشکلات اقتصادی مسئول هستند چراکه امروز مشکل اقتصادی کشور در مدیریت اقتصادی است، تصریح کرد: طبیعی است که وقتی برده‌ای می‌خواهد از زیر بار بردگی خارج شود، باید هزینه آن را نیز بدهد، در هر حال هزینه سازش از هزینه مقاومت بیشتر است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: تمام کشور‌هایی که در مقابل دشمنان خود مقاومت نکرده‌اند وضع اقتصادی آن‌ها نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر شده است، در هر حال اگر ما نیز می‌خواهیم به این وضع دچار نشویم باید حقوق‌های نجومی، نظام گمرکی و بانکی خود را اصلاح کنیم و جلوی اشرافی‌گری را بگیریم.

رحیم پورازغدی بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف، ایجاد انضباط اقتصادی، توجه به وجدان کاری، تقویت صادرات در برابر واردات، دفاع از تولیدکننده و تقویت علم تأکید کرد و افزود: امروز دفاع از تولیدکننده و تولید یک دفاع مقدس است.
به گفته رحیم‌پورازغدی با علم و عمل می‌شود مشکلات اقتصادی را حل کرد و اگر نهضت تولید، مدیریت توزیع و تعدیل مصرف به وجود بیاید هیچ تحریمی نمی‌تواند ملت ما را از پای بیندازد. وی گفت: شفافیت به عنوان یک رکن اقتصاد اسلامی است و مدیریت اقتصادی باید شفاف و پاسخگو باشد، در واقع اقتصاد اسلامی باید مانند یک اتاق شیشه‌ای باشد.

«تسلیم شدن رفاه می‌آورد» بی‌اعتبار شد

وی با رد کردن این تئوری که تسلیم شدن رفاه می‌آورد، اضافه کرد: در واقع ملت‌هایی که تسلیم شده‌اند فقیرتر و بدبخت‌تر شده‌اند، با این وجود اقتصاد ژاپن نیز امکان تولید هیچ کلیدی بدون اجازه امریکا را ندارد و اگر رقابت‌هایی بین کارخانه‌های این کشور با امریکا وجود دارد این رقابت‌ها در سطح است، البته ژاپن به خاطر نوکر بودن پیشرفت نکرد بلکه به خاطر تلاش بود و منشأ این پیشرفت روح اصالت کار و نظم ژاپنی است. رحیم‌پورازغدی یادآور شد: عدالت اقتصادی و مبارزه با فقر باید شعار اصلی انقلاب باشد، ولی واقعیت این است که ملت ایران به خاطر مسائل اقتصادی انقلاب نکردند، در واقع علت انقلاب ملت ایران به دست آوردن استقلال، آزادی و برقراری حکومت عدل علی (ع) بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
0
0
هر مسئولی کم یا بد کار کرده باشد..... ، حق الناس پایمال کرده ، راه نجاتی جز جبران ندارد!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار