کد خبر: 947241
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
با اهدای مدال المپیک جان جوانی را نجات یافت
پسر جوانی که به اتهام قتل به قصاص محکوم شده بود، با اقدام ارزشمند دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۶۴ توکیو و تعدادی دیگر از پیشکسوتان ورزش مورد بخشش خانواده متوفی قرار گرفت.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: پهلوان سید علی اکبر حیدری با اهدای مدال برنز المپیک خود به خانواده متوفی، مانع از اعدام این جوان شد و اولیای دم هم در اقدامی انسان دوستانه، از حق خود گذشتند. اولیای دم، بخشش بعد از چند سال بخشش قاتل را منوط به دریافت مدال المپیک کرده بودند.
اکبری: فقط دینم را ادا کردمدر همین رابطه دیروزمراسم تجلیلی از علی اکبر حیدری پیشکسوت نیکوکار ورزش کشور در محل صندوق حمایت از ورزشکاران انجام شد که پیشکسوتانی، چون محمد نصیری، جعفر کاشانی، فرامرز ظلی، حسن روشن، بهرام مشتاقی، رحیم علی آبادی، مهدی مناجاتی، پرویز هادی حضور داشتند.
علی اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک در گفت: وگو با "جوان آنلاین" گفت: تنها کاری که احساس کردم می‌توانم در جهت آزادی این هموطن انجام دهم را انجام دادم. در واقع دینی بود که ادا شد و از این بابت بسیار خوشحالم. این اقدام، برای اولین بار نیست و قطعاً برای آخرین بار هم نخواهد بود. برخی از بزرگان ورزش را دیده‎ایم و در مورد بعضی هم شنیده‎ایم که در امر خیر و کار‌های عام المنفعه همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. آن‌ها همیشه در صف اول هستند. نمونه آن‌ها پوریا، ولی‌ها و تختی‌ها هستند. اقدام با ارزش تختی در زلزله بوئین زهرا از یاد‌ها نرفته است. محمدرضا طالقانی هم در زلزله بم پیشقدم شد. در زلزله کرمانشاه هم ورزشکاران رشته‌های زیادی بودند که در این امر خیر شرکت کردندو حرکت خداپسندانه شرکت کردند.
اکبری: فقط دینم را ادا کردموی افزود: ممنوم ازدوستانم که برای من این مراسم را ترتیب دادند، اما کارم من کار کوچکی بود مه در توانم بودو انجام دادم. هر کس دیگری هم بجای من بود برای نجات افراد همین کار را انجام می‌داد. ورزشکاران همیشه به خاطر احترامی که نزد مردم دارند، پیشقدم هستند. مردم عزیزم هم علاقه نشان می‌دهند و در گلریزان‌ها شرکت می‌کنند. ۵۳ سال قبل زمانی که مدال المپیک را گردن من انداختند، به آن افتخار کردم و امروز به این عمل که باعث شدم جوانی از پای چوبه دار نجات یابد. امیدوارم که ورزشکاران به این امور خیر ادامه دهند.
حیدری ادامه داد: خداوند در سوره مائده می‌فرماید «هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است.» امیدوارم این بخشش‌ها ادامه داشته باشد و همواره و این راه را ادامه دهیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار