کد خبر: 946974
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
دفاع از جایگاه زن، جلوگیری از توهین به زنان و... از جمله کلیدواژه‌های قشنگی است که افراد و رسانه‌های غیرانقلابی با اسم رمز «دفاع از حقوق زنان» در واکنش به دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر (عج) از خود بروز دادند؛ دیوارنگاره‌ای که به مناسبت نزدیکی روز مادر طراحی و نصب شده است.
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: تاکنون چندین طرح در دیوارنگاره میدان ولی عصر (عج) نصب شده که چالش برانگیز شده است تا جایی که در حوزه سیاسی شاهد چالش میان جریانات و گروه‌های مختلف بر سر آن بودیم، اخیراً نیز یک تصویر زیبا از مادری با کودکان خود با رنگ‌ها و اِلمان‌های نشاط آفرین، در این دیوارنگاره به نمایش درآمده که در عین ناباوری مورد انتقاد شدید و بی‌منطق برخی چهره‌ها و روزنامه‌های اصلاح‌طلب واقع شده است.
شهین دخت مولاوردی که برای معرفی خودش در صفحه مجازی‌اش نوشته: «دبیر کل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، دستیار ویژه پیشین رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی و معاون پیشین رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده»، جزو اولین نفراتی بود که هجوم رسانه‌ای علیه دیوارنگاره جدید میدان ولی‌عصر (عج) را با آنچه دفاع از جایگاه زن عنوان می‌شود، آغاز کرد.
دومین واکنش عجیب با استدلال‌های فاقد منطق مربوط می‌شود به روزنامه اصلاح‌طلب شهروند که ترجیح داده بود مطلبش را یک خانم بنویسد؛ دیوارنگاره را «بی احترامی به مقام زن» توصیف کرده بود.
روزنامه آرمان که به روزنامه خاندان هاشمی اشتهار دارد، یکی دیگر از رسانه‌های طیف اصلاح‌طلبان است که با تیتر «اوج بی‌احترامی به زنان» به قلم یک خبرنگار خانم نوشت: «.. دیوارنگاره جدی میدان ولی عصر (عج) طرحی که به نام گرامیداشت روز زن است و نشان از حضور یک زن در منزل در حال سامان دادن به وضعیت سه فرزندش دارد. برداشتی که از این طرح می‌شود چنین است که وظیفه زن تنها در تربیت فرزندانش خلاصه می‌شود و بس. در صورتی که همگان بر این اعتقاد هستند در دنیای امروز و ویژگی‌های اقتصادی و فرهنگی کشور نمی‌توان زن را تنها در چارچوب خانه و در حال تربیت فرزند به تصویر کشید.»
بدون هیچ اغراقی باید گفت که دیوارنگاره میدان ولی‌عصر (عج) با آن گستره چندین متری و البته قرار گرفتن در جغرافیای خاصی مثل میدان مهم و بسیار استراتژیک ولی عصر (عج) که به طور متوسط روزانه ده‌ها هزار نفر از آنجا عبور می‌کنند، آن را در کانون توجهات قرار داده است. نصب تصاویری مطابق اتفاقات روز و جاری جامعه ضمن ملحوظ داشتن محتوا‌های قابل تأمل و تعمق آن تصاویر به خوبی نشان می‌دهد یک قوه عاقله و خرد جمعی آوانگارد در پشت این دیوارنگاره حضور دارد که دارای راهبرد و استراتژی ویژه‌ای برای تبیین و ترویج ارزش‌های اسلامی- ایرانی است. به کلامی دقیق و کوتاه باید گفت که تلاش می‌شود طراحان و مسئولان در انتخاب تصاویر و موضوعات مورد نظر به ارکان تقویت کننده فرهنگ ملی، اسلامی و کانون خانواده و همدلی توجه خاصی داشته باشند.
این انتقاد غیر عقلایی و فاقد منطق طیف موسوم به اصلاح‌طلبان بیش از آنکه بار طرفداری از زنان را در خود داشته باشد به صورتی کاملاً عریان نشان دهنده شیطنت سیاسی آنهاست. چه اینکه اصلاح‌طلبان با سوءاستفاده از مباحث چالشی مثل برابری حقوق زن و مرد و راه انداختن دعوا‌های سیاسی بلاوجه، می‌خواهند سوءمدیریت دوستان‌شان را که با گرانی‌های غیرقابل توجیه سفره خانواده‌ها را خالی و معیشت‌شان را به خطر انداخته است، پنهان کنند. از سوی دیگر با بهره‌کشی از ابزار فمینیستی جهت وجهه‌دهی به خودشان و همچنین ایجاد این ذهنیت را که گروه سیاسی رقیب زن‌ستیز است، ایجاد کنند، اما واقعیت این حرف‌ها نه تنها دفاع از حقوق قانونی زنان جامعه کشورمان نیست بلکه این افراد و رسانه‌ها به دنبال ترویج و اپیدمی کردن افکار منحط و ضدانسانی و اسلامی غرب نسبت به زنان در جامعه هستند. در حالی که همین یک ماه پیش دیوارنگاره به نقش مختلف زنان در پیشرفت جامعه پرداخته بود، اما ظاهراً آن موقع خانم مولاوردی و رسانه‌های اصلاح‌طلبان با چشمان بسته در شهر تردد می‌کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار