کد خبر: 946928
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه برای به حداقل رساندن تصادفات باید ۶ هزار دوربین نظارتی در کشور نصب شود از کمبود چهار هزار دوربین در این زمینه خبر داد.
جوان آنلاين: سردار ایوب سلیمانی در حاشیه همایش پلیس، عدالت ترمیمی و پیشگیری از جرم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رفتار پلیس برگرفته از ملزومات اصلی دین مبین اسلام است و جمهوری اسلامی ایران هم مبتنی بر احکام دین ایجادشده است.

وی افزود: پلیس تراز انقلاب اسلامی و پلیس دین مبین اسلام قاعدتاً باید همه رفتارهایش مبتنی بر احکام دین باشد، عدالت ترمیمی در مقابل عدالت سزا دهی تعریف می‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: سزا دهی یعنی که اگر هرکس به کسی سیلی زد در مقابل باید سیلی بخورد یا طرف خودش قدرت دارد و جبران می‌کند یا حاکمیت به دیگران باید کمک کنند که جبران آن سیلی شود.

وی گفت: حاکمیت هم باید از حق بزه دیده دفاع کند و هم بایستی بزه‌کار را به سزای عملش برساند و درعین‌حال که تنبیه برایش در نظر گرفته می‌شود، اجازه بدهد که فرصت جبران را پیدا کند.

وی گفت: خیلی از مشکلات ما به‌عنوان پلیس وقتی‌که با گرفتاری‌های مردم مواجه می‌شویم و یا از هزاران پرونده که بررسی می‌کنیم بخش عمده‌اش مربوط می‌شود به تصادفات بسیار جزئی که به‌راحتی با یک تسهیل گر می‌شد دعوا را به صوت صلح تبدیل کرد.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: الحمدالله بیش از ۷۵ درصد پرونده‌هایی که ارجاع می‌دهیم به مددکاری و مشاوره به صلح میان طرفین ختم می‌شود.
سلیمانی گفت: ۲۸ هزار نفر کشته‌های ناشی از تصادفات ما در سال رقم بالایی است که باید با تلاش شبانه‌روزی به نقطه صفر نزدیک شویم.

وی افزود: در سال ۹۶ این عدد به حدود ۱۶ هزار نفر رسیده که ۱۲ هزار نفر را موفق به نجات شدیم، اما به دلایل مختلف ظرفیت‌های موجود پاسخگوی نیاز‌های آینده نیست.

سردار سلیمانی یادآور شد: تعداد خودرو‌های ما دو برابر شده، جاده‌ها چندین برابر شده، تردد مردم بیشتر شده و مسافرت‌ها به همین ترتیب به‌صورت نسبتاً تصاعدی در حال رشد است و ظرفیت‌های ما محدود مانده و هماهنگی مطلوب این است که سازمان‌های ذی‌ربط به پلیس کمک کنند.

جانشین فرمانده ناجا تأکید کرد: اگر یک پشتیبانی جدی صورت نگیرد، ما در آینده با افزایش تلفات مواجه خواهیم بود چراکه نسبت به سال گذشته تا امروز به میزان بسیار کمی کمتر از ۲ درصد افزایش تلفات داشته‌ایم، ولی اگر خواسته‌هایی که داریم و پیگیری کردیم عملی نشد این آمار نه‌تن‌ها کاهش نمی‌یابد بلکه افزایش هم پیدا می‌کند.

وی با اشاره به خدمات پلیس برای کاهش تصادفات در جاده‌ها گفت: بیش از ۶ هزار دوربین در جاده‌های کشور باید نصب‌شود که امروز به دو هزار مورد نصب دوربین جدید در جاده‌ها رسیده‌ایم.

وی تأکید کرد: پلیس باید به بالگرد مجهز شود، باید به پهپاد مجهز شود و سازمان دیگر باید به پلیس کمک کنند و دراین رابطه به ۱۵۰۰ گشت جدید در جاده‌ها نیاز داریم.

وی در پایان گفت: حدود ۵۱ درصد از تلفات در جاده‌ها سر صحنه اتفاق می‌افتد است یعنی چیزی حدود ۷ درصد از سر صحنه تا بیمارستان و چیزی حدود ۴۱ درصد عمده تلفات تصادفات در بیمارستان‌ها اتفاق می‌افتد و عمده دلیل آن هم کمبود تجهیزات پلیس برای رساندن مصدوم به بیمارستان است؛ که اگر بتوانیم با تجیزات نوین خدمات بهتری را به مصدوم در سر صحنه بدهیم هم آن ۴۱ درصد و هم آن ۷ درصد قابل کاهش است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار