کد خبر: 946874
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
انتقاد تند دادستان کل کشور از وزیر ارتباطات:
حجت الاسلام منتظری گفت: امروز فضای مجازی بستر ننگ‌آوری برای تحقق جرایم اخلاقی و مالی شده و این در حالی است که وزیر ارتباطات برای پاکسازی فضای مجازی همکاری نکرده و نمی‌کند.

جوان آنلاین: جت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در همایش ملی پلیس و عدالت ترمیمی و پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: اگر بتوانیم جلوی جرمی را بگیریم و این کار را انجام ندهیم، در پیشگاه خدا مسئول هستیم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه باید یک جرم را در کلانتری‌ها بازسازی و ترمیم کرد، افزود: این کار نیاز به راهکار‌هایی دارد که باید روی آن وقت گذاشت.

وی گفت: اگر دعوایی بین چند نفر رخ دهد و به سمت صلح و سازش برود، جامعه هم به سمت صلح و سازش می‌رود و جامعه شادی خواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: اگر سازش در نیروی انتظامی رخ دهد کلانتری‌ها در منظر مردم یک چهره خوش چهره شناخته می‌شوند و از سوی دیگر سود آن برای قوه قضاییه است، چرا که افزایش پرونده‌ها قوه قضاییه را فشل می‌کند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی پرونده‌ها در هر سال سمی برای قوه قضاییه است، بیان کرد: باید روحیه صلح و سازش بین کارکنان نیروی انتظامی به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه این کار دانشگاه است و باید در سطح جامعه هم گسترش پیدا کند، ادامه داد: باید عملکرد افرادی که در نیروی انتظامی هستند، بررسی شود و هر افسر پرونده‌ای که تعداد پرونده صلح و سازش بیشتری داشته باشد، تشویق شود.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه طبق آمار ۷۰ درصد پرونده مراجعه‌کنندگان به کلانتری‌ها به صلح و سازش ختم می‌شوند، اظهار کرد: این آمار بسیار خوشحال کننده‌ای است و نشان می‌دهد کارکنان نیروی انتظامی موثر عمل کرده‌اند و برای این دستگاه هر چه هزینه شود به نوعی سرمایه گذاری است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: نیاز است یک کارگروه در دادستانی کل و نیروی انتظامی تشکیل شود و ما در این مسیر از هیچ حمایتی کوتاهی نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه کشور ما ظرفیت کمی ندارد و چرا باید وضعیت اقتصادی این گونه باشد، تصریح کرد: هر آنچه که برای پیشرفت لازم است را در کشور داریم، اما چرا باید شاهد برخی نابسامانی‌ها باشیم.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه، چون گاهی اوقات از مسیر عدالت الهی لغزش می‌کنیم و به مسیر دیگری می‌افتیم، اظهار کرد: وظیفه دستگاه قضایی سنگین است و باید مجری عدالت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه وظیفه نیروی انتظامی بسیار سنگین است، افزود: وای به حال مدیری که سوءاستفاده می‌کند و باید روزی در پیشگاه خداوند جوابگو باشد.

وی گفت: امروز نمی‌خواهم بگویم فساد همه‌گیر شده، اما در نظام اسلامی این مقدار فساد بسیار زیاد است، مسئولان باید زمینه از بین بردن فساد را فراهم کنند.

دادستان کل کشور افزود: در نظام اسلامی هرگز این مقدار جرم، گناه و فاسد و تخلف شایسته نیست، چهار صباحی مسئول هستیم و نباید غرق در خودپرستی‌ها و خود‌خواهی‌ها شویم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه باید از روزی که خداوند ما را به محاکمه می‌کشد بترسیم که چرا زمینه گناه را فراهم کردیم، تصریح کرد: یکی از حرف‌ها و اعتراضات ما به مسئولان فرهنگی و سردمداران مدیریت فضای مجازی این است که چرا فضای مجازی باید آنقدر رها باشد که شاهد اینقدر جرم و گناه باشیم.

دادستان کل کشور گفت: یکی از اعتراضات، حرف‌ها و گله‌های ما به مسئولین فرهنگی و به کسانی که امروز سردمدار مدیریت فضای مجازی هستند، این است که چرا باید جامعه اسلامی ما اینقدر رها باشد که شاهد این همه جرم و گناه در جامعه باشیم؟

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان کرد: آمار واصله‌ای ۱۰ ماهه گذشته نشان می‌دهد که بستر جرائم فضای مجازی و جرائم رایانه‌ای نسبت به سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه بنابر آمار ده‌ماهه واصله، کلاهبردای‌های رایانه‌ای با ۳۰۰ درصد رشد، بیشترین جرم را در کشور رقم می‌زنند، گفت: این آمار هشدار به مسئولان است؛ چه کسی مسئول این موارد است؟

وی ادامه داد: برخی مسئولانی که مدیریت فضای مجازی را در اختیار دارند، در اجرای دستور صریح و موکد رهبری مقابله می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چه زمانی بحث شبکه ملی فضای مجازی را مطرح کردند؟ چه کسی مسئول پاکسازی این فضا است؟ قائل به بستن این فضا نیستیم، اما باید این فضا را از آلودگی‌ها پاک کرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز فضای مجازی بستر ننگ‌آوری برای تحقق جرایم اخلاقی و مالی شده است، تاکید کرد: مردم گرفتار هستند، چه کسی مسئول است؟

وی ادامه داد: خطاب من به شخص وزیر ارتباطات است و باید جوابگو باشد که برای پاکسازی فضای مجازی همکاری نکرده‌اند و مصوبات را اجرا نمی‌کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه الفاظ بازی کردن هیچ‌گاه کارگذار نخواهد بود گفت: ما تلاش می‌کنیم، اما جور دیگری عمل کرده و در مقابل فرمایش و دستور اکید رهبری مقابله می‌کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
0
متاسفم برای هر کسی که کوتاهی میکند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار