کد خبر: 946679
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
۱۱ نفر به عنوان چهره‌های برگزیده به مرحله نهایی انتخاب چهره سال شبکه یک راه پیدا کردند؛ این ۱۱ نفر از بین ۴۰ گزینه مرحله نیمه نهایی این برنامه و با رای هیات انتخاب و آرای مردمی توانستند بیشترین رای را کسب کرده و به مرحله پایانی برسند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، بیش از 30 نفر از چهره‌های شناخته شده حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری، سیاسی و علمی و دانشگاهی اعضای هیات انتخاب چهره‌های برگزیده بودند که در روزهای گذشته با آرای خود گزینه‌های پیشنهادی شان به عنوان 11 چهره برگزیده را مشخص کردند.

وظیفه انتخاب و اعلام نظر در مرحله نیمه‌نهایی انتخاب چهره برگزیده سال در حوزه اجتماعی را چهره‌هایی از جمله سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور، نرگس آبیار و محمدحسین مهدویان کارگردانان سینما، علی مطهری، طیبه سیاووشی، بهروز نعمتی و الیاس حضرتی از نمایندگان مجلس، محمد حسین رنجبران رییس کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما، محمد درویش کارشناس محیط زیست، علیرضا فغانی داور بین‌المللی فوتبال، آرش خوشخو روزنامه‌نگار ،سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری، مرتضی برزگر نویسنده و... بر عهده داشته‌اند.

علاوه بر رأی هیات انتخاب، بخش اصلی آرای تعیین کننده این مرحله رای و نظر مستقیم مردمی بود که از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف جمع‌آوری و اعلام شد و در تعیین گزینه‌های برگزیده نقش اصلی را ایفا کرد.

پس از شمارش مجموع آرای ثبت شده، 11 چهره برگزیده که بیشترین رای را به دست آوردند به این شرح مشخص شد. ترتیب اعلام اسامی براساس حروف الفبا است.

اسماعیل آذری‌نژاد: روحانی قصه‌گو و فعال در حوزه کودکان مناطق محروم در کهگیلویه و بویراحمد، عصمت احمدیان: مادر شهید کارآفرین برای زنان اهوازی، یوسف اصلانی: فعال حوزه توانبخشی و کارآفرینی برای معلولان، طناز بحری: پزشکی که با مهاجرت معکوس از هلند به ایران برگشته است، نورالدین توسلی: چوپان اهل ایلام که حین مراقبت از گوسفندان اقدام به کاشت درخت می‌کند، زیبا عزیزی: چهارمین زن موفق روستایی جهان در سال 2018 اهل قصرقند سیستان و بلوچستان، محمدرضا عموزاده‌: قاضی اهل گلستان که به جای صدور حکم زندان احکام فرهنگی صادر می‌کند، حاج‌کاظم کبیر صابر: چای فروش با انصاف تبریزی که حتی وزن پاکت کاغذی را از وزن چای کم می‌کند و می‌فروشد، نرگس کلباسی: زن جوانی که زندگی خود را وقف کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه کرده است، لعبت گرانپایه: معروف به «جراح نیازمندان» که 54هزار ویزیت و 1500جراحی رایگان انجام داده، مجتبی محمدی: سرباز خوزستانی که در حادثه تروریستی اهواز جان چند نفر را نجات داد.

علی ضیا مجری و تهیه‌کننده برنامه «فرمول یک» در این رابطه گففت: ایده و استراتژی اصلی ما برای پیگیری و ساخت برنامه‌ای با هدف انتخاب چهره برگزیده سال با رویکرد اجتماعی، تلاش برای دیدن افرادی در بطن جامعه است که با وجود کارهای بزرگ و مهم‌شان تاکنون به هر دلیلی آن‌طور که باید یا دیده نشده‌اند و یا کمتر دیده شده‌اند.

سنت شکنی در شبهای عید

وی افزود: دوربین‌ها و رسانه‌ها معمولا چه در طول سال و چه در ایام خاص و به خصوص شب‌های عید تمرکزشان روی مسئولان و یا چهره‌های شناخته شده حوزه‌های فرهنگی و ورزشی و سیاسی و ... است. ما می‌خواهیم سنت‌شکنی کنیم و این بار از بین مردم عادی و افرادی که به صورت خیرخواهانه و داوطلبانه گامی در راستای اعتلای فرهنگ جامعه برمی‌دارند چهره سال را انتخاب کنیم.

ضیا یادآور شد: افراد منتخب نهایی از بین بیشتر از2000 گزینه برگزیده شده‌اند که در مرحله اول، تیم تحقیق و پژوهش برنامه فرمول یک آنها را پایش و انتخاب کرد و در نهایت طی فرآیندهایی به 500 نفر و در ادامه 40 نفر و حالا به  11 نفر رسیده‌اند.

رقابت 6 مرد و 5 زن از مناطق و استانهای مختلف چهارگوشه کشور

این مجری تلویزیون تاکید کرد: خوشحالیم که گزینه‌های مرحله نهایی هم به لحاظ جنسیتی تقریبا هم اندازه هستند و رقابت این مرحله بین 6 آقا و 5 خانم خواهد بود و هم افراد برگزیده از مناطق و استان‌های مختلف در چهارگوشه کشور هستند. به نظر من همین مساله نشانه‌ای از انتخاب درست و عادلانه آرای مردمی برای انتخاب چهره‌های برگزیده است.

ادامه پخش «فرمول یک» تا هشتم اسفند و آغاز ویژه برنامه نوروزی از 25 اسفند

براساس برنامه‌ریزی اعلام شده «فرمول یک» تا هشتم اسفندماه روی آنتن خواهد بود. ویژه‌برنامه نوروزی نیز از 25 اسفندماه آغاز می‌شود که تا موقع سال تحویل ادامه خواهد داشت. این ویژه‌برنامه ساعت 23 از شبکه یک پخش می‌شود.

از امروز و با اعلام 11 گزینه نهایی منتخب، تا روز 25 اسفندماه رأی‌گیری از طریق پیامک رایگان، اپلیکیشن و همچنین حضوری با مراجعه به فرهنگسراهایی چون رسانه، اشراق،‌ ارسباران و... مردم می توانند به این افراد رای بدهند تا در نهایت کسی که بیشترین آرای مردمی را کسب کرد به عنوان چهره برتر سال معرفی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار