کد خبر: 945745
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
در 4 روز گذشته؛
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: مصرف گاز این استان در چهار روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 10 درصد افزایش داشته است.

علیرضا شریفی نژاد اظهار داشت: همزمان با کاهش دما و بارندگی برف و باران در نقاط مختلف استان سمنان در روزهای گذشته، میزان مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی افزایش چشمگیری یافته است.
وی با بیان این که سرد شدن هوا میزان مصرف گاز را افزایش می دهد، تصریح کرد: مصرف بهینه گاز از سوی شهروندان از افت فشار گاز در نواحی سردسیر جلوگیری می کند و در نتیجه زمینه برای تامین پایدار و مستمر این نعمت الهی در سراسر استان و کشور فراهم می شود.
وی ابراز داشت: مصرف گاز استان سمنان به استثنای مصرف نیروگاهی، از ابتدای بهمن ماه امسال تاکنون با بیش از چهار درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بوده است.
شریفی نژاد ادامه داد: مشترکان گاز استان سمنان در بخش خانگی در فاصله روزهای 20 تا 23 بهمن جاری حدود 21 میلیون و 600 هزار متر مکعب گاز مصرف کردند که براساس آمار میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.
وی بر رعایت ایمنی در استفاده از وسیله های گاز سوز تاکید کرد و افزود: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اتاق و نامطبوع بودن فضای خانه، نشانه خطر است و باید در این گونه زمان ها ارتفاع دودکش و مسیر آن را کنترل کرده یا از افراد مطلع و کارشناس و یا ضمن تماس با 194 در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: شهروندان، با توجه به ورود سامانه بارشی و کاهش شدید دما در این استان، در مصرف گاز به صورت جدی صرفه جویی کنند.
درجه حرارت استاندارد خانه ها در فصل سرد 18 تا 21 درجه سانتیگراد است.
مشترکان باید هنگام نصب وسایل گازسوز به خصوص بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک در پشت بام مطمئن شوند، همچنین دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ ها و سامانه ‌های گرمایشی نصب شده در محیط های مسکونی داشته باشند.
بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی، با ورود سامانه بارشی به استان سمنان و نفوذ توده هوای سرد به کشور، دمای هوا در استان سمنان بین سه تا 6 درجه سانتیگراد کاهش نسبی دارد.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان سمنان در برخی مناطق استان سمنان در 24 ساعت گذشته مانند رضوان و کالپوش 27 سانتیمتر و باغستان 22 سانتیمتر برف باریده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر