کد خبر: 945119
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
امام جمعه کامیاران:
امام جمعه کامیاران گفت: انقلاب اسلامی با سرنگونی رژیم طاغوت موجب شد اسلام ناب محمدی(ص) در ایران و جهان احیا شود.

ماموستا توفیق قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار کرد: در 12 بهمن 1357 امام راحل بنیان‌گذار انقلاب پس از 15 سال دوری از وطن در میان استقبال پرشور مردم قدم به کشور گذاشتند و رژیم شاه را در سخنرانی کوبنده‌ای محکوم کردند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، اراده و مشیت ما بر این اساس قرار گرفته که بر مستضعفین بر زمین منت نهیم و آنها را مرهون مواهب خود قرار داده و پیشوایان و وارثین خود در زمین قرار دهیم و این بشارتی برای پیروزی حق علیه باطل بر روی زمین است.

امام جمعه کامیاران تصریح کرد: بشارتی بر همه مسلمانان و آزادی‌خواهان حکومت عدل و داد و برچیده‌شدن بساط ظلم و جور و نمونه‌ای از تحقق مشیت الهی حکومت پیامبر اسلام و یارانش بعد از ظهور اسلام بود.

ماموستا قربانی تصریح کرد: حکومت پابرهنه‌گان و تهیدستان باایمان و مظلوم و پاکدل که پیوسته از سوی فراعنه زمان خود مورد تحقیر و استهزا بوده‌ و زیر فشار و ظلم و ستم قرار داشتند سرانجام خداوند به دست همین گروه دروازه قیصرها و کسری‌ها را گشود و آنها را از تخت قدرت به زمین آورد و آنان را به خاک ذلت مالید.

امام جمعه کامیاران گفت: انقلاب اسلامی با سرنگونی رژیم طاغوت موجب شد اسلام ناب محمدی(ص) در ایران و جهان احیا شود.

وی افزود:‌ هویت و اصالت ملت ایران مرهون مجاهدت‌های امام راحل است، امام به عنوان فردی که در اواخر قرن بیستم و در شرایطی که اندیشه‌های کمونیستی و مارکسیستی سراسر دنیا را تحت سیطره خود گرفته بود با الهام از اسلام و مبانی فکری عمیق این دین مبارزاتی را در قالب عدالت‌خواهی و با محوریت دین شروع کرد.

امام جمعه کامیاران عنوان کرد: امام راحل در عین حال تأسیس حکومت اسلامی را هدف اصلی خود قرار داد و با نفی استبداد و استعمار از هیچ اقدامی فروگذاری نکرد در حالیکه بلوک شرق به سرکردگی شوروی سابق و بلوک غرب به سرکردگی آمریکا که منافع خاص خود را در ایران جستجو می‌کردند.

وی گفت: استکبار ظهور روز به روز اندیشه اسلامی در ایران با محوریت یک روحانی را بزرگترین خطر بر سر راه اهداف استعماری خود می‌دانست و در طول این سال‌ها برای شکست نهضت اسلامی دست به هرگونه توطئه‌افکنی در قبل و بعد از پیروزی انقلاب زدند.

امام جمعه کامیاران افزود: امام راحل در چنین شرایطی، صلابت، شجاعت و صراحت اهداف خود برای تاسیس حکومت اسلامی را پیگیری کرد و از هر موقعیتی برای معرفی اندیشه‌های نهضت انقلابی که در حال شکل‌گیری بود استفاده کرد.

ماموستا قربانی اضافه کرد: امام در چنین شرایطی به احیای تفکر اسلامی همت گماشت که 14 قرن از حیات اسلام گذشته و طی این هزار و 400 سال افکار انحرافی و قرائت‌های مختلف از دین توسط عوامل داخلی و خارجی در اذهان علما و مردم نقش بسته بود و علما و مردم تصور صحیحی از اسلام راستین نداشتند.

وی گفت: امام نسل‌های مختلف جامعه را به این امر سفارش و وصیت کردند که اگر بخواهند اسلام و حکومت الله برقرار باشد و دست استعمار خارج و داخل از کشور قطع شود، باید انگیزه الهی را که خداوند متعال نیز در قرآن کریم بر آن سفارش کرده است از دست ندهند و فقط مقابل این انگیزه رمز پیروزی و بقای آن است را فراموشی هدف و تفرقه و اختلاف دانسته‌اند.

امام جمعه کامیاران اظهار کرد: روحانیون استان کردستان بیشترین نقش و سهم را در پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را داشتند که مصداق آن شهادت 70 نفر از بهترین روحانیون استان با سخت‌ترین شکنجه‌ها است.

وی گفت: برای تثبیت نظام باز بهترین روحانیون مانند شهید شیخ‌الاسلام و شهید برهان عالی شربت شهادت نوشیدند که با این وصف از مسوولان نظام می‌خواهیم نسبت به وضعیت معیشتی روحانیون توجه بیشتری نمایند.

ماموستا قربانی گفت: رهبر انقلاب اسلامی لازمه تشکیل حکومت اسلامی را پیاده شدن احکام دین در جامعه می‌دانست و با این رویکرد بر حکومت اسلامی عدالت‌خواه تاکید بسیار داشت و پیرامون این موضوع فرمودند سرلوحه هدفتان اسلام و احکام عدالت‌پرور آن باشد و ناچار بدون حکومت اسلامی عدالت‌خواه رسیدن به این هدف محال است.

امام جمعه کامیاران افزود: امام راحل حکومت اسلامی را حکومت قانون الهی بر مردم دانستند و براین نکته تائید کردند که در این حکومت حاکمیت ازآن خدا است و قانون در واقع همان فرمان و حکم خدا محسوب می‌شود.

ماموستا قربانی عنوان کرد: معمار بزرگ انقلاب در وصیت‌نامه الهی سیاسی خود که یکی از منابع مهم برای شناخت شخصیت اندیشه و افکار ایشان است رمز بقای انقلاب اسلامی را همان رمز پیروزی ملت دانستند و نسل‌های آینده را به این دو اصل یعنی انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و قصد رهنمون ساختند.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر