کد خبر: 944993
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی خانه سلامت گلریزان، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانشگاه پیام نور استان، موسسه خیریه ناجی امید تبریز و ۸۲ واحد مسکونی معلولان و مددجویان استان از طریق ویدیو کنفرانس، توسط مدیر کل بهزیستی استان و مسئولان استانی افتتاح شد.
مدیر کل بهزیستی استان در مراسم افتتاح مرکز مشاوره پیام، با بیان این‌که براساس پیمایش ملی وزارت بهداشت در سال ۹۴،  23 درصد جمعیت کشور دچار مشکلات روحی و روانی بوده و  به دریافت خدمات روانشناختی و مشاوره نیاز دارند، گفت: آذربایجان شرقی جزو استان‌های پرخشونت کشور است و کنترل خشم، رفع مشکلات خانوادگی و طلاق در جامعه، نیازمند ایجاد مراکز مشاوره و مداخلات روانشناسی است.
 
 محسن ارشدزاده با بیان این‌که تاکنون تبلیغات کافی برای مراجعه‌ی افراد به مراکز مشاوره‌ی استان انجام نگرفته است، گفت: با وجود 146 مرکز مشاوره در استان، افراد برای حل مشکلات خود از مراجعه به مراکز مشاوره مقاومت می‌کنند.
 
 وی در بخش دیگر سخنان خود از امضای تفاهم نامه‌‌ی همکاری بین بهزیستی استان و و نهاد کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: استفاده‌ی معلولان از ظرفیت و برنامه‌های کتابخوانی، مناسب سازی فیزیکی تردد، دسترسی آسان معلولان به منابع موجود و تهیه کتاب به صورت خط بریل یا صوتی از اهداف این همکاری‌هاست.
 
وی با اشاره به انجام اقدامات مشترک بهزیستی و کتابخانه‌ی عمومی بر اساس این تفاهم نامه، گفت: شرکت در جلسات مربوطه، اجرای برنامه قصه گویی در مهدکودک‌ها، اطلاع رسانی و معرفی کتابخانه‌های عمومی به جامعه هدف، برگزاری جلسات مشاوره در زمینه‌های ازدواج، تربیت فرزندان، جلوگیری از تولد فرزندان دارای نقص ژنتیکی و آموزش مهارت‌های زندگی از اقدامات پیش بینی شده‌ی این تفاهم نامه است.
 
مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی همچنین در آیین افتتاح خانه سلامت گلریز با اشاره به  تعامل تنگاتنگ اداره کل بهزیستی و حوزه سلامت شهرداری، گفت: همکاری‌های خوبی بین شهرداری و بهزیستی به صورت خودجوش انجام می‌شود، به طوری‌که برخی مسئولان در رابطه با کودکان کار احساس مسئولیت کرده و چنین مواردی را به بهزیستی گزارش می‌کنند.
 
ارشد زاده با بیان این‌که ۱۱ درصد جمعیت استان سالمند بوده و این روند رو به رشد است، گفت: سالمندان باید براساس نیازهایشان از امکانات لازم برخوردار باشند، بخشی از همکاری‌های مشترک بین بهزیستی وشهرداری مربوط به این حوزه است.  
 
 وی با بیان این‌که خانه‌ی سلامت گلریز دارای چهار کلاس است، بیان کرد: دوره‌های آموزشی متفاوت، سنجش بینایی، غربالگری و مشاوره به صورت رایگان در خانه سلامت گلریز برگزار می‌شوند.
 
 ارشد زاده در مراسم افتتاح موسسه خیریه ناجی امید نیز با بیان این‌که موسسه‌ی خیریه ناجی امید جهت توانمندسازی خانواده معتادان، اشتغال و کارآفرینی برای آنان و جذب خیرین ایجاد شده است، گفت: اکثر خانواده‌های معتادان در استان به دلیل دیدگاه منفی خیران نسبت به موضوع اعتیاد، مورد توجه قرار نمی‌گیرند و بیشتر به کودکان بی سرپرست، زنان سرپرست خانواده و معلولان کمک می‌کنند.
 
وی افزود: کمک به خانواده معتادان با کمک به خود معتاد متفاوت است، ضرورت دارد اعتماد مردم را در این خصوص جلب کنیم.
 
ارشد زاده با تاکید بر ضرورت ایجاد موسسه‌های خیریه، گفت: نهاد های دولتی از خانواده‌های معتادان حمایت نمی‌کنند، در صورت حمایت نیز، آن را به مدت کوتاهی انجام می‌دهند و به همین دلیل خانواده‌های معتادان از فقر آسیب می‌بینند.
 
 رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی نیز در مراسم افتتاح مرکز مشاوره پیام، گفت: با توجه به تغییر شرایط زندگی، ایجاد مراکز مشاوره از ملزومات جامعه هستند.
 
بخشعلی معصومی افزود: در کنار مرکز مشاوره پیام، یک مرکز مشاوره دانشجویی را نیز در داخل دانشگاه به صورت رایگان افتتاح کردیم.
 
وی بیان کرد: هزینه‌های دریافتی در این مرکز از تعرفه‌های متعارف، بسیار کم و حدود نصف قیمت مراکز خصوصی است.
 
معصومی در پایان از راه اندازی مراکز مشاوره در میانه و هشترود در ماه‌های آتی خبر داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر