کد خبر: 944874
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
هفته شانزدهم لیگ برتر امروز پس از ۵۲ دوباره از سر گرفته می‌شود و دو دیدار درشهر‌های بوشهر و خوزستان برگزارمی شود که طبق برنامه ریزی پارس جنوبی میزبان فولاد است و استقلال خوزستان از ماشین سازی پذیرایی می‌کند.
سرویس ورزشی جوان آنلاین - وحید صابری: پارس جنوبی در حالی پذیرای فولاد است که در هفته پانزدهم با ۱۹ امتیاز در جایگاه ششم قرار دارد و فولاد با یک امتیاز اختلاف، یک پله پایین‌تر از این تیم قرار گرفته است تا جدال دو تیم جنوبی، دیدار همسایه‌های جدولی هم باشد. مهدی تارتار روز‌های پرکاری را در نقل و انتقالات زمستانی پشت سر گذاشت و با جذب ۶ بازیکن تا سر حد امکان تیمش را برای نیم فصل دوم تقویت کرد. پارس جنوبی جم در آغاز نیم فصل اول عملکرد خوبی داشت و در نیمه بالای جدول خود را می‌دید. اما به مرور شاگردان تارتار نتوانستند نتایج بازی‌های اول نیم‌فصل را تکرار کنند و فعلا با ۱۹ امتیاز در رده ششم قرار گرفتند. افشین قطبی، سومین سرمربی نیم فصل اول فولاد بود که پس از سال‌ها شاهد بازگشت این مربی به فوتبال ایران بودیم. او توانست در اولین بازی تراکتورسازی را در تبریز شکست دهد و در تنها بازی فولاد که افشین قطبی سرمربی این تیم بود توانست نیم‌فصل دوم را با پیروزی پایان ببرد و با ۱۸ امتیاز در رده هفتم قرار بگیرد. دیدار اول نمایندگان جم و خوزستان در نیم فصل اول با برتری دو بر یک فولادی‌ها همراه بوده و باید دید آیا شاگردان تارتار به دنبال جبران نتیجه نیم‌فصل اول خواهند بود یا نه. هیچ یک از دو تیم در صورت پیروزی نخواهند توانست به جمع ۵ تیم بالای جدول بپیوندند، اما یک پیروزی می‌تواند شرایط این دو تیم را برای ادامه فصل بهبود ببخشد.
در دیگر بازی امروز استقلال خوزستان، تیم انتهای جدول میزبان ماشین سازی تیم رده سیزدهم جدول است. آبی‌های خوزستان که ۶ امتیازشان هم کسر شده است حتی در صورت پیروزی هم نمی‌توانند از انتهای جدول جدا شوند. اما ماشین سازی این فرصت را دارد که در صورت پیروزی حتی تا ۵ پله هم در جدول صعود نماید. استقلال خوزستان نیم‌فصل اول را با داریوش یزدی شروع کرد، اما به علت کسب نتایج ضعیفی که او در نیم‌فصل اول کسب کرد از هدایت این تیم برکنار و کریم بوستانی هدایت موقت این تیم را بر عهده گرفت و در ماه گذشته قرار بر این شد تا پایان لیگ هجدهم این مربی هدایت این تیم خوزستانی را بر عهده داشته باشد. از طرفی دیگر، ماشین‌سازی تبریز که با انتقال امتیاز گسترش فولاد در نیم‌فصل اول، جواز حضور در لیگ‌برتر را کسب کرد، با فیروز کریمی کار خود را آغاز کرد، اما در ادامه کریمی و ماشین‌سازی نتوانستند با یکدیگر ادامه همکاری دهند و رضا مهاجری جایگزین وی در ماشین‌سازی شد. ماشین‌سازان نیم‌فصل اول را با ۱۴ امتیاز در رده سیزدهم پایان بردند و باید دید این تیم تبریز در نیم‌فصل دوم، با توجه به بازیکنان و آماده‌سازی که در تعطیلات لیگ تدارک دیده بود چه نتیجه‌ای در نیم‌فصل دوم به همراه می‌آورد. تقابل ماشین‌سازی و استقلال خوزستان در نیم‌فصل اول با تساوی یک بر یک به پایان رسید و باید چه نتیجه‌ای در ورزشگاه غدیر اهواز رقم خواهد خورد.

برنامه بازی‌های امروز از هفته شانزدهم لیگ برتر

* پارس جنوبی جم - فولاد خوزستان، ورزشگاه تختی جم, ساعت 16

داور: سید حسین زرگر

* استقلال خوزستان - ماشین‌سازی تبریز، ورزشگاه غدیر اهواز, ساعت 15:15

داور: شاهو اصلانی

ﺳﻪشنبه - 16 بهمن

* سپیدرود رشت - سایپا، ورزشگاه سردار جنگل, ساعت 15:30

داور: علیرضا فغانی

* صنعت نفت آبادان - سپاهان، ورزشگاه تختی آبادان, ساعت 16

داور: کوپال ناظمی

* ذوب‌آهن - نساجی مازندران، ورزشگاه فولادشهر, ساعت 18:15

داور: محمدرضا اکبریان

چهارشنبه - 17 بهمن

* تراکتورسازی - نفت‌ مسجدسلیمان، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز, ساعت 15:30

داور: رضا کرمانشاهی

* پرسپولیس - پدیده، ورزشگاه آزادی, ساعت 17

داور : سیدمهدی سیدعلی

پنجشنبه - 18 بهمن

پیکان - استقلال، ورزشگاه شهدای شهرقدس, ساعت 15:45

داور: سیدوحید کاظمی

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار