کد خبر: 944539
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
امام جمعه تبریز
امام جمعه تبریز:از متصدیان فرهنگ و هنر انتظار داریم از بروز چنین حرکت‌هایی جلوگیری کرده و دستاوردهای انقلاب در عرصه فرهنگ و هنر که زدودن انحرافات اخلاقی دوارن طاغوت بود را حفظ و پاسداری کنند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر تئاتری با عنوان "سلام چهل سالگی" اجرا شده و در پایان سرودی بصورت گروهی خوانده شد که انصافا در شان جمهوری اسلامی ایران نبود.
 
وی در این خصوص افزود: در این برنامه سخنانی هتاکانه گفته شد که ضمن محکومیت اینگونه حرکات ضدفرهنگی و ضدانقلابی در جشنواره‌ای که مزین به نام انقلاب اسلامی است، از متصدیان فرهنگ و هنر انتظار داریم از بروز چنین حرکت‌هایی جلوگیری کرده و دستاوردهای انقلاب در عرصه فرهنگ و هنر که زدودن انحرافات اخلاقی دوارن طاغوت بود را حفظ و پاسداری کنند.
 
امام جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن ۱۲ بهمن و سالروز بازگشت امام راحل به میهن، پس از ۱۵ سال تبعید، گفت: پس از گذشت ۱۰ روز از ورود امام(ره) به وطن، انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن به پیروزی رسید.
 
وی با تاکید بر این‌که چهل سالگی انقلاب، دوران پیری و عقب گرد نیست بلکه زمان پختگی و بالندگی انقلاب است، خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب علی‌رغم دشمنی‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی و در راسشان آمریکا، انقلاب دستاوردهای عظیمی در منطقه و در سطح بین‌الملل داشته است.
 
وی افزود: برخلاف پیش بینی سردمداران آمریکایی که می‌گفتند انقلاب ایران، چهل سالگی خود را نخواهد دید و جشن کریسمس سال ۲۰۱۹ را در تهران برگزار خواهند کرد، اکنون انقلاب اسلامی با قامتی استوارتر از قبل ایستاده و چهل سالگی پیروزی خود را جشن می‌گیرد.
 
حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه به برپایی نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در سالن همایش‌های مصلی امام خمینی(ره) تبریز اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه خدمات چهل سالگی نظام را به خوبی به تصویر کشیده است، از این‌رو مردم از این نمایشگاه بازدید کنند.
 
وی با تاکید بر این‌که آینده درخشان و پرقدرت متعلق به اسلام و انقلاب اسلامی است، متذکر شد: ان‌شاءالله به زودی بشریت شاهد از بین رفتن رژیم‌های سلطه و خودکامه خواهند بود.
 
وی با بیان این‌که چهل سالگی انقلاب مملو از تجربه‌های گران‌سنگی است که می‌تواند چراغ راه آینده باشد، گفت: در این مدت، برخی شعارها، اصول و باورها حقیقت خود را در عمل آشکار کرد که یکی از این شعارها "ما می‌توانیم" بود و این شعار تنها راهبرد عبور از مشکلات کشور است.
 
امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که روحیه جهادی رمز پیشرفت کشور و تبعیت محض از فرامین رهبری رمز عبور از بحران‌هاست، خاطرنشان کرد: تحقق آرمان‌ها با نقش‌آفرینی همه ملت اتفاق می‌افتد، از این رو باید با وحدت و انسجام دست به دست هم دهیم و در مسیر رسیدن به آرمان‌ها گام برداریم.
 
وی با تاکید بر این‌که نباید هرگز به دشمن اعتماد کنیم، افزود: هزینه سازش بیش از مقاومت بوده و تحقق اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای ایرانی راهکار مقابله با تحربم اقتصادی است.
 
وی با بیان این‌که طی چهل سال پیروزی انقلاب، در برابر ریزش‌ها، رویش چند برابری داشتیم، افزود: ۲۲ بهمن امسال مهم است و کاهش حضور مردم برای دشمنان اهمیت حیاتی داشته و دشمنان را در تشدید فشارهای اقتصادی و حتی تهدیدات نظامی مصمم می‌کند، از این‌رو راهپیمایی امسال مهم‌ترین راهپیمایی طی چهل سال گذشته است.
 
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌که چهل سالگی انقلاب، نتیجه چهل سال پایداری و مقاومت ملت ایران است، افزود: در چنین شرایطی تحریم‌های ظالمانه آمریکا و تهدیدهای زرد علیه موجودیت انقلاب بی سابقه است، از این‌رو مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل می‌کنتد.
 
وی با تاکید بر این‌که دشمنان هیچ کاری نمی‌توانند بکنند، متذکر شد: آمریکا طی این چهل سال شکست‌های بسیاری متحمل شده که شکست کودتای ژنرال هایزر، بی آبرویی در تسخیر لانه جاسوسی، شکست در طبس و جنگ تحمیلی، شکست در عملیات تحریم تسلیحاتی در دفاع مقدس، شکست در برکناری بشار اسد و نهایتا شکست زودهنگام اجلاسیه ورشو از جمله این موارد است.
 
وی با اشاره به جریانات اخیر ونزوئلا نیز گفت: گرچه مشکلات اقتصادی در این کشور که عمدتا ناشی از فشارهای آمریکاست، وجود دارد، اما اکثریت مردم دوستدار نظام سیاسی خود بوده و آمریکا با استفاده از عملیات روانی، آرامش این کشور برهم زده و به منابع نفتی آن چشم طمع دوخته است و می‌خواهند با سرنگونی دولت قانونی، بر نفت این کشور مسلط شوند.
 
امام جمعه تبریز با اشاره به منویات اخیر مقام معظم رهبری در مزار شهدا، تاکید کرد: متولیان امر این فرمایشات را به جد مورد توجه قرار دهند.
 
وی در ادامه به اجرای رزمایش اقتدار ۹۷ توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: در این موقعیت حساس رزمایش بسیار مقتدری اجرا شد که برای دشمنان پیام اقتدار و برای دوستان پیام صلح و دوستی داشت.
 
وی در پایان از مردم خواست تا از شهرک فاطمیون تبریز بازدید کرده و با رعایت حرمت ایام فاطمیه، در مراسم‌های گرامیداشت دهه مبارکه فجر شرکت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر