کد خبر: 943717
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
رئیس سازمان نوسازی مدارس:
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 10 هزار کلاس درس از ابتدای سال 97 تا کنون، به آموزش و پرورش تحویل شد.

مهرالله رخشانی مهر در نشست خبری در سالن جلسات اداره کل نوسازی مدارس استان سمنان، با بیان این که در آغاز سال تحصیلی امسال هشت هزار کلاس درس آماده سازی شد، گفت: 2 هزار کلاس درس در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: یک هزار کلاس از 2 هزار کلاس آماده بهره برداری در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت مردمی ساخته شده است.
رخشانی مهر اظهار داشت: مناطق مسکن مهر کشور 26 هزار کلاس درس کمبود دارد و ساخت مدارس در این مناطق در دستور کار این سازمان قرار دارد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این که استفاده از مصالح با کیفیت در افزایش عمر بنا مفید است، تصریح کرد: به طور میانگین ضریب عمر مفید مدارس کشور 45 تا 50 درصد است.
وی بیان کرد: ماندگاری و تخریب نشدن مدارس در برابر زلزله شدید کرمانشاه گواه مقاومت مطلوب فضاهای آموزشی است.
رخشانی مهر خاطرنشان کرد: مدارس کشور براساس آخرین مقررات و استانداردها و آیین نامه ها ساخته می شود و از لحاظ رعایت نکات مقاوم سازی در مقایسه با ساخت بناهای دیگر دستگاه های اجرایی زبانزد است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 70 درصد مدارس کشور مستحکم، 18 درصد نیازمند مقاوم سازی و 12 درصد تخریبی هستند.
مهرالله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به منظور افتتاح مدرسه 6 کلاسه مسلم بن عقیل(ع) گرمسار، کلنگ زنی مدرسه بدر ایوانکی، بازدید از پژوهش سرای گرمسار، کلنگ زنی مدرسه شیخ مفید گرمسار، بازدید از دبستان سمیه آرادان و شرکت در چند نشست تخصصی در برنامه ای یک روزه به استان سمنان سفر کرده است.
در استان سمنان 793 فضای آموزشی، پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت 653 هزار و 934 متر مربع وجود دارد، 41 درصد کلاس های درس این استان نیازمند مقاوم سازی و 36 درصد مدرسه ها تخریبی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر