کد خبر: 942609
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
آیت‌الله مجتهدی تهرانی به هشت نکته اخلاقی اشاره کرده و در مورد راه سریع رسیدن به حاجات نکاتی را توضیح داده است.
جوان آنلاین: آیت‌الله مجتهدی تهرانی از اساتید اخلاق شهر تهران و مدیر حوزه علمیه بیست‌وسوم دی ماه سال ۱۳۸۶ دعوت حق را لبیک گفت. در ادامه به هشت نکته اخلاقی از این عالم ربانی اشاره می‌شود:

۱- سه طایفه‌ای که شیطان با آن‌ها کاری ندارد: حدیث داریم که شیطان با سه طایفه کاری ندارد. آن‌هایی که یاد خدا می‌کنند، آن‌هایی که هنگام سحر بلند می‌شوند و استغفار می‌کنند و آن‌هایی که از ترس خدا هنگام سحر گریه و انابه می‌کنند.

۲- خودتان دعا را بخوانید، نه اینکه از رادیو گوش بدهید: خدایا من را راهنمایی کن تا اعمال صالح انجام دهم. برخی در این ماه وقت سحر بلند نمی‌شوند و نماز صبح خود را اول وقت نمی‌خوانند. باید سحر بلند شوید و دعا بخوانید، خودتان دعا را بخوانید نه اینکه از رادیو گوش بدهید. دعای افتتاح، دعای ابوحمزه ثمالی را بخوانید و از خدا بخواهید که شما را با بلا‌هایی مانند سیل و زلزله عذاب ندهد.

۳- راهی برای رسیدن سریع به حاجات: اگر امید داری که کسی دیگری دعایت را استجابت می‌کند، دعایت مستجاب نمی‌شود. اگر می‌خواهی که دعایت مستجاب شود؛ ببین در دلت اگر به هیچ کس امید نداری، خدا را صدا بزنی، خدا حاجتت را می‌دهد. توسل هم پیدا کنید مخصوصاً به «نرجس خاتون» که مادر ولی وقت (عج) است. وقتی به پسرش بگوید که کسی به من متوسل شده، پسر مجبور است به حرف مادرش گوش دهد. البته توسل به همه خوب است، اما آن‌ها مقداری طول می‌کشد.

۴- بهترین جای بهشت: خدایا من را واسط بهشت ساکن کن! فلسفه وسط بهشت را نمی‌دانم، شاید اولیاء و انبیاء در آنجا ساکن هستند. به هر حال بهترین جای بهشت در وسط آن است.

۵- راه شناسایی رضایت خدا از بنده: اگر می‌خواهید بدانید که خدا از شما راضی هست یا نه، ببینید خودتان در ته دل از خدا راضی هستید؟ اگر راضی باشید، خدا هم از شما راضی است، حدیث داریم که شما مانند بیمار هستید و خدا مانند دکتر و طبیب. همان‌طور که دکتر هر چه بگوید، بیمار می‌پذیرد، خدا هر چه به ما داد، ما هم باید رضایت داشته باشیم، اگر در مصیبت‌ها و نداری‌ها از خدا گله نکنیم و تسلیم خدا باشیم، یعنی اینکه ما از خدای راضی هستیم و خدا هم از ما رضایت دارد. اما خیلی سخت است که انسان ذره‌ای گله از خدا نداشته باشد.

۶- راه تشخیص بهشتی بودن: امام باقر (ع) به شخصی فرمودند: «اگر اراده کردی که بفهمی بهشتی و یا جهنمی هستی، به قلبت مراجعه کن، اگر دیدی اهل طاعت را دوست داری، اهل بهشت و اگر اهل گناه را دوست داری، اهل جهنم هستی و انسان در قیامت با کسی که او را دوست دارد، محشور می‌شود»، در دوره آخرالزمان قلب مؤمن آب می‌شود؛ زیرا گناه را می‌بیند و استطاعات تغییر وضع را ندارد.

۷-قلب چگونه جلا می‌یابد: اگر قلب ما زنگ بزند، از چه دوایی می‌توان برای رفع آن استفاده کرد. برای اینکار باید سحر‌ها قرآن بخوانید تا قلبتان را جلا بدهید. همچنین جان انسان را استغفار سحر جلا می‌دهد و می‌توان با یتیم‌نوازی قلب را جلا داد، شخص ثروتمند تنها با دست کشیدن بر سر یتیم قلبش جلا پیدا نمی‌کند و باید یتیمان را از نظر مادی تأمین کند و مشکلات مالی آن‌ها را برطرف کند. پس یادتان باشد که رحم کردن به یتیم با خلوص نیت قلب را جلا می‌دهد.

۸-رمز موفقیت: کاری کنید که رفیق‌تان یک درجه از شما جلوتر باشد. یکی از رموز موفقیت من در زندگی اختیار کردن رفیق خوب بوده است.
 
منبع: جهان نیوز
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خوش خیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
0
0
بیست ساله انواع توسل و التماس را برای یه حاجت شرعی کوچک انجام دادم.. خدایا...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار