کد خبر: 942045
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
گفت‌وگوی «جوان آنلاین» با حسین سلطان محمدی، منتقد و مدرس سینما درباره حضور در جشنواره فجر
حسین سلطان محمدی منتقد و مدرس سینما در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر، در خصوص کم و کیف این جشنواره گفت: جشنواره فجر نماد سینمای ملی ماست و باید با شکوه برگزار شود
سرویس فرهنگی «جوان آنلاین» - بهنام صدقی: حسین سلطان محمدی، منتقد و مدرس سینما در خصوص برگزاری این دوره از جشنواره فیلم فجر به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: من معتقدم جشنواره فجر، نماد فعالیت هویت ملی ما در در حوزه سینماست و باید با شکوه و با کیفیت برگزار شود و کوچک کردن و محفلی کردن این جشنواره کار اشتباهی است که چند دوره قبل قرار بود این کار بشود که خوشبختانه نشد.

سلطان محمدی درباره فیلم‌های منتخب این دوره می‌گوید: با وجود اسامی فیلم سازان که تلفیقی از کهنه کاران سینما و جوانان است، به نظرم جشنواره از نظر کیفیت فیلم‌ها سطح بالا و قابل قبولی داشته باشد. جشنواره فجر نشان داده هر ساله میتواند جای مناسبی برای ظهور و بروز چهره‌ها و فیلم‌های خوب سینمای ما باشد.

فقدان یک ساختار آئین نامه‌ای ثابت در جشنواره
این منتقد و مدرس سینما درباره مشکلات و چالش‌های این جشنواره نیز گفت: به نظرم از جمله مشکلات این جشنواره می‌توان به فقدان یک ساختار آئین نامه‌ای ثابت در جشنواره اشاره کرد، به نحوی که در مقابل بعضی رویداد‌های بیرونی و برخی خواسته‌های فردی، سیستم جشنواره از قواعد پیش گفته خود، عقب نشینی نکند.

احساس هویت ملی از سوی جشنواره

سلطان محمدی در ادامه می‌گوید: نکته دیگر این جشنواره این است که تعداد کثیری از فیلم سازان مشتاق هستند تا با اصرار و با درخواست استمداد، از رسانه‌ها حتما در جشنواره حاضر باشند. مطمئنا همین موضوع بیانگر نوعی احساس هویت ملی از سوی جشنواره است. اینکه نکته مهمی برای جشنواره است که فیلم سازان آن را بزرگترین عرصه نمایش فیلم سالانه در ایران می‌دانند.

فجر، اعتبار هویت ملی و ایرانی

این منتقد می‌افزاید: بی شک همه این گفته ها، نشان دهنده این است که این جشنواره نوعی اعتبار هویت ملی و ایرانی برای فیلم سازان به حساب می‌آید و همه دوست دارند تا به عنوان عضوی از جامعه ملی سینمای ایران در آن حضور داشته باشند.
حسین سلطان محمدی، منتقد و مدرس سینما در خاتمه تاکید می‌کند: در هر دوره و هر ساله ما شاهد ورود چند کارگردان فیلم اولی به این جشنواره هستیم. ما اگر این تعداد را از دوره اول جشنواره تا به حال مرور کنیم، می‌بینیم که تا الان خیلی‌ها در فجر حضور یافته‌اند. از میان این تعداد زیاد، تنها عده اندکی توانسته‌اند فعالیت حرفه‌ای خود را ادامه دهند و در سینمای ایران پایدار بمانند. امیدواریم این افرادی هم که امسال به عنوان فیلم اولی پا به عرصه حرفه‌ای گری گذاشته‌اند، بتوانند فرصت عرض اندام پیدا کنند و موفق باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار