کد خبر: 940299
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
مدیرعامل اداره برق استان البرز مطرح کرد
مدیرعامل اداره برق استان البرز با بیان اینکه برنامه‌های مستمری برای کنترل مصرف برق در ساعات اوج سال 98 خواهیم داشت، گفت: جابه‌جایی روزهای پنجشنبه و جمعه در مراکز صنعتی در دستورکار است تا به کاهش مصرف برق دست پیدا کنیم.

ناصر اسکندری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تأکید بر اجرایی شدن برنامه‌های مربوط به کاهش مصرف برق، اظهار داشت: جا به جایی ساعت کاری ادارات را در سال آتی خواهیم داشت تا در اوج مصرف، سیستم‌های مصارف اداری از مصرف برق ایزوله شوند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مستمری برای کنترل مصرف برق در ساعات اوج سال 98 خواهیم داشت، بیان کرد: جابه‌جایی روزهای پنجشنبه و جمعه در مراکز صنعتی در دستورکار است تا به کاهش مصرف برق دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق و توانیر استان البرز تصریح کرد: مولدهای کوچکی برای تولید برق در صنایع وجود دارد که پیشنهاد می‌شود مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی اغلب چاه‌ها برقی شده‌اند، ادامه داد: انتظار می‌رود آبیاری در ساعات ظهر انجام نشود و اوج مصرف برق مصارف کشاورزی نداشته باشیم که در این راستا همکاری‌های لازم نیز صورت خواهد گرفته است.

اسکندری یادآور شد: نباید اجازه دهیم بدمصرف کنندگان شرایطی را فراهم آورند تا بقیه مردم در مصرف برق با مشکل مواجه شوند، برای مقابله با این افراد از کنترهای هوشمند استفاده خواهیم کرد تا ضمن شناسایی این قشر به افزایش دریافت هزینه و قطع برق آن‌ها دسترسی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت برق و توانیر استان البرز بیان کرد: باید تمامی لامپ‌های اداری ال ای دی شود و تمامی مصارف برقی بهینه باشند تا به درستی برق مصرف شود که اداره برق نیز در این راستا کمک خواهد کرد.

اسکندری با بیان اینکه ایستگاه‌های سی ان جی باید در زمان اوج مصرف همراهی بیشتری با اداره برق داشته باشند، اضافه کرد: اقداماتی در این راستا در دستورکار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کلیه سازمان‌ها که می‌توانند تولید برق داشته باشند مورد حمایت ما هستند، یادآور شد: تمامی این اقدامات زمانی نتیجه بخش خواهد بود که بتوانیم سهم آیندگان را نگهداری و محافظت کنیم و فرهنگ‌سازی کافی صورت گرفته باشد و نمی‌توانیم منکر نقش رسانه‌ها شویم.

مدیرعامل شرکت برق و توزیع توانیر استان البرز با اشاره به راه‌اندازی صنعت Tou در این استان، خاطرنشان کرد: طبق این صنعت اقدامات ما متناسب با تغییر مصرف برق مصرف‌کنندگان دستور کار قرار می‌گیرد.

اسکندری با اشاره به اجرای طرح فهام توسط کنترهای تعاملی، اضافه کرد: طبق این طرح امکاناتی همچون داشتن تنظیم خاص روی کنترها و یا قطع و وصل مستقیم قطع آن کنتر را داریم که تعامل با مصرف‌کننده را تسریع می‌کند.

وی با بیان اینکه کیفیت خدمات ما برای مردم خیلی مهم نبود، ادامه داد: یک میلیون و 300 هزار مشترک در حوزه استان البرز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت برق با بیان اینکه شبکه فشار قوی صد در صدی در استان وجود دارد، اظهار کرد: طرح‌های متصل به فشار قوی وجود دارد که سعی داریم شبکه را به سمتی ببریم تا شبکه هوشمندی جهت مصارف داشته باشیم.

اسکندری گفت: تولید در دل توزیع در حال انجام است و نیروگاه‌های متعدد و متنوع ظهور و بروز داشته‌اند.

به گفته وی مشخصه‌های فنی در حال انجام است و با سونامی تکنولوژی همراه شده‌ایم از طرفی شرکت‌های توزیع برق از لحاظ ساختاری در حال تغییر هستند که به سهام‌داری، انتظار حاکمیت از این شرکت‌ها و بحث شرکت‌داری بنا به اقتضائات و شرایط مربوط می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر وجود تیر چراغ برق در وسط خیابان، یادآور شد: معضل وجود تیربرق در وسط خیابان به اجرای طرح هادی مربوط می‌شود چراکه در نقشه‌برداری‌ها تیربرق جانمایی نشده بود.

اسکندری در ادامه بیان کرد: 14 هزار کیلومتر شبکه برق در استان البرز وجود دارد که فرسوده بودن و گذشتن عمر زیاد از این تجهیزات تا حدودی طبیعی است؛ گستردگی شبکه موجب می‌شود نوسازی این تجهیزات تا حدودی غیرممکن شود اما علیرغه قدمت شرکت اقدامات بهره‌برداری بیانگر حفاظت درست از شبکه است.

وی در پایان با بیان اینکه مقابله با برق دزدها در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: جریمه برق دزدی‌ها طبق دستورالعمل صادر شده انجام خواهد شد؛ خوشبختانه طی اقدامات انجام شده همچون نصب کنتر موقت مصرف غیرمجاز برق در البرز به 12 درصد رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار