کد خبر: 939932
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
علیلو با اشاره به قطع درختان در برخی از مناطق شهری و جنگلی استان:
معاون قضایی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به قطع درختان در برخی از مناطق شهری و جنگلی استان، گفت: هرگونه قطع و حمل درختان جنگلی و درختان واقع در محدوده و حریم شهرها بدون دریافت مجوز، جرم است.

بابک محبوب علیلو در نامه‌ای به روسای دادگستری و دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان های تابعه استان و روسای حوزه های قضایی بخش های تابعه، پیشگیری از قطع و حمل درختان جنگلی بدون دریافت مجوز را خواستار شد.

وی در این نامه با اشاره به اینکه در روزهای اخیر قطع و حمل درختان جنگلی و غیرجنگلی اعم از مثمر و غیرمثمر در برخی از شهرستان ها و بخش های استان گسترش یافته و نگرانی عمومی را فراهم کرده است، یادآور شده است: استمرار این رویه می تواند آثار نامطلوبی بر فضای سبز شهرها و سایر مناطق بر جای گذارد و زمینه تخریب منابع طبیعی، محیط زیست و آلودگی هوا را فراهم کند.

علیلو، بریدن، ریشه کن کردن و سوزاندن نهال و درخت و تهیه چوب و هیزم و زغال از منابع ملی و توده های جنگلی بدون اخذ پروانه از دستگاه متولی و مسئول و همینطور حمل چوب، هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی بدون تحصیل پروانه حمل از سازمان مربوطه و نیز قطع هر نوع درخت یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه ها، بوستان‌ها، باغات و محل‌هایی که به تشخیص شورای اسلامی شهر، باغ شناخته می شوند در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه را ممنوع و دارای وصف مجرمانه و قابل تعقیب کیفری دانست.

وی بر ضرورت عمل به تکلیف قانونی، ذاتی و سازمانی مدیران و مسئولین دستگاه های متولی و مسئول از جمله ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری، محیط زیست و شهرداری‌های مربوطه در راستای جلوگیری از قطع بی رویه درختان و حمل آن با لحاظ مقررات مرتبط از جمله مواد 42، 48 و 54 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع مصوب سال 1346 با اصلاحات بعدی، تاکید کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان، از مسئولان قضایی شهرستان‌ها خواست تا از اقدام افراد سودجو و فرصت‌طلب در قطع درختان جنگلی و غیرجنگلی مثمر یا غیرمثمر که مشمول ممنوعیت‌های قانونی اشاره شده و سایر مقررات مشابه، به جد پیشگیری کرده و نسبت به تعقیب کیفری افراد سودجو و فرصت طلب که رفتار آنها مجرمانه محسوب می شود، در محدوده مقررات اقدام کنند.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
3
اقا سلام یفنر بدون اجازه من رفت روی زمین ودرخت ازاد منو قط کرده باید جیکار البته رفتم کلانتری شکایت کردم ببخشید میخواستم بدونم باید به جنگل بانی باید بگم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
باید به شهرداری هم شکایت کنی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر