کد خبر: 939769
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
مدیرکل آموزش و پرورش:
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: سند راهبردی سواد آموزی به منظور افزایش مهارت آموزی در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و اقتصادی افراد بیسواد در استان سمنان تدوین می شود.

محمد دستورانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام خمینی(ره) این شهر افزود: راه اندازی پایگاه های سواد آموزی در تمامی نقاط استان سمنان در دستور کار است و ریشه کنی فقر و بیسوادی از اولویت های اساسی مسئولان در نظام جمهوری است.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 13 هزار بیسواد در سمنان وجود دارد که اداره کل آموزش و پرورش برای رفع این چالش در استان برنامه دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: از تمام مردم می خواهیم افراد بیسواد در محل زندگی خود را شناساسی و به اداره کل آموزش و پرورش استان معرفی کنند.
دستورانی اضافه کرد: سواد آموزی در افزایش رونق اقتصادی و توسعه کسب و کار افراد تاثیرگذار است و با تلاش تمامی دستگاه های اجرایی بازارچه هایی برای عرضه محصولات تولیدی سواد آموزان در آینده نزدیک در استان راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه، سواد آموزی در افزایش‌ مهارت های زندگی و کاهش بزهکاری های اجتماعی تاثیر گذار است، گفت: با همدلی مردم و مسئولان می توان در آینده نزدیک باسوادی تمامی مردم استان سمنان را جشن‌ گرفت.
دستورانی تصریح کرد: باوجود مهاجرت پذیر بودن سمنان روند افزایش افراد بیسواد در استان کنترل شده است و از این حیث استان سمنان در رتبه اول کشور قرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: کاهش بیسوادی در سمنان نیازمند هم افزایی تمامی دستگاه های اجرایی است و با افزایش اعتبارات در این بخش در آینده نزدیک شاهد ریشه کنی بیسوادی در استان خواهیم بود.
وضعیت سطح باسوادی در استان سمنان از میانگین کشوری شرایط بهتری دارد، در سال 1355 حدود 57 درصد از مجموع جمعیت 240 هزار نفری این استان باسواد بودند در حالی که در سرشماری 1395، از جمعیت 702 هزار نفری حدود 8.5 درصد بیسواد شناسایی شدند.
براساس سرشماری نفوس و مسکن 1395، بیش از 13 هزار و 200 نفر در استان 702 هزار نفری سمنان بیسواد بودند.
هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل است، از این رو یکم تا هفتم دی در تقویم رسمی کشور هفته نهضت سواد آموزی نامگذاری شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار