کد خبر: 939202
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
ایران – فلسطین، اولین بازی تدارکاتی پشت در‌های بسته در قطر قبل از جام ملت‌ها
تیم ملی فوتبال ایران امروز درحالی نخستین دیدار دوستانه‌اش پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا را در ورزشگاه الدحیل مقابل تیم ملی فلسطین برگزار می‌کند که تنش‌ها بابت حرف‌های سرمربی دوباره اوج گرفته، مردی که اگر تا دیروز سودای قهرمانی داشت حالا رؤیایش حضور در نیمه نهایی است.
شيوا نوروزی
بحث تیم ملی این روز‌ها داغ است و در حالی که اهالی فوتبال و هواداران منتظر قهرمانی ایران در جام ملت‌های قاره کهن هستند، سرمربی پرتغالی اصرار دارد که سطح توقعات را پایین بیاورد. کمبود امکانات و تدارکات ضعیف از جمله نکاتی است که انتقاد کادر فنی و ملی‌پوشان را به همراه داشته است. با این حال آن‌ها امیدوارند با شروع بازی‌ها همدلی و اتحاد در تیم ملی و هواداران به اوج برسد. کی‌روش که صعود تیم ملی به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها را رؤیای خود عنوان کرده بود، دیروز از طریق صفحه شخصی‌اش پیام جدیدی را در باب سختی‌ها و مشکلات تیم ملی منتشر کرد و از تحمل فشار‌های بی‌رحمانه گفت: «در چند سال گذشته، به انواع مختلفی از مشکلات و سختی‌ها عادت کردیم. آن‌ها منبع الهام ما شدند تا قوی‌تر و بهتر شویم، اما اخیراً با حملات متفاوتی مواجه شده‌ایم که برای از بین بردن اعتبارمان و به خطر انداختن تلاش‌ها و موفقیت‌مان تلاش می‌کنند. لازم است مقابل فشار‌های بی‌رحمانه علیه باور‌ها و اهداف‌مان بایستیم و متحد با هم، مقاومت کنیم؛ همه همکاران و بازیکنان.» این در حالی است که فوتبال ایران پس از آخرین قهرمانی در آسیا پنج بار (۱۹۸۰، ۱۹۸۴، ۱۹۸۸، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۴) صعود به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها را تجربه کرده است!
در‌های بسته
فلسطین یکی از آن دو تیمی است که حریف تدارکاتی کشورمان شده، رویارویی با این تیم عربی فرصتی است تا تفکرات تاکتیکی مرد پرتغالی در زمین پیاده شود. این‌بار، اما کی‌روش نیز برای آنکه تاکتیک‌های تیمش از چشم رقبا پنهان بماند بازی پشت در‌های بسته را انتخاب کرده است. از کمپ اسپایر خبر می‌رسد که کارلوس کی‌روش آنقدر به رو نشدن دستش مقابل رقبا اهمیت می‌دهد که جو اردو حسابی امنیتی شده است. سرمربی تیم ملی همانند گذشته دستیارانش را مأمور حفاظت از سکو‌ها کرده تا جاسوسان حریف به اردوی ایران دسترسی نداشته باشند، ضمن اینکه از مأموران امنیتی هم کمک خواسته است. جالب اینکه دومین بازی تدارکاتی‌مان نیز به دستور سرمربی اسپانیایی قطر هفته آینده در ورزشگاه خلیفه دوحه پشت در‌های بسته انجام می‌شود.

کی‌روش فراری از خانه
مرد اول نیمکت تیم ملی فوتبال ایران نه تنها از تدارکات در نظر گرفته شده برای شاگردانش راضی نیست، بلکه معتقد است قطری‌ها لطف بزرگی به کشورمان کرده‌اند!
اردوی تدارکاتی یوزپلنگ‌ها در کمپ اسپایر موجب شده کارلوس کی‌روش یک‌بار دیگر از مسئولان قطر تقدیر و تشکر کند: «در کمپ بسیار خوبی حضور داریم. باید مراتب تقدیر و تشکر خودمان را از حمایت قطر برای آماده‌سازی تیم ملی در راه جام ملت‌های آسیا داشته باشیم. وقتی شما هیچ‌چیز ندارید، هر چیزی که به شما ارائه می‌شود، باید قدردان آن باشید. واقعیت این است که اگر حمایت قطر از تیم ملی ایران نبود، باید در خانه و در ایران می‌ماندیم. باید خدا را به خاطر این حمایت شکر کنیم.»

فوتبال ساده نیست
در حالی که مخالفان کی‌روش قهرمانی ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹ را خواسته‌ای بحق تلقی می‌کنند، اما سرمربی تیم ملی از منتقدان و کارشناسان خواسته با نگاهی دقیق‌تر جام ملت‌ها را زیر نظر بگیرند: «همه می‌دانند که فوتبال یک بازی ساده نیست. در فوتبال هیچ چیزی راحت به دست نمی‌آید، مخصوصاً برای ما که علاوه بر اینکه حواسمان باید به اتفاقات داخل زمین باشد، باید مراقب اتفاقات خارج از زمین هم باشیم. فوتبال تنها برای مربیانی راحت است که یک‌بار در هفته درباره شرایط تیمی صحبت می‌کنند. مطمئناً تمام مربیان و تیم‌ها کار سختی خواهند داشت. ما تمام سعی‌مان را می‌کنیم و برای موفقیت می‌جنگیم.»

رؤیای نیمه‌نهایی!
کارلوس کی‌روش در حالی از اعتماد به نفس بالای شاگردانش تعریف می‌کند که در عین ناباوری رؤیایش را حضور ایران در نیمه‌نهایی می‌خواند: «بسیار ساده و با فروتنی وارد جام ملت‌های آسیا می‌شویم. اعتماد به نفس بالایی داریم و به توانایی‌های خود به عنوان یک تیم ایمان داریم. با این اعتماد به نفس، ایمان و تعهد وارد این مسابقات می‌شویم. در حال حاضر تمام تمرکزمان روی بازی با یمن است. برای ما مطمئناً اولین دیدار بااهمیت‌ترین بازی است. بعد از بازی نخست به دیدار‌های بعد فکر می‌کنیم. آرزو و رؤیای ایران حضور در نیمه‌نهایی است. به نظر من سه تیم هستند که شانس حضور در بین چهار تیم نهایی را دارند. کره‌جنوبی، استرالیا و ژاپن شانس حضور در دور نهایی را به خاطر سابقه و عملکردشان دارند. ایران، عربستان، قطر، امارات، چین و ازبکستان هم برای یک جایگاه باقی مانده در بین چهار تیم نهایی می‌جنگند. تمام کشور‌های دیگر برای یک جایگاه باقی مانده می‌جنگند. سه کشور نخستی که گفتم، به خاطر سرمایه‌گذاری و اقداماتی که انجام داده‌اند کمابیش در جمع چهار تیم نهایی خواهند بود. ما هم تلاش می‌کنیم در بین چهار تیم نهایی باشیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار