کد خبر: 939151
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: آمار ورود گردشگر خارجی به ایران خیلی کم است به‌طوری که در سال گذشته تنها ۵ میلیون گردشگر وارد ایران و ۵۰۰ هزار گردشگری به اصفهان آمده اند.

جوان آنلاین: علیرضا سالاریان ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اصفهان با اشاره به فعالیت های نمایندگی وازرت امور خارجه در این استان با بیان اینکه این نمایندگی از سال 88 و با مصوبه هیئت وزیران تاسیس شد، اظهار داشت: در تلاش هستیم که ساختمان دفتر نمایندگی را به مرکز فعالیت های دیپلماسی و موزه تاریخ دیپلماسی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به برنامه های این نمایندگی در اصفهان بیان کرد: برگزاری نشست هسته ای، پیگیری برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در پاریس، نشست مشترک با اتاق بازرگانی فرانسه، دیدار با سفیران دیگر کشورها، دیدار با هیئت سن پترزبورگ، دیدار با مدیران ارشد اینترنتی چین، دیدار با وزیر فرهنگ صربستان، دیدار با وزیر امرو خارجه اسپانیا و سرکنسولگری روسیه در اصفهان، دیدار با معاون سیاست خارجی اروپا، هیئت اقتصادی کره‌جنوبی و مدیرکل وزارت خارجه هند از جمله برنامه های این نمایندگی در طول یکسال گذشته بوده است.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان افزود: همچنین برگزاری جلسات مشترک با امام جمعه اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی، اتاق بازرگانی، صدا و سیما و دیدار با سفرای ایران در دیگر کشورها و حضور در نکوداشت دانش آموختگان غیر ایرانی و نمایشگاه گردشگری سلامت از دیگر برنامه های این نمایندگی در اصفهان بود.

وی با اشاره به برگزاری نشست های مشترک با دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان تعاملات و فعالیت های خوبی با دانشگاه های همتای خود در سوئیس، ژاپن و کره جنوبی دارند که این تعاملات الگوی خوبی برای دیگر ادارات استان است.

سالاریان با بیان اینکه این نمایندگی خدمات خود را در حوزه دیپلماسی عمومی، فرهنگی، علمی، دانشگاهی به شهروندان استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری ارائه می دهد، افزود: در بخش کنسولگری از سال 96 بیش از 28 هزار سند و در شش ماهه نخست امسال 17 هزار سند تایید شده است و از طرف دیگر با توجه به فراهم‌کردن زمینه های کنسولگری در اصفهان شهروندان اصفهانی دیگر لازم نیست برای انجام کارهای خود به تهران مراجعه کنند و می توانند با مراجعه به نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان همه اقدامات کنسولی خود را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت به مسئله برند گردشگری اصفهان تصریح کرد: برند گردشگری صرفا یک لوگو برای اصفهان نیست بلکه می تواند همه فعالیت های گردشگری را در قابل استانداردها به عنوان یک پایلوت پوشش دهد، در حال حاضر نمایشگاه های گردشگری در سراسر دنیا به عنوان یک برند با تاریخ مشخص برگزاری می شود و پیشنهاد ما به مسئولان حوزه گردشگری و مدیران شهری این بوده که برگزاری نمایشگاه گردشگری را به عنوان یک برندینگ دنبال کنند.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با اشاره به آمار ورود گردشگر در اصفهان گفت: آمار ورود گردشگر خارجی به ایران خیلی کم بوده به طوری که در سال گذشته تنها 5 میلیون گردشگر وارد ایران و 500 هزار گردشگری به اصفهان آمده اند و سهم ایران از 110 هزار گردشگر چینی تنها  100 هزار نفر بوده،  این در حالی است که ترکیه سالانه 40 میلیون ورودی گردشگر خارجی دارد.

وی با بیان اینکه هواپیمایی لاین قطری از بهمن ماه در اصفهان راه اندازی می شود، افزود: از طرف دیگر هرچه ما در زمینه صنعت ایرلاین ها رونق ایجاد کنیم، به روی خروجی ها اثر گذاشته  و این تعداد ورودی خیلی محدود است، به‌طور مثال قیمت یک تور گردشگری از چین به ایران دو برابر قیمت همین تور به ترکیه است و قیمت گردشگری در ایران بسیار بالا و گران است که باید در این زمینه انعطاف قیمت در هتل ها و لاین های پروازی داشته باشیم و به بحث گردشگری حلال نیز توجه بیشتری نشان دهیم.

سالاریان با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری نیز گفت: بیشتر مخاطب نمایشگاه های ملی گردشگری داخلی هستند و باید تلاش کنیم که طرف های خارجی را نیز به این نمایشگاه های بیاوریم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار