کد خبر: 938962
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
اعتراض دانشگاهیان سراسر کشور نسبت‌به رفتار حاشیه‌ساز نماینده سراوان
۲۸ تشکل دانشجویی سیستان و بلوچستان در نامه‌ای به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس خواستار برخورد با نماینده مردم سراوان شدند. در متن این نامه خطاب به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمده است: انتظار می‌رفت آقای درازهی در خصوص این رفتار ناشایست از مردم عذرخواهی می‌کرد، اما متاسفانه با فرار رو به جلو و تلاش برای برانگیختن احساسات و عواطف مردم غیور استان سیستان و بلوچستان سعی در تبرئه خود کرد.

جوان آنلاین: رفتار حاشیه ساز اخیر نماینده سراوان و برخورد وی با یک مامور گمرک موجب اعتراض بسیاری از اساتید، اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و فعالان دانشجویی کشور شد.

در همین راستا روز گذشته دانشجویان بعد از نماز جمعه در برخی از شهرهای کشور در اعتراض به رفتار نماینده سراوان و همچنین حمایت از کارمند گمرک تجمعاتی را برگزار کردند.

دانشجویان در این تجمعات دست نوشته هایی را با خود همراه داشتند که روی آن شعارهایی همچون « من هم کارمند گمرک هستم»؛ نوشته شده بود و همچنین ضمن اعلام حمایت از کارمند گمرک، حمایت 40 نماینده مجلس از برخورد حاشیه ساز درازهی را هم محکوم کردند.

دانشجویان و مردم همچنین در روزهای اخیر با امضای طوماری خواستار استعفای نماینده سراوان شدند.

* پیگیری توهین نماینده سراوان توسط اعضای مجمع عدالتخواه دانشگاه تهران

اعضای مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران هم اخیرا جهت پیگیری وضعیت کارمند وظیفه‌شناس گمرک و تقدیر از وی، در اداره مرکزی گمرک واقع در خیابان شهید بهشتی حضور یافتند که البته آن روز با عدم حضور این کارمند مواجه شدند و بعد از جویا شدن موضوع، متوجه شدند که او جهت ارائه توضیحات، به وزارت اقتصاد رفته است.

اعضای جنبش عدالتخواه دانشگاه تهران تاکید کردند که ما نگران وضعیت این کارمند خدمت گزار و وظیفه‌شناس هستیم و از وزارت اقتصاد پیگیری مسئله و احقاق حقوق کارمند حراست و احیاناً اشخاص دیگر حاضر در آنجا را خواستاریم. همچنین از نمایندگان مجلس، می‌خواهیم که علناً نسبت به مدعیات نماینده سراوان و رئیس مجلس مبنی بر بازداشت افراد حاضر و عذرخواهی ریاست گمرک و وزارت اقتصاد موضع گرفته، و نماینده سراوان را که با توهین و رفتار متکبرانه باعث شرم مردم شده است، توبیخ و وادار به عذرخواهی کنند.

آنها از شورای نگهبان و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس هم خواستند که با دقت بیشتر در اعتبارنامه‌ی نمایندگان، از وقوع چنین اتفاق هایی جلوگیری کنند.

* رفتار نماینده سراوان به هیچ وجه قابل توجیه نیست/ کارمند گمرک هم باید بتواند از خودش دفاع کند

قاسم جعفری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت علمی دانشگاه هم در گفت‌وگو با فارس، گفت: با مشاهده کلیپ‌هایی که از این موضوع منتشر شده، به این نتیجه می‌رسیم که عملکرد و حرف‌هایی که این نماینده مجلس زده در خور و شأن کسی که در چنین جایگاهی قرار دارد نیست.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: حتی اگر هم برخورد بدی هم با نماینده سرواوان شده، وی باید از طریق قانونی پیگیری می‌کرد، اقدام و کلماتی که وی بر زبان آورده به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

وی گفت: این نماینده مجلس موضوع را به بحث قومیت و مذهب ربط می‌دهد که این مسئله می‌تواند بسیار خطرناک باشد. البته در کلیپی که منتشر شده، ما چیزی در این رابطه ندیدیم و غیر از آن هم گفته شده کارمند گمرک هم اهل تسنن است.

جعفری تاکید کرد: تحریک مذهبی و قومیتی در شأن یک نماینده مجلس نیست، آن هم با شرایط خاصی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد. انتظاری که از نماینده مجلس می‌رود چیز دیگری است، حتی اگر شروع‌کننده بحث خودش نباشد.

وی با اشاره به سخنان نماینده سراوان در برخورد با کارمند گمرک، گفت: از یک مسلمان انتظار بیان چنین الفاظ رکیکی نمی‌رود و از طرفی هم دامن زدن به اختلافات مذهبی و قومیتی، نه به نفع کشور و نه به نفع دین است و حتی اگر حق با این نماینده مجلس بود باید این مسئله را به موضع شخصی ربط می‌داد نه اینکه اینگونه برخورد شود.

جعفری در ادامه با اشاره به واکنش سایر نمایندگان مجلس در خصوص این ماجرا هم گفت: آیا واقعا نیاز است که در چنین مسائلی نمایندگان مجلس با چنین سرعتی دست به کار شوند؟ و درخواست استیضاح دهند؟ مگر اینکه به دنبال بهانه برای ایجاد ناپایداری برای دولت باشند، وگرنه این معنا ندارد که وزیری را که هنوز جوهر حکمش خشک نشده را بخواهند با این بهانه استیضاح کنند.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: این چنین رفتاری اصلا با تدبیر سازگار نیست و این نشان می‌دهد سؤالی کهافکارعمومی از نمایندگان را دارند نگرفته‌اند، افکارعمومی می‌گویند که شما چرا برای مسائل مهمتر و حساس‌تر که همه با آن درگیر هستند، مانند تورم، گرانی و بیکاری و مسائل دیگر رگ غیرت‌تان بالا نمی‌زند و با سرعت پیگیری نمی‌کنید؟ شما نه در رابطه با مسئله‌ای که می‌تواند به طور طبیعی پیگیری شود.

وی گفت: نباید اینگونه باشد که بگوییم از کارمندان دون‌پایه گمرک دیواری کوتاه‌تر پیدا نمی‌شود و بخواهیم حق او را نادیده بگیریم، نباید عدالت را نادیده گرفت. اینگونه نشود بگوییم که چون دست کارمند بیچاره بند نیست او را مقصر کنیم، اگر نگاه منطقی داشته باشیم، باید ببینیم هر کدام تا چه حد تقصیر داشته‌اند.

جعفری اظهار داشت: اگر هم به کارمند گمرک اجازه حرف زدن داده نمی‌شود هم اشتباه است و باید اجازه دهند و از او حراست کنند تا منطقی از خودش دفاع کند و البته مسئولان ذیربط باید قضاوت که حق با چه کسی است.

* مجلس به‌جای طرح استیضاح وزیر اقتصاد با نماینده هتاک برخورد کند

سیدعلی صالح‌پور دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هم به فارس، گفت: مجلسی که باید عصاره فضایل ملت باشد دست پیش را گرفته و بجای برخورد با نماینده هتاک اقدام به استیضاح وزیراقتصاد می کند! و بدون توجه به فیلم منتشر شده به دنبال بیکار کردن کارمند گمرک است.

وی ادامه داد: فیلم منتشر شده فیلم مستهجنی بود که نماینده ملت با توهین و فحاشی، هم جایگاه نماینده مجلسی و هم ملت شریف ایران را تحقیر کرده است. البته این حرکات از نمایندگان سلفی بگیر و مسببان تصویب FATF و تحمیل لوایح استعماری به کشور نه تنها دور از ذهن نیست بلکه نمایندگانی که عزت ملی را مورد هجوم قرار می دهند از توهین به مردم ابایی ندارند.

این فعال دانشجویی یادآور شد: مصونیت قضایی نمایندگان نباید حدود اخلاقی را جابه جا کند که این مجلس را از عصاره فضایل ملت بودن دور می کند. مجلس شورای اسلامی با وجود چنین نماینده ایی دیگر عصاره فضایل ملت نیست.

صالح پور تاکید کرد: هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس و همچنین شورای نگهبان در راستای عمل به نظارت استصوابی صلاحیت این نماینده را مورد بررسی قرار دهد. چرا که هرگونه اغماض و چشم پوشی باعث سرکش شدن هتاکان می شود و نمایندگان انقلابی مجلس که اخلاق را مشی مسیر انقلابی خود قرار داده اند، در بررسی این موضوع تا به نتیجه رسیدن و شفاف سازی کامل کوتاهی نکنند.

وی با بیان اینکه علت رفتن نماینده مجلس به گمرک به نظر مورد کم اهمیتی نیست، گفت: باید مشخص شود حضور ایشان برای کارهای شخصی بوده و یا پیگیری مربوط به مسئولیت ایشان است؟ البته در هر دو صورت توهین مذموم است.

صالح پور خاطرنشان کرد: مگر مردم برای انجام امور اداری خود ساعت ها و هفته ها معطل نمی شوند که نماینده مجلس تکمیل اشتباهات صورت گرفته برای فرار از اشتباه خود، وحدت بین مذاهب را مورد هدف قرار داده و با بیان اینکه توهین به قومیت مذهب ایشان کرده سعی در تطهیر خود دارد.

* آقای درازهی! شاید کارمند گمرک از کار برکنار شود ولی روز دیگری هم در پیش است

سید حمیدرضا مجتبوی مسئول واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر هم در این رابطه گفت: نمایندگان مجلس وام دار یک شخص نیستند، که خادمان یک ملت اند. ای نمایندگان این را بفهمید! صبر ملت دربرابر رفتارهای زننده حدی دارد و پس از آن، دیگر نمی‌توان با شوآف‌های انتخاباتی آن ها را فریفت.

وی افزود: به یاد داشته باشید که حقوق مادام العمر شما را صاحب اختیار مادام العمر مردم نمی‌کند که هرطور بخواهید با آنها صحبت کنید. به مردم برگردید که مردم کسانی هستند که شما را انتخاب کردند نه خاتمی و امثال او و تکیه بر آنها، تکیه بر باد است. یک روز شما را می آورند و روز دیگر به کناری پرتتان میکنند. آنچه باقی می ماند، طرز رفتار شما با مردم و توجهتان به آنهاست.

مجتبوی گفت: آقایان نماینده به خدا برگردید و به یاد داشته باشید دروغ کلید حل مشکلات نیست. شاید امروز کارمند بدبخت اهل تسنن با نسبت دروغ توهین به مذهب خود از کار برکنار شد و به مراد خود رسیدید و قضیه ختم شد، اما روز دیگری هم در پیش خواهید داشت که بسیار سخت تر است. آن روز را دریابید!

* فلسفه‌ نمایندگی مجلس دفاع از حقوق ملت است نه دفاع از رفتارهای زننده خودشان

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت هم در واکنش به رفتار حاشیه ساز نماینده سراوان گفت: رفتار اشتباه نماینده سراوان با کارمند گمرک علاوه بر فشار اجتماعی و مطالبه مردمی قابلیت پیگرد قانونی هم دارد.

سارا عاقلی در قسمت دیگری از این گفت وگو ادامه داد: هیات نظارت بر نمایندگان در مجلس اگر بخواهد می‌تواند قانونا نماینده خاطی را به چالش بکشد اما به دلایل ساختاری این اقدام را انجام نمی‌دهد چون آن هیات ساختاری درونی در مجلس محسوب می‌شود و نفرات آن را خود نمایندگان تشکیل می‌دهند و تجربه نشان داده نفرات هیات نظارت حاضر به برخورد جدی با همکاران خود نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه نظارت بر نمایندگان باید از جنس مردم باشد؛ نه از جنس خود نمایندگان مجلس، اظهار داشت: متاسفانه پس از چنین اتفاقی بجای آنکه نماینده خاطی عذرخواهی کند وقیحانه موضوع را به قومیت و مذهب ربط می‌دهد و قضیه را به پیگرد قانونی ارجاع می‌دهد و سایر نمایندگان بجای محکومیت چنین رفتاری از فرد خاطی حمایت می‌کنند چون احساس می‌کنند چنین فضایی را تجربه خواهند کرد.

عاقلی همچنین گفت: نام وکیل ملت برازنده نماینده‌ای است که بتواند به نفع مردم و مردمی رفتار کند و در راستای منافع ملی دولت را به چالش و استیضاح بکشاند نه در راستای منافع شخصی.

* اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل: مجلس اهداف سیاسی را کنار گذاشته و با نماینده خاطی سراوان برخورد کند

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اعلام کرد: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس باید اهداف سیاسی چون لابی گری‌های معمول مجلس را کنار گذاشته و طبق وظیفه با نماینده خاطی سراوان برخورد کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

اش در کنار برگزاری جلسه غیر علنی برای دفاع از رفتار غلط یک نماینده، برای بررسی وضعیت سیستم گرمایشی کلاس های درس هم جلسه ای فوری برگزار می کردید و از وزیر آموزش و پرورش و یا دولت مردان سوال می کردید که چرا این مشکل پس از سال ها هنوز رفع نشده و مردم باید هزینه آن را بپردازند.

لذا با توجه به شان نظارتی مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت، چنانچه روند کنونی ادامه یابد و فضا به سمت برخورد با کارمند قانون مدار پیش برود ما مجلس شورای اسلامی را مسئول می دانیم و قطعا پیگیری این مسئله را فراموش نخواهیم کرد. مگر ممکن است که به عنوان قانون گذار، قانون مداران را توبیخ کنید؟

امیدواریم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس اهداف سیاسی چون لابی گری‌های معمول مجلس را کنار گذاشته و طبق وظیفه با نماینده خاطی به واسطه تلاش برای استفاده غیرقانونی از جایگاه خود، توهین به کارمند دولت و نیز تحریک گسل‌های قومیتی و مذهبی برای اهداف سیاسی برخورد نماید.

با توجه به شناختی که از فضای مجلس شورای اسلامی و مناسبات آن داریم بدون شک انفعال هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس مستقیما متوجه هیات رئیسه و شخص جناب عالی خواهد بود و واکنش های بیشتری را از سوی جریان دانشجویی و مردم شریف ایران در پی خواهد داشت. 

* فشارهای هیئت رئیسه مجلس نباید موجب کوتاهی در برخورد با نماینده سروان شود

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) طی نامه‌ای در واکنش به رفتار حاشیه‌ساز نماینده سراوان به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نوشت: فشارهای هیئت رئیسه مجلس و شخص آقای لاریجانی موجب نشود تا هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و هم‌چنین شورای محترم نگهبان از وظایف خود کوتاهی کنند که پاسخ قانع‌کننده‌ای در پیشگاه مردم و خداوند متعال نخواهند داشت.

این تشکل دانشجویی همچنین از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خواست تا بررسی کند 40 نماینده‌ای که به جای اینکه آقای درازهی را تشویق به عذرخواهی از مردم و کارمند گمرک کنند، با وی هم‌داستان شده و پیگیر استیضاح وزیر اقتصاد و تهدید کردن رئیس اداره گمرک به عزل شده‌اند، چه کسانی بودند و با انتشار اسامی آنها همگان متوجه شویم چه افرادی در مجلس در میانه این جنگ اقتصادی همه جانبه، اولویت اولشان نه تنها مشکلات مردم نیست بلکه درگیر منافع خودشان اند. این چنین افرادی قطعا صلاحیت‌های حداقلی لازم برای حضور در خانه ملت را هم ندارند و در این برهه حساس جنگ اقتصادی، می‌توانند تکمیل‌کننده نقشه‌های دشمن در ضربه زدن به نظام و مردم باشند.

* اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان رفتار درازهی را محوم کرد

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان هم ضمن محکوم کردن هتاکی و توهین نماینده مجلس در این راستا اعلام کرد: رفتار اخیر نماینده مردم سراوان، نماینده ای که برای لاپوشانی اشتباهات خود به اشتباهات مکرر دیگری دست یازید.نماینده یک شهر محروم که بنا بر شواهدی که هنوز اثبات نشده است، برای سفارش کار یک وارد کننده خودرو به اداره گمرک مراجعه می کند و پس از مقاومت یک کارمند قانونمند درباره خواسته غیر قانونی خود لب به دشنام می گشاید و اما درد آور آن جاست که آقای نماینده به جای عذرخواهی خواستار اخراج کارمند قانونمند، عزل رئیس گمرک و استیضاح وزیر اقتصاد شد و هیئت رئیسه مجلس به جای برخورد با نماینده خاطی، جلسه فوری برای رسیدگی به درخواست آقای نماینده برگزار کرد وخواستار برخورد با پخش کننده کلیپ شد!

* بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب: شورای نظارت بر رفتار نمایندگان با نماینده سراوان برخورد کند

بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی در واکنش به رفتار حاشیه ساز نماینده سراوان بیانیه‌ای صادر کرد.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: آقای نماینده! همه ما شاهد هستیم چه در حوزه انتخابیه شما و چه در مناطق دیگر اهل سنت نشین کشورِ عزیزمان نه سخنی از تفرقه است و نه سخنی از اختلافات قومی قبیله ای، مردم زندگی روزمره خود را دارند، شیعه برادر سنی و سنی برادر شیعه است.

خدای ناکرده چه سودی می‌برید از ایجاد اختلاف بین این دو بازوی امت اسلامی!؟ حاشا که چه مردم سراوان در صدر و چه تک تک مردم ایران پشت سر آنها اگر لازم باشد حاضر به اعلام برائت از کسی خواهند بود که در زمین دشمن قدم می زند و حب دنیا و جاه طلبی اش اجازه میدهد به راحتی دروغ بگوید! این اتحاد یکی دو روزه به دست نیامده که با یکی دو دروغ از بین برود!

بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی به عنوان پرچم دار عرصه تقریب بین مذاهب اسلامی و داعیه دار علم و ادب ضمن محکوم کردن اقدام ناشایست فرد مذکور از شورای نظارت بر رفتار نمایندگان و نماینده قوه قضاییه درخواست واکنش سریع و قاطع داشته و از کارمند شریف و ملتزم به قانون گمرک آقای محمد بهنیا حمایت می‌کند و آرزوی رشد و تعالی امثال این فرد وظیفه شناس در تمام ارگان های دولتی و غیر دولتی را دارد ، ان شاءالله

حاصل انتخاب نماینده با معیار تَکرار میکنم جز این نمی شود که نمایندگان با طرح شفافیت آراء مخالفت کنند! برای عکس سلفی با موگرینی ها صف ببندند، نتیجه جلسه دیروزشان برخورد با فرد منتشر کننده ویدئو از گمرک باشد و نتیجه جلسه امروزشان برخورد با نماینده منتشر کننده فیلم جلسه غیر علنی دیروز، دم از مردم بزنند و در عمل تمام قوای خود را برای خدمت به دشمن قسم خورده ملت بکارگیرند و نفاق و دو رویی از سر و رویشان بالا رود. 

* 28 تشکل دانشجویی سیستان و بلوچستان: آقای دُرازهی بجای فرار رو به جلو و تبرئه خود، از مردم عذرخواهی کند

در همین رابطه 28 تشکل دانشجویی سیستان و بلوچستان در نامه‌ای به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس خواستار برخورد با نماینده مردم سراوان شدند.

در متن این نامه خطاب به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمده است: انتظار می‌رفت آقای درازهی در خصوص این رفتار ناشایست از مردم عذرخواهی می‌نمود اما متاسفانه با فرار رو به جلو و تلاش برای برانگیختن احساسات و عواطف مردم غیور استان سیستان و بلوچستان سعی در تبرئه خود نمود؛ باید بررسی کرد که مشاورین ایشان چه کسانی هستند که به خود اجازه می‌دهند جهت توجیه نمودن این رفتار اشتباه نماینده، دست به مسئله وحدت مردم استان بگذارند و به ایجاد حساسیت در مسائل قومی و مذهبی که بی‌شک هدف اول دشمن در کشور می‌باشد بپردازند.

بطور کلی از نمایندگان مجلس متوقع است که مراعات آداب اسلامی در محاورات بشود، نباید در خانه ملت همانطور که از نامش مشخص است بحث قومیت و مذهب، مطرح باشد بلکه به عنوان عصاره فضائل ملت برشمرده شود.

تشکل‌های دانشجویی استان سیستان و بلوچستان با توجه به اتفاق اخیر، از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درخواست برخورد لازم در خصوص رفتار ناشایست و بدور از شأن این نماینده را دارند تا بار دیگر شاهد اینگونه رفتارها از سوی معدودی از نمایندگان که نه بر اساس شایستگی و در نتیجه سوء استفاده از فضای قومی و مذهبی به مجلس راه یافته‌اند نباشیم. 

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه مازندران: نماینده سراوان باید از پیشگاه ملت عذرخواهی کند

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه مازندران هم در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: قاطعانه به نمایندگان مجلس و مسئولین دیگر نظام تذکر می‌دهیم که از این پس اینگونه توهین ها به ملت را نادیده نگرفته و نسبت به اصلاح این رویه اقدامی جدی خواهیم کرد.

در بیانیه این تشکل دانشجویی آمده است: « متاسفانه این روزها شاهد هستیم مجلسی که باید حافظ حقوق مردم باشد، حامیِ نماینده‌ اهانت کننده به مردم شده است و نماینده ای که با فرار رو به جلو، هتاکی خود را تکذیب کرده و به جای پاسخگویی و عذرخواهی، با طرح مسائلی چون قومیت و مذهب، خود را در مقام شاکی قرار داده؛ و از آن اسف‌بار تر عذرخواهی وزیر اقتصاد از این نماینده است.

قبل تر هم امثال این بی‌حرمتی‌ها و توهین‌ها به مردم شریف ایران مشاهده شده و متاسفانه از کنار آن به سادگی گذشته‌ایم. از تهدید و برخورد فیزیکی با خبرنگار تا سلفی با موگرینی و بی‌آبرو کردن ایران تا اهانت مستقیم به مردم و ...

وقتی آقای درازهی در مجلس می‌گوید: « اگر بنده کوتاه بیام، فردا نوبت شما خواهد رسید...» باید بفهمیم که گویا این بزرگواران در وهمِ بزرگی و در تکبرِ خود غرق شده اند و فراموش کرده اند که مجلس شورای اسلامی جزئی از حاکمیت نیست، بلکه شامل نمایندگان ملت در حاکمیت است که باید حقوق آن ها را استیفاء کند و جلوی انحرافات را بگیرد. اما هم‌اکنون خود درگیر باندبازی‌ها و اشرافی‌گری‌ها و فاصله از ملت شده‌اند.

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه مازندران توهین به مردم ایران در این سطح و با این الفاظ که گناهی نابخشودنی‌ست را قابل پذیرش و شایسته‌ی چشم پوشی نمی‌داند و ضمن اینکه خواهان پس گرفتن درخواست 40 نماینده مبنی بر معرفی به دادگاه و برخورد با کارمند وظیفه شناس و آن شهروند شجاع می باشد، اعلام می‌دارد که با توجه به ماده 609 قانون مجازات اسلامی که توهین به مامور دولتی در حین انجام وظیفه و یا به سبب انجام_وظیفه جرم است، نسبت به نماینده اهانت کننده سراوان اعلام جرم می‌نماید، همچنین به‌دلیل توهین مشخص به مردم شریف ایران، خواستار معذرت خواهی نماینده سراوان از پیشگاه ملت هستیم.

ای کاش بجای این که برای مسئله‌ای اینچنین سخیف 40 نماینده سرخط شوند، برای مشکلات اساسی مردم اجتماع می کردید و ائتلاف می نمودید؛ گرچه فراموش نکرده ایم که در اوج مشکلات مردم دو هفته به مرخصی رفتید!

لازم است در این مقال بیان داریم که آن شهروند شجاع که توهین نماینده سراوان به مردم را تاب نیاورد، نماد شجاعت و جمهوریت و حاصل تغییر نگاه از ارباب و رعیتی به خادم و ارباب رجوعی به برکت انقلاب اسلامی‌ست، و قطعا از این ظلم‌ستیزان دفاع خواهیم کرد.

قاطعانه به شما در مجلس و مسئولین دیگر نظام تذکر می‌دهیم که از این پس اینگونه توهین ها به ملت را نادیده نگرفته و نسبت به اصلاح این رویه اقدامی جدی خواهیم کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار