کد خبر: 938916
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳
مدیرکل آموزش و پرورش استان
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: 96 درصد اهداف نهضت سوادآموزی این استان طبق سند ملی در سال 97 اجرایی شد.

محمد دستورانی افزود: سازمان نهضت سواد آموزی با توجه به اهداف پیش بینی شده در سند ملی ریشه کنی بی سوادی، برش های سالانه تعریف کرد که بنا بر گزارش ها، استان سمنان با تحقق 96 درصدی این هدفگذاری، رتبه اول کشوری را از آن خود کرد.
وی بیان کرد: کرمانشاه با 92.7 درصد و آذربایجان شرقی با 89.7 درصد رتبه های بعدی در تحقق اهداف سازمان نهضت سوادآموزی کشور را کسب کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با بیان اینکه میزان باسوادی در مناطق روستایی با شتاب بیشتری نسبت به مناطق شهری استان رو به افزایش است، تصریح کرد: تفاوت درصد باسوادی در بین مناطق شهری و روستایی از 13.5 درصد سال 90 به حدود 12.3 درصد در سال 96 کاهش یافت.
دستورانی با اشاره به تعریف دوره های سوادآموزی، تحکیم و انتقال در سازمان سوادآموزی کشور، ابراز داشت: حدود 2 هزار نفر از سوادآموزان در سال 97 تحت پوشش این سه دوره اصلی مشغول به تحصیل هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان یادآور شد: با احتساب فعالیت های مکمل سوادآموزی تعداد افراد مشغول به تحصیل در استان به سه هزار و 500 نفر می رسد.
براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن در سال 1355 درصد با سوادی جمعیت 10 تا 49 ساله استان حدود 62 درصد بود در حالی که این رقم در سال 1395 به بیش از 97 درصد رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار