کد خبر: 938906
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴
بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به ایستگاه پایانی رسید
هوشنگ مرادی کرمانی گفت: اگر تخیلی در بین نویسندگان وجود دارد، به دلیل قصه‌هایی است که از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایشان شنیده‌اند.
مصطفی شاه‌کرمی
به گزارش «جوان» به نقل از روابط عمومی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، مراسم اختتامیه جشنواره قصه‌گویی در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. محمدرضا زمردیان، رئیس جشنواره قصه‌گویی در سخنانی با ابراز خوشحالی از اینکه امسال سهم کوچکی از جشنواره قصه‌گویی دارد، گفت: قصه‌گویی در کانون یک فرایند سالانه است و در بیش از هزار مرکز، مربیان ما قصه می‌گویند تا زمینه رشد و ارتقای کودکان و نوجوانان را فراهم آورند. وی درباره نوآوری در این دوره جشنواره قصه‌گویی بیان کرد: پس از دو دهه برگزاری جشنواره قصه‌گویی به نظر می‌رسید باید نوای قصه‌گویی هر چه بیشتر در کشور بپیچد و مشارکت همه مردم را شاهد باشیم، به همین دلیل تصمیم گرفتیم غیر از اعضای کانون، مردم عادی نیز در این جشنواره مشارکت داشته باشند و به رقابت بپردازند.
زمردیان در ادامه با ارائه گزارشی از جشن‌های قصه‌گویی در راستای برگزاری جشنواره قصه‌گویی گفت: یکی از ویژگی‌های متفاوت امسال در جشنواره، راه اندازی بخش ۹۰ ثانیه بود که با استقبال مواجه شد. مایه افتخار ماست که قریب به ۱۱هزار اثر به دبیرخانه رسید که هیئت داوران نزدیک به یک ماه از بین آن‌ها منتخبان را اعلام کردند. عباس خامه‌یار، معاون فرهنگی- هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش بعدی مراسم در سخنانی گفت: من سال‌های سال رایزن فرهنگی ایران در کشور‌های مختلف بودم و به خاطر هواداری و عشق، میزبان اعضای کانون در این کشور‌ها بودم که واقعا ما را میان ملت‌های مختلف سرافراز کردند.
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام اسماعیل آذری‌نژاد که به عنوان یک فعال توئیتری سفرهایش به روستا‌های استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد و توزیع کمک‌های مردمی میان مدارس و قصه‌گویی برای بچه‌های روستایی، مورد استقبال عمومی قرار گرفته است، در سخنانی گفت: بیش از پنج سال است که برای کودکان مناطق محروم استانم قصه می‌گویم، به امید اینکه محرومیت با قصه از بین برود. از مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپاسگزارم و‌ای کاش بخشی از آموزش و پرورش به کانون واگذار می‌شد تا کودکان ما کودکی کنند چراکه در آموزش و پرورش کودکان ما کودکی نمی‌کنند.
هوشنگ مرادی کرمانی در ادامه با اشاره به قصه‌گویی گفت: اگر تخیلی در بین نویسندگان وجود دارد، به دلیل قصه‌هایی است که از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایشان شنیده‌اند. استاد اول همه ما نویسندگان و شعرا، این‌ها بودند همچنان که گابریل گارسیا مارکز هم به مادربزرگش به عنوان اولین استادش اشاره کرده بود. وی با خشنودی از برگزاری جشنواره قصه‌گویی اظهار کرد: از دوست عزیزم مصطفی رحماندوست که بنیان این جشنواره را بنا نهاد، تشکر می‌کنم و همچنین از والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی که هنوز برای کودکان قصه می‌گویند.
در ادامه، مراسم نکوداشت بهرام شاه‌محمدلو برگزار شد و فاضل نظری به همراه راضیه برومند و سهراب و کاوه شاه‌محمدلو از این هنرمند پیشکسوت تقدیر کردند. شاه‌محمدلو در سخنانی کوتاه گفت: پر از مهربانی و شادی شدم از شما و برایم بسیار ارزشمند است. به جز آرزوی سلامتی برای شما صحبت دیگری ندارم. از راضیه برومند که سال‌ها در مورد کودکان کار کرده، نوشته و اجرا کرده است تشکر و قدردانی می‌کنم، همچنین از سهراب و کاوه به دلیل شایستگی‌هایشان.
وی بیان کرد: ما به کسانی که خاطرات خوشی برایمان ساختند، وفاداریم، بنابراین این خبرخوشی برای شما مربیان و قصه‌گویان است که برای کودکان کار می‌کنید و خیال‌تان راحت که حتماً این کودکان و نوجوانانی که عمرتان را صرف آن‌ها می‌کنید، اینچنین حسی را به شما خواهند داشت. بر این اساس، باتوجه به آثار ارسالی به بیست‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، رئیس این جشنواره جایزه ویژه‌ای را برای دو نفر از قصه‌گویان؛ احمد عسگری در بخش زنان و مردان با قصه «امروز نه یک روز دیگر» از همدان و نگار طهماسبی در بخش دختران و پسران با قصه کلیله و دمنه از لرستان در نظر گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار