کد خبر: 936316
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیرو های مسلح در تسوج:
رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را شهدا برای ما ترسیم کرده‌اند گفت: مشکلات کنونی فقط با نگاه به درون حل شدنی هستند.

حسن رستگار پناه  در مراسم یادواره شهدای بخش تسوج و دومین سالگرد تدفین شهدای گمنام این شهر اظهار داشت: امام خمینی (ره) با تبعیت از مبانی توحیدی اسلام و تاریخ بشریت رسالت خود را با تشکیل بسیج که توده گسترده مردم را پوشش می‌داد بسیج شکل گرفت تا اهداف مهم انقلاب حراست شود.

وی خاطرنشان کرد: اولین ویژگی بسیج اخلاص است و در عرصه‌های مختلف بدون هیچگونه چشم داشتی در راه دین جانفشانی می‌کند.

رستگارپناه شهادت‌طلبی، شجاعت و شهامت را از دیگر شاخصه‌های بسیج عنوان کرد و تصریح کرد: آنچه باعث شد در هشت سال دفاع مقدس سربلند و پیروز باشیم روحیه شهامت و شهادت‌طلبی بسیج بود.

رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح در بخشی از سخنان خود به اهداف تشکیل بسیج اشاره کرد و اظهار داشت: حفظ و گسترش امنیت، تقویت روحیه ایثار و از خود گذشتگی،گسترش فرهنگ ناب محمدی و ایجاد آمادگی برای هویت و موجودیت انقلاب اسلامی از اهداف مهم تشکیل بسیج بود.

رستگارپناه به عوامل بیرونی و درونی مخالفان بسیج اشاره کرد و اظهار داشت: کسانی که در داخل کشور با بسیج عناد دارند، ظرفیت پذیرش اسلام و دین را ندارند و در طول ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی هر توطئه‌ای را انجام دادند موفق نشدند در صورتی که در هر عرصه مشکلی برای کشور بوجود آمد بسیج پیشتاز شد.

 لباس و پرونده شاخصه فرد بسیجی نیست بلکه روح عموم مردم ما بسیجی است

وی افزود: لباس و پرونده شاخصه فرد بسیجی نیست بلکه روح عموم مردم ما بسیجی است و روحیه آنها از خود گذشتگی، استقامت و صبوری است هر چند در کشور اگر مدیران نظام مشکلی هم داشته باشند با روحیه گذشت و پایمردی سعی در رفع مشکلات کشور دارد.

رستگارپناه اضافه کرد: قدرت‌های استکباری و عوامل بیرونی نظام نیز با تمام توانایی‌ها و با تشکیل گروه‌های داعش و تکفیری‌ها سعی در تضعیف روحیه بسیجی داشتند و با تشکیل ۶۰۰ سازمان تکفیری در جای جای نقاط دنیا روشی را راه انداختند تا از انتشار تفکر بسیجی به دیگر کشورها جلوگیری کنند اما در این امر هم شکست خوردند.

رئیس مرکز مطالعات امنیت ملی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ایران هم اکنون در شرایط چنان اقتدار قرار دارد که دشمنان و استکبار جرات جسارت به خاک ایران نداشته و نخواهند داشت از این رو عزت و پایداری در سایه ایستادگی و مقاومت مردم به وجود آمده است و برای تداوم این امر باید روحیه ایثارطلبی و بسیجی تقویت شود.

رستگارپناه با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را شهدا برای ما ترسیم کرده‌اند تصریح کرد: مشکلات کنونی فقط با نگاه به درون حل شدنی هستند و باید به مردم و جوانان اعتماد داشته و عرصه‌های مدیریتی کشور را به جوانان واگذار کرده تا در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به موفقیت‌ها دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: تا وقتی که پشت رهبری هستیم مشکلی برای این نظام پدید نخواهد آمد از این رو مسئولان تلاش کنند با همکاری مردم از این مرحله عبور کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر